Rekordszámú diák részvételével indult el a ProfesszorX küldetés
Az óriási érdeklődés a szervezőket is meglepte. Az Oktopusz Alapítvány és a Coedu Tudásháló Kft. már sikeresen rendezte meg két ízben a Coedu Tudásháló versenyt, A UPC Magyarország Kft szintén eredményes versenyt zárt tavaly a Chello Internetes Versennyel, azonban a ProfesszorX küldetés 1400 résztvevője minden szervező várakozásait túlszárnyalta. A siker nem véletlen, a feladatot a szervezők, vagy ahogy a versenyben nevezik magukat: az Ügynökség, egy egységes történetbe ágyazták, így egy 6 héten át tartó nyomozásban vesznek részt mindazok, akik belevágtak a küldetésbe. A tét óriási, a nyertes csapatok tagjai egy-egy házimozi-rendszerrel valamint egy-egy 10 darabos tetszőleges DVD-ből álló kollekcióval, a 2-3. helyezett csapat tagjai, pedig egy-egy digitális fényképezőgéppel lesznek gazdagabbak. A három, legtöbb diákot indító iskola különdíjban részesül, egy darab egy éves UPC Direct előfizetés a hozzátartozó technikai eszközökkel lesz a jutalmuk. Ezért azonban meg kell dolgozniuk a diákoknak, hétről hétre nehezebb feladatok elé állítja őket Z Ügynök, azaz az Összekötő, aki a honlapról letölthető kisfilmekben ismerteti az ügynökökkel a heti feladatokat.
A verseny menete
A UPC Magyarország Kft, az Oktopusz Alapítvány és a Coedu Távoktatási Kft. által indított Professzor X versenyen, amelynek szervezője a Mimóza Kommunikációs Kft. 14-19 éves diákokból álló 3 fős csapatok vehetnek részt. A megmérettetés lényege, hogy játszva tanítja a gyerekeket az internet, a mai életünkhöz egyre inkább nélkülözhetetlen eszköz, használatára, az internetes keresés alapjaira és fortélyaira. Mindemellett a diákok feladata lesz híres magyar tudósok életének, munkásságának összefoglalása, feldolgozása, pályázataikban. A verseny végén a magyar tudósokról írt dolgozatok mindenki által szabadon elérhetők lesznek, ezzel gyarapítva az iskolai oktatásban is hasznosítható magyar nyelvű tartalmak tárát. A versenyzőknek a részvételhez mindössze egy internetes munkaállomással kell rendelkezniük, minden más eszközt a szervezők térítésmentesen biztosítanak a résztvevőknek. A verseny ideje alatt a résztvevő diákok lehetőséget kapnak egy elektronikus tananyag elvégzésére is, amely megtanítja a fiatalokat az internetes keresés szabályaira, trükkjeire. A tananyagszerkesztő mellett minden versenyző csapat saját webes felületet kap, ahol a csapat tagjai üzenetet hagyhatnak egymásnak, a pályázatok elkészítéséhez szükséges anyagokat tölthetnek fel, és ugyancsak itt kell pályaműveiket is elkészíteniük.
A verseny honlapján (www.professzorx.hu
A szervezők két eszközt is ingyenesen a diákok rendelkezésére bocsátottak, amelyek segítik a munkájukat.
A Wiki tulajdonképpen egy egyszerű honlapkészítő. A Twiki ennek a csapatmunkára kitalált változata. Minden csapat minden héten elkészíti csapata honlapját az adott küldetésről, úgy, hogy ezeket csak a csapat tagjai és a szervezők látják. Minden héten az összes csapat rendelkezésére áll egy web, amelyben dolgozhatnak saját honlapjuk elkészítésén, majd a küldetés végeztével a web lezárul, tovább már nem szerkeszthető, és új web nyílik az új küldetéshez. Ez Magyarországon az eddigi legösszetettebb Wiki felhasználás: 1400 diák 3 fős csapatokban, az ország minden pontjáról használja: saját felületén szerkeszt, feltölt, a Twiki-ben, sikeresen.
A Coedu rendszer a Coedu Tudásháló Kft. jóvoltából ingyenesen áll a diákok rendelkezésére. A Coedu Tudásháló rendszerben idén egy internetes keresésről szóló tananyagot tettek elérhetővé a szervezők, amelyet minden csapat egy tagjának el kell végeznie a küldetés végéig. Minden sikeresen vizsgázó oklevélben részesül.
A Professzor X küldetés 2004. december 2-ig tart, ezt követően december 3-án ünnepélyes díjátadón fogják a szervezők átadni az értékes nyereményeket a legjobb csapatoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Új kurzusokkal bővül a Cisco Hálózati Akadémia képzési portfóliója
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- A hazai cybervilág legszebb leányzói
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Rendhagyó beszámoló egy tehetségkutató programozóversenyről
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: