Netkedvcsináló
Internetes oktatókampány Matáv módra
Hát igen, ezek az írások nem műszaki kifejezésekkel, applikációkkal és kilobit per szekundumokkal dobálóznak. S ha érthető a stílus, meggyőző lehet az érv is. A Matáv felismerte és bevetette azt az amúgy ritkán alkalmazott, de rendszerint hatásos trükköt, hogy nem konkrét terméket, eszközt vagy szolgáltatást akar eladni, hanem megtanít annak hasznára és használatára. A többi a fogyasztón múlik - és feltétlenül a véletlenen.
"Az internetes oktatókampányunk segítségével mindennapi élethelyzetekben kívánjuk bemutatni az internet hasznosságát - magyarázza a szándékot Reznák Roxán, a Matáv termékmarketing-igazgatója -, azért, hogy felhívjuk az olvasók figyelmét az internet előnyeire, egyszerűségére. Hiszen számos olyan területen is kaphatnak segítséget az emberek az internetről, amelyről korábban nem is gondolták volna."
A gyakorlatban ezt megkönnyíti, hogy otthonában külön internet-előfizetés nélkül bárki rá tud csatlakozni a világhálóra a Matáv Nyílt Internet szolgáltatásával, amelyhez csak egy telefonvonalra és egy modemmel ellátott számítógépre van szükség. Nem kell külön szerződést kötni, nincs havidíj, csak a tényleges használatért kell fizetni. Ilyenkor elég beírni a szolgáltatás behívószámát (06,51622622), felhasználói névként, illetve jelszóként pedig egyaránt a "matav" szót.
"Az internetezés elterjedésének fő gátja - idézi a szakember a felmérések tanulságát -, hogy nem tudják az emberek, mire használható, miért lenne érdemes egy bonyolultnak látszó, szövevényes hálózatra rákapcsolódni. Mi az a plusz, amit az internet ad számukra. Mindenkinek meg kell találni a számára érdekes és hasznos tartalmat. A kampányunk során hetente valamilyen érdekes témakörről mutatjuk be, hogy abban miért is jobb és egyszerűbb az interneten keresztül információkat gyűjteni. A témák között lesznek könnyedebbek (kultúra, főzés, szórakozás) és természetesen szárazabbak is (adóbevallás, hivatali ügyintézés). Szigorúan véve nem ennek a kampánynak a része, hiszen lassan már 2 éve működik, mégis fontosnak tartom itt is megemlíteni, hogy a Mindentudás Egyetemének programjához kapcsolódva - a hétfő esti előadások előtt, ugyanazon a helyszínen, az Axeleróval közösen - rendszeresen tartunk ingyenes internetoktatást. A mostani internetes oktatási kampányhoz hasonlóan közérthetően és kedvcsináló céllal! A jó hír az, hogy ez a program nagyon népszerű, rendszeres a túljelentkezés.
A Matávnál nem követik el azt a hibát, amit másutt már tapasztalhattunk, nevezetesen hogy olyan médiumban hirdetnek (és épp magát a médiumot), amelyet a célcsoport még nem használ - tehát nem is juthat el hozzá az üzenet. A kampány során a nyomtatott sajtóban indítanak a kezdő internetezők számára olyan rovatot, amely 15-16 héten át heti rendszerességgel önálló címmel, állandó helyen jelentkezik. A rovat oktató céllal segít megmutatni az internetezés gyakorlati oldalát. Ezzel remélik felkelteni az olvasók internet iránti igényét, ráébreszteni őket, hogy mennyi mindent és milyen könnyen lehet elintézni a fotelból.
Az olyan általános témák, mint a könyvvásárlás, az ételrendelés, az álláskeresés, az utazásszervezés, a szállás- és repülőjegy-foglalás, a képeslapküldés, a játékok, szórakozási programok keresése, a fotók elhelyezése a neten, a chat, az apróhirdetés stb. mellett olvashatnak kifejezetten női témákról (divatban a blogírás, receptek, párkeresés, horoszkóp készíttetése, aszcendensszámítás, szépülési tanácsok, hogyan készüljünk az esküvőre, fitneszoldalak, patika, gyógynövények, feng-shui, lakberendezés, kismamáknak szóló oldalak), illetve megismerhetnek egyéb lehetőségeket, mint az online fogadás, az autós, a képregény- és celebrityoldalak, a sztárokról szóló pletykák stb.
A megjelenő cikkek praktikus útmutatóval válnak teljessé: a konkrét linkajánló minden egyes témában ismerteti az ahhoz kapcsolódó, illetve az adott település lehetőségeit ismertető weboldalakat.
Business Online ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.