E-felkészültség: Közép- és Kelet-Európa még mindig alaposan le van maradva
Néhány fontosabb megállapítás:
Észtország a regionális vezető az e-felkészültség területén, Svájc, Szlovákia és az Egyesült Államok nyerték a legtöbb jobb helyezést a rangsorban 2004-hez képest, Dánia már második éve foglalja el az első helyet, az Egyesült Királyság lecsúszott a 2. helyről az 5-re, Hong Kong vezeti a Csendes-óceáni országok sorát, Jamaica pedig bekerült a mezőnybe.
Az e-felkészültségi helyezések az adott ország társadalmi, politikai, gazdasági és technológiai fejlettségének a szintjét mérik. Az e-felkészültség nem egyszerűen annak a függvénye, hogy az országban mennyi számítógépes szerver, webhely és mobiltelefon van, olyan dolgokat is tükröz, mint az, hogy az állampolgároknak mennyire áll módjukban a technológia szakszerű kihasználása, az üzleti és a jogi rendszert, és azt is, hogy a kormányok mennyire ösztönzik a digitális technológiák használatát. A megfelelő e-felkészültség biztosítása érdekében minden alkotórésznek infrastruktúra, biztonság, átláthatóság, innováció és képességek a helyén kell lennie, a megfelelő kapcsolódásokkal együtt.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- A fiatal nők neteznek a legtöbbet Nagy-Britanniában
- Adatlopástól félnek az internetezők
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- A kormány támogatja a digitális írásbeliség elterjedését
- Magyarországon 60-70 százalékos a digitális analfabéták aránya
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: