Csak kevés magyar tudja pontosan, miért jó a digitális televíziózás
Veszélyben az analóg műsorsugárzás 2012-es megszüntetése?
- A kutatási eredmények arra intenek, hogy a szolgáltatóknak megfontoltan, nagyfokú körültekintéssel, átgondoltan kell közelíteniük a digitalizáció kérdéséhez - mondta Szűcs László a Média Hungary 2005 konferencián. A média- és sajtókapcsolati igazgató megemlítette még, hogy a hollandiai UPC az európai kábelszolgáltatók közül az eddigi legambiciózusabb digitális stratégia megvalósításába kezd ősztől: 300 millió eurós befektetéssel (körülbelül 75 milliárd forint) összesen kétmillió előfizetőnek osztanak ki ingyenesen set-top-boxokat. Azt szeretnék ezzel elérni - magyarázta Szűcs -, hogy két éven belül a hollandiai előfizetők körében általános legyen a digitális televíziós platform, amelynek révén javul a műsorok vételi minősége, bővülhet az elérhető tartalmak köre, és az előfizetők az on demand jellegnek köszönhetően a műsorokat akkor nézhetik meg, amikor idejük engedi vagy kedvük tartja. Hollandiában jelenleg a világ élmezőnyétől jelentősen lemaradva, egyelőre a lakosság alig 7-8 százaléka televíziózik digitálisan, aminek az az oka, hogy a kontinens egyik legjobban "bekábelezett" országában szinte mindegyik háztartásban már analóg módon is jó minőségű, sok csatornát tartalmazó kábeltévés szolgáltatás érhető el.
Az igazgató a magyarországi átállási folyamatról azt mondta, a UPC Magyarország elszánt, hogy folyamatosan, még 2010 előtt - jóval a földi analóg műsorsugárzás tervezett megszüntetését megelőzően - a saját hálózatain hazánkban is megvalósítsa a teljes digitális átállást.
A mostani kormányzati tervek szerint 2012-ben szüntetnék meg Magyarországon az analóg földfelszíni sugárzást, bár az még kérdéses, ez az időpont valóban tartható lesz-e. Mint a konferencián más előadók - például Kárpáti Rudolf, az Antenna Hungária Rt. műsorterjesztésért felelős vezérigazgató-helyettese - szájából elhangzott, egyelőre a jogi előkészítés is igen lassan halad. Ráadásul egyes vélemények szerint a médiatörvény módosítása is indokolt volna, amihez viszont kétharmados parlamenti támogatás szükséges. Az analóg sugárzás 2012-es hazai megszüntetésének tarthatatlanságára utal, hogy a digitális technológia elterjesztésében élenjárónak számító Egyesült Királyságban is 2012-ben szüntetnék meg az analóg sugárzást, pedig a britek idejekorán megkezdték a felkészülést, és a háztartások 60 százaléka már most digitális az AGB Nielsen Media Research nevében megszólaló Vörös Csilla közlése szerint, szemben a magyarországi háztartások 4 százalékával, amely 4 százalék ráadásul csak a UPC Direct műholdas szolgáltatásból adódik.
Egyébként a UPC Magyarország média- és sajtókapcsolati igazgatója szerint a digitális televíziós technika elterjedését nagyban segíti az a világtendencia, hogy a set-top-boxok ára látványosan zuhan, továbbá egyre népszerűbbek a nagyképernyős tévékészülékek, a DVD lejátszók és a házi mozi rendszerek, amelyek révén a tévénézők már megtapasztalhatják, mit jelent a magasabb szintű kép- és hangélmény, és az emberek egyre elszántabbak lesznek, hogy digitális környezetet alakítsanak ki maguk körül.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- Hardverfejlesztésbe kezdett a DivX
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Digitális tévézés notebookon - a belső tunerkártya előnyei
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.