Nyílt levél a megszüntetett T-Online ADSL előfizetésekkel kapcsolatban
Címzettek:
Informatikai És Hírközlési Minisztérium, Kovács Kálmán miniszter úr,
Nemzeti Hírközlési Hatóság, Pataki Dániel elnök úr,
Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala, Juhász Károly úr,
Magyar Telekom Rt., Dr. Straub Elek elnök-vezérigazgató úr,
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE),
Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT),
Másolatot kapja:
T-Online Rt., Simó György vezérigazgató úr,
Tárgy: T-Online etikailag kifogásolható magatartása ADSL előfizetőivel szemben
Tisztelt Címzettek!
Mint ismeretes a napokban Magyarország piacvezető Internet-szolgáltatója a T-Online) korábbi nevén Axelero Internet Rt.) etikai és jogi szempontból erősen kifogásolható lépést tett; nevezetesen körülbelül ötven előfizetőjének 60 napos felmondási idővel megszüntette addigi ADSL szerződését.
Az indoklásban gazdaságossági szempontokra hivatkozott a levél, majd, és amint ezt később Simó György vezérigazgató úr az online médiának kifejtette, kiderült, hogy az érintett, korlátlan adatforgalmi szerződéssel rendelkező felhasználók túl sok adatot (150-250 Gigabájtot havonta) forgalmaztak a szolgáltató hálózatán.
Tudvalevő, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábbi nevén Matáv Rt.), a T-Online Rt. anyavállalata, több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL előfizetők részére. Ezzel lehetővé vált, hogy az előfizetők a fent megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. Szerződés szerint természetesen – mivel a T-Online az Otthon csomagot (is) korlátlanként reklámozza, – kizárólag a technikai korlátok szabhat(ná)nak határt az ADSL felhasználóknak. Azt természetesen nem vitatjuk, hogy jogszerű a felmondás, de az indoklása az összes körülmény ismeretében elfogadhatatlan.
Az Internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak fele mutat: pl. online rádió és tévé, és ezek minőségi javulására, ezen intézkedés azonban falat épít a fejlődés vívmányainak kihasználása és a felhasználók közé.
Jelen esetben, azonban a szolgáltatás teljes kapacitásának 30%-os kihasználásáért bontottak szerződést az ügyfelekkel, minden előzetes figyelmeztetés nélkül, tehát példát statuálva ezáltal, tudatták a többi ügyféllel, hogy a szolgáltatás túlzott kihasználása szerződésbontást von maga után.
Ez az intézkedés álláspontunk szerint súlyosan veszélyezteti az előfizetői jogbiztonságot, mivel az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az előfizetői szerződés nem tartalmaz semmilyen kitételt azzal kapcsolatban, mi tekinthető a szolgáltatás túlzott használatának. Súlyos körülménynek tekintjük továbbá, hogy a szerződés felmondását nem előzte meg semmiféle figyelmeztetés, és nézetünk szerint nem elvárható az előfizetőtől, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a Szolgáltatónak saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontokat.
Úgy véljük, felesleges hosszasan ecsetelni milyen etikai, jogi és fogyasztói aggályokat vet fel a fenti intézkedés, nem beszélve arról a lehetőségről, ha és amennyiben a legnagyobb szolgáltató ezt ilyen formában konzekvenciák nélkül megteheti, ez milyen jövőbeli folyamatokat jelezhet előre.
Kérjük a fentiek alapján a címzettek segítségét, hogy saját hatáskörükben indítsanak vizsgálatot. Célunk, hogy a nevezett felhasználók szerződését ne szüntesse meg a szolgáltató, illetőleg, hogy a jövőben se élhessen hasonló eszközökkel, sem a T-Online Rt. sem más szolgáltató.”
Üdvözlettel:
Németh Attila
NETÉRT Egyesület
- elnök -
Kóczán Péter
Internet Fejlesztési Alapítvány
- A Kuratórium elnöke –
Balsai Péter
Linux-Felhasználók Magyarországi Egyesülete
- elnök -
Kapcsolódó cikkek
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Növekvő sávszélesség a Kábelneten
- Iránban betiltották a szélessávú internetet
- Saját igényeink alapján állíthatjuk össze ADSL-csomagunkat a T-Online-nál
- Újabb elmarasztalás, ezúttal bírság nélkül
- Invitel: Megtéveszti a fogyasztókat az EnterNet
- Tiltakozásul felfüggeszti az ADSL-eladást az EnterNet az Invitel területén
- Kétszázezer T-Online DSL előfizető
- Kedvezményes internetelérés pedagógusoknak
- NHH határozatok a szélessávú piaci verseny növeléséért
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.