Oktatás számítógépes játékokkal

forrás Prim Online, 2005. augusztus 17. 18:30
Az Electronic Arts szoftvervállalat és a NESTA Futurelab, az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet közös kutatást indítanak annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.
Az "Oktatás játékokkal" (Teaching with Games) címet viselő projekt 2005 szeptemberében indul. Célja az interaktív számítógépes játékok iskolai felhasználásával kapcsolatos gyakorlati problémák, valamint az európai iskolák oktatási tevékenységének jobb kiszolgálását segítő feladatok feltérképezése.

A vizsgálat feltárja, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon tényleg oktatási eszközként működnek? A játékok oktatási célú felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott angliai középiskolában tesztelnek.

A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz és azok osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.

Annika Small, a NESTA Futurelab ügyvezetője elmondta: "Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat a hasznosan beleilleszteni az oktatásba. Célunk egy olyan hosszú távú terv kidolgozása, amely alapján lehetővé válik az európai pedagógusok számára a számítógépes játékok oktatási segédanyagként való felhasználása. Ezzel párhuzamosan szeretnénk a játékfejlesztőknek is segíteni abban, hogy olyan játékokat alkossanak, amelyek az oktatási piacon pozitív fogadtatásra számíthatnak. "

Claus Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője hozzáfűzte: "Meggyőződésünk, hogy a gyermekek rengeteget tanulhatnak - és tanulnak már most is - a számítógépes játékokon keresztül. E játékok köztudottan egyedülálló gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai környezetben. A játékok gyakran nagyfokú szellemi kihívást és közismerten jelentős ösztönző erőt képviselnek. Így logikus, hogy az oktatási szektor és a játékipar együttes erővel vizsgálja meg az együttműködés lehetőségeit. Bízom benne, hogy a Nesta Futurlab-el indított közös projektünk segítségével a fejlesztők és a pedagógusok a jelen és a jövő oktatási és tanulási céljainak megfelelő játékokkal bővíthetik a diákok számára elérhető segédeszközök körét."

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen

Másfél év tervezés és kollaboráció eredményeként született meg a Vodafone 4G Labor az Óbudai Egyetem Kandó Kálmány Villamosmérnöki Karán. Az új laborban a 2017-es őszi szemesztertől szerezhetnek elméleti tudásuk mellé gyakorlati ismereteket is az egyetem hallgatói.

2017. szeptember 23. 10:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

2017. szeptember 6. 09:21

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21
cloudappsportal.com