Blogelemzés: új lehetőség a vállalatirányításban
forrás Prim Online, 2005. augusztus 31. 11:50
Új funkciókkal bővítette adat‑ és szövegbányászati szoftvereit a SAS. A nagyvállalatok óriási mennyiségű dokumentumainak strukturált és strukturálatlan adataiban rejlő információi mostantól még könnyebben és gyorsabban feltárhatók.
A virtuális világ lehetőségeinek valós előnyökké való alakítása volt az egyik célja a SAS fejlesztőinek, amikor új funkciókkal (webbányászat, a robottal történő webkeresés és blogelemzés) ruházták fel a SAS Enterprise Miner, illetve SAS Text Miner szoftvereket. Interaktív adatelőkészítés, konkrét adatokra igazított egyedi feldolgozás és új grafikus megjelenítések jellemzik az új verziót, amelyek eredményeként a felhasználók most még könnyebben, rugalmas navigálási lehetőségekkel elemezhetik az adatokat, tárhatják fel a bennük rejlő trendeket és rendellenességeket.
A webbányászat, a robottal történő webkeresés és a blogelemzés az internet felhasználásával növeli annak lehetőségeit, hogy a vállalatok döntéshozói felderítsék a csalásokat, még jobban megismerjék fogyasztóikat, csökkentség az ügyfelek elvándorlását, vagy előre jelezzék például egy hitel vissza nem fizetésének kockázatát. Az egyre több forrásból - szövegekből, webhelyekről és idősoros tranzakciókból - származó adatokból nem csak kimutatások, hanem prediktív modelleken alapuló előrejelzések is készíthetők, sőt az új grafikának köszönhetően az üzleti elemzők könnyen azonosíthatják a bonyolult összefüggéseket.
A továbbfejlesztett webbányászattal gyorsan meghatározhatók a webhely látogatóinak navigálási jellegzetességeit leíró leglényegesebb webes útvonalak. Az adatbányászati szakemberek sokoldalúbb előrejelző modelleket készíthetnek a webes forgalom viselkedését, az idősoros tranzakciókat, valamint az elektronikus kosarak tartalmát a modellezésbe beépítve.
A blogelemzés, mint új lehetőség talán meglepi a vállalatirányítással foglalkozó szakembereket, hiszen a webnapló (vagyis weblog, blog) hazánkban az üzleti kommunikációban egyelőre kevéssé alkalmazott, jóllehet a vállalati blogoknak a nemzetközi gyakorlatban már önálló kultúrája van. Vállalati szakértők választják ezt az utat gondolataik közzétételére, illetve a marketinggel foglalkozó szervezeti egységek a fogyasztókkal való kommunikálásra, a cég bemutatására, új termékre, tevékenységre való figyelemfelhívásra. A blog bejegyzései, az interaktív hozzászólások, vélemények automatikusan az archívumba kerülnek, ahol statikus linkeket generál a rendszer a visszakeresés egyszerűsítésére. A blogelemzés olyan információkat szolgáltat a felhasználókról, vagyis a vállalat potenciális illetve tényleges fogyasztóiról, amelyeket más módon szinte lehetetlen megszerezni.
A blogelemzések és a webelemzések teszik többek között lehetővé a véleményvezetők (opinion leaderek) utolérését, például egyszerűen a szóhasználatuk alapján. Ennek az értékesítési szempontból is kiemelt, demográfiai adatokkal nem beazonosítható célcsoportnak szokásait veszi át a környezete. Őket utánozzák a többiek a beszédstílusukban, - így találhatók meg az igazi véleményvezetők egyedi szóhasználatuk terjedésével az interaktív blogokon és fórumokon - és ami még fontosabb, hatással vannak a követők vásárlási preferenciáira. Éppen ezért a róluk nyerhető összes információ jelentős a marketing szakemberek számára. Ez a példa csak egy a blog-elemzés és webelemzés számos lehetősége közül.
Az interaktív adatelőkészítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók betáplálhassák saját egyedi üzleti szabályaikat, a testreszabott nyereség/veszteség döntési mátrixok pedig beépülnek a döntési folyamatokba. Új megjelenítési lehetőségek a területdiagram, az oszlopdiagram, a szórási mátrix, a rács, a párhuzamos tengelyű és 3D grafikonok, illetve bonyolult fastruktúrák, amelyek ágai interaktívan kifejthetők vagy összecsukhatók.
A kibővített SAS Text Miner egyszerűsíti a szövegekben való hagyományos keresést is az által, hogy automatikusan szinonimalistát készít a tévesen írt szavakból, valamint a rövidítésnevekből és a beágyazott írásjeleket tartalmazó szavakból. A kifejezések új keresőablaka azonnal kifejti a szinonimákat. Sőt, többé nem kell kézzel beírni az iparág-specifikus terminológiát, hiszen ez is automatizáltan történik. Újdonságnak számít az is, hogy a szövegelemzés már nyolc nyelvre terjed ki, és ebben a verzióban bármely szó fogalomként is kezelhető, a hozzájuk kapcsolódó összefüggések egyetlen egérkattintással feltárhatók.
A webbányászat, a robottal történő webkeresés és a blogelemzés az internet felhasználásával növeli annak lehetőségeit, hogy a vállalatok döntéshozói felderítsék a csalásokat, még jobban megismerjék fogyasztóikat, csökkentség az ügyfelek elvándorlását, vagy előre jelezzék például egy hitel vissza nem fizetésének kockázatát. Az egyre több forrásból - szövegekből, webhelyekről és idősoros tranzakciókból - származó adatokból nem csak kimutatások, hanem prediktív modelleken alapuló előrejelzések is készíthetők, sőt az új grafikának köszönhetően az üzleti elemzők könnyen azonosíthatják a bonyolult összefüggéseket.
A továbbfejlesztett webbányászattal gyorsan meghatározhatók a webhely látogatóinak navigálási jellegzetességeit leíró leglényegesebb webes útvonalak. Az adatbányászati szakemberek sokoldalúbb előrejelző modelleket készíthetnek a webes forgalom viselkedését, az idősoros tranzakciókat, valamint az elektronikus kosarak tartalmát a modellezésbe beépítve.
A blogelemzés, mint új lehetőség talán meglepi a vállalatirányítással foglalkozó szakembereket, hiszen a webnapló (vagyis weblog, blog) hazánkban az üzleti kommunikációban egyelőre kevéssé alkalmazott, jóllehet a vállalati blogoknak a nemzetközi gyakorlatban már önálló kultúrája van. Vállalati szakértők választják ezt az utat gondolataik közzétételére, illetve a marketinggel foglalkozó szervezeti egységek a fogyasztókkal való kommunikálásra, a cég bemutatására, új termékre, tevékenységre való figyelemfelhívásra. A blog bejegyzései, az interaktív hozzászólások, vélemények automatikusan az archívumba kerülnek, ahol statikus linkeket generál a rendszer a visszakeresés egyszerűsítésére. A blogelemzés olyan információkat szolgáltat a felhasználókról, vagyis a vállalat potenciális illetve tényleges fogyasztóiról, amelyeket más módon szinte lehetetlen megszerezni.
A blogelemzések és a webelemzések teszik többek között lehetővé a véleményvezetők (opinion leaderek) utolérését, például egyszerűen a szóhasználatuk alapján. Ennek az értékesítési szempontból is kiemelt, demográfiai adatokkal nem beazonosítható célcsoportnak szokásait veszi át a környezete. Őket utánozzák a többiek a beszédstílusukban, - így találhatók meg az igazi véleményvezetők egyedi szóhasználatuk terjedésével az interaktív blogokon és fórumokon - és ami még fontosabb, hatással vannak a követők vásárlási preferenciáira. Éppen ezért a róluk nyerhető összes információ jelentős a marketing szakemberek számára. Ez a példa csak egy a blog-elemzés és webelemzés számos lehetősége közül.
Az interaktív adatelőkészítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók betáplálhassák saját egyedi üzleti szabályaikat, a testreszabott nyereség/veszteség döntési mátrixok pedig beépülnek a döntési folyamatokba. Új megjelenítési lehetőségek a területdiagram, az oszlopdiagram, a szórási mátrix, a rács, a párhuzamos tengelyű és 3D grafikonok, illetve bonyolult fastruktúrák, amelyek ágai interaktívan kifejthetők vagy összecsukhatók.
A kibővített SAS Text Miner egyszerűsíti a szövegekben való hagyományos keresést is az által, hogy automatikusan szinonimalistát készít a tévesen írt szavakból, valamint a rövidítésnevekből és a beágyazott írásjeleket tartalmazó szavakból. A kifejezések új keresőablaka azonnal kifejti a szinonimákat. Sőt, többé nem kell kézzel beírni az iparág-specifikus terminológiát, hiszen ez is automatizáltan történik. Újdonságnak számít az is, hogy a szövegelemzés már nyolc nyelvre terjed ki, és ebben a verzióban bármely szó fogalomként is kezelhető, a hozzájuk kapcsolódó összefüggések egyetlen egérkattintással feltárhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Új világrekordot állított fel a SAS
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Vlog-futam: videoblog pályázat
- Nem fogad el több demó CD-t a Sony BMG
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
2024. április 19. 16:59
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
2024. április 19. 13:24