Extrém felhasználói szokások: módosítják a T-Online "általános szerződési feltételeit"

Kovács Attila, 2005. szeptember 14. 16:30
A Nemzeti Hírközlési Hatóság Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője (NHH HFJK), a Netért, az LME, az Internet Fejlesztési Alapítvány és a T-Online - az internetszolgáltató egyes előfizetőinek való felmondása ügyében tartott legutóbbi egyeztetéséről - közös sajtóközleményt jelentetett meg szeptember 14-én.
Az egyeztetések során Juhász Károly (NHH HFJK) megerősítette, hogy a T-Online eljárása megfelelt a jogszabályoknak és az általános szerződési feltételeknek, de etikai és fogyasztói aggályokat vetett fel. A T-Online képviselője ugyanitt leszögezte, hogy a felmondással érintett előfizetői kör számára a szolgáltatást a felmondási idő alatt változatlan feltételekkel biztosítja, a szolgáltatás megszűnésekor pedig zökkenőmentesen, szünetmentes ISP váltással lehetővé teszi számukra ADSL szolgáltatás igénybevételét. A T-Online felmondási intézkedése nyomán felmerült felhasználói panaszok jövőbeli elkerülése érdekében a Juhász Károly kérésére az internetszolgáltató vállalta, hogy az Általános Szerződési Feltételek (ÁSzF) módosításával egyértelművé teszi azt az eljárást, amely megelőzi az előfizetők számára hátrányos döntéseket. A fogyasztók biztonsága érdekében az eljárás tartalmazni fogja az "extrém felhasználói szokás" fogalmát, és annak esetleges következményét.

Megegyezés született arról is, hogy a T-Online a havi minimum 150 Gigabájt forgalmi mennyiséget tekinti "extrém felhasználói szokásnak", a most hűségnyilatkozattal nem rendelkező felhasználók esetében. Ezt a forgalommennyiséget a felhasználói szokások figyelembevételével a T-Online évente felülvizsgálja, ám az annak eredményeképpen megállapított érték nem lehet az előző évinél kevesebb. A T-Online szerint az érintett csomag ügyfeleinek több mint 99%-a- nem rendelkezik "extrém felhasználói szokásokkal". Az internetszolgáltató a jövőben értesíti azokat a hűségnyilatkozattal már nem rendelkező extrém felhasználókat, akik rendszeresen átlépik az ÁSzF-ben meghatározott extrém adatforgalom mennyiségét. Azok számára, akik felhasználói szokásaikon ezután sem kívánnak változtatni, vagy saját más jellegű, vagy más szolgáltató más csomagját ajánlják majd fel.

A T-Online az ÁSzF módosítását a HFJK-val egyeztetve, a fogyasztói érdekek maximális figyelembevételével készíti el, és az ÁSzF-módosításról minden előfizetőjét tájékoztatni fogja.

Általános adatforgalmi korlát egy "fair use policy" keretében nem kerül kialakításra, valamint - a Netért javaslatára - az elbocsátott 50 előfizető egy évig díjmentesen átirányíthatja régi T-Online-os e-mail címét egy általa megadott másik webcímre.
Kulcsszavak: ADSL LME NETÉRT T-Online NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket

Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.

2024. április 8. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09