Egy év alatt 26%-ot nőtt az internetes hirdetési piac

Milkovits Gábor, 2005. szeptember 27. 13:06
Az IAB adatai szerint az idei első félévben a hirdetők 5,8 milliárd dollárt költöttek internetes reklámokra, ami 26%-kal magasabb az egy évvel korábbi adatoknál.
Ebből a keresési eredményekhez kapcsolódó reklámok 2,3 milliárdot, vagyis mintegy 40%-ot tettek ki, míg az apróhirdetések aránya 20, az oldalak felső sávjában megjelenőké pedig 18% volt. Abszolút értékben mindhárom kategória növekedett, miközben az egyedüli visszaesést, 9-ről 5%-ra a teljes weboldalakat szponzoráló reklámokra költött pénzösszegek esetében regisztrálták. A leggyorsabban növekvő, ám egyelőre még csak 8%-ot kitevő szegmens a hangos és mozgóképes online reklámoké volt.

Az internetes hirdetési ágazat gyarapodását jól mutatja, hogy az 5,8 milliárd dollár nagyobbik részét, 3 milliárdot a második negyedévben költötték el. Mivel az emberek a különféle médiumok közül arányaiban egyre több időt töltenek internetezéssel, a piac növekedése még egy jó darabig stabilnak ígérkezik.

Kulcsszavak: média marketing reklám trend

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Ericsson megtette az utolsó lépést is a Standalone 5G bevezetése felé

Az Ericsson piacra dobta új szoftverét, mely a 4G hálózatoktól függetlenül képes az 5G NR (New Radio) berendezéseket üzemeltetni, azaz mostantól elindíthatók a közepes- és alacsony frekvenciasávokra csatlakozó ún. standalone 5G hálózatok is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Ericsson által szerelt hálózatokon a távközlési szolgáltatók immár az 5G technológia minden képességét ki tudják használni.  

2020. július 9. 19:11

Egyre többen nem akarnak villanyszámlát fizetni

A fővárosban és vidéken is felfutási szakaszban van a napelemes megoldások használata - árulták el a szakértők. Míg korábban ez az energiatakarékos technológia úri huncutságnak számított, a pályázatoknak hála egyre megfizethetőbb a hétköznapi emberek számára is. Mennyire reális tehát, hogy napelemre váltsunk, és ezzel örökre búcsút mondjunk a villanyszámlának?

2020. július 9. 15:58

A Madách Színház zárt ajtók mellett is közel 6000 nézőt fogadott júniusban

A koronavírus megjelenése a szórakoztatóipart és a színházakat sem kímélte, a kényszerű bezárások miatt alternatív megoldásra volt szükség a közönség kiszolgálása érdekében. A Madách Színház és az IBM együttműködése nyomán a nézők júniusban 11 előadást láthattak élőben, online.

2020. július 9. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás