Csak ki ne csússzon a potenciális megrendelő a kezeink közül…

forrás Prim Online, 2005. november 7. 12:02
Egyes honlapok temérdek pénzt hoznak a gazdáiknak, míg máshol a látogatók olvasgatnak egy kicsit, majd továbbállnak, és soha sem térnek vissza. Ha már egyszer fizeti a domain regisztráció és a web tárhely szolgáltatás díját, Ön e kettő közül melyik rendszer szerint szeretné felépíteni a saját lapjait?
Ennek a cikknek a központi témája az, hogy hogyan kell eladásközpontú honlapot építeni. Azt a szemléletmódot szeretném itt átadni, ami a hatékony internet-marketing alapja. Egy eladásközpontú honlap az azonnali megrendeléshez vezeti azokat, akik gyorsan határoznak, és visszatérő olvasókká teszi azokat, akik több mérlegelést igényelnek.

Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy egy honlap akkor tud sok pénzt hozni, ha szép, csicsás, érdekes, sok funkciót felsorakoztat, azaz professzionális. Pedig nagyon sokszor ennek az ellenkezője az igaz. Mármint az, hogy ezek a professzionális honlapok inkább viszik a pénzt, mint hozzák, ha nem felelnek meg az internet-marketing alapvető szabályainak. Persze nem a tárhely szolgáltatás az, ami a pénzt igazán viszi (bár elegendő forgalom nélkül már ez a webhoszting költség is számottevő, különösen, ha nincs ingyen a domain regisztráció sem), hanem a fejlesztés drága folyamata.

Hadd magyarázzam meg, miért van ez így. Egy sok funkcióval felszerelt, bonyolult honlap (általában) nem irányítja az olvasó figyelmét egyértelműen a legfontosabb dologra: a megrendelésre. Ha például a témához illeszkedő érdekes cikkeket olvasgathat a látogató, ha ügyes programok futnak a honlapon, akkor ezek könnyen annyira elfoglalják az olvasót, hogy nem jut már ideje arra, hogy komolyan mérlegelje a honlapon feltüntetett üzleti ajánlatot. No és ha egyszer elmegy, 99%-ban nem jön vissza többet egyhamar… Mivégre hát akkor a drága weblap-programozás, a webhoszting szolgáltatás és a sok különböző domain regisztrációja, ha a látogatók túlnyomó többsége anélkül távozik, hogy az üzleti ajánlatot elölről-hátulról-oldalról megvizsgálná? Persze nem azt akarom ezzel mondani, hogy a tartalomnak és a funkcióknak nincs megfelelő szerepe, hanem azt, hogy ezeket az ÉRTÉKESÍTÉS szolgálatába kell állítani.

Mi az akkor, ami megfelelően szolgálja az értékesítést? Először is az üzleti ajánlat sokrétű, érdekes, lebilincselő, meggyőző bemutatása. Ez az, ami igazán fontos. Hiszen ennek az alapján dönthet úgy a látogató, hogy megrendel tőlünk valamit. vegyük sorra e szempontokat.

Sokrétű: egy terméknek vagy szolgáltatásnak sok-sok olyan arca van, ami miatt az vonzó lehet egy vásárlónak, ezekre mind ki kell térni. Érdekes: Hiábavaló próbálkozás egyszerű, hétköznapi dolgok felsorolásával hatékonyan értékesíteni bármit is. Itt van a szerepe az egyedi tartalomnak, ettől lesz érdekes az, amit kínálunk. Lebilincselő: Ott kell tartanunk a látogató figyelmét, amíg minden szükséges aspektust el nem mondtunk neki. Fel kell csigáznunk az érdeklődését annyira, hogy eszébe se jusson abbahagyni az olvasást. Például rámutatni a bevezetés után arra, hogy milyen nagyszerű, egyedülálló ajánlatunk van a számára, de nem megmondani pontosan, hogy mi is az. Mondjuk többször utalni rá, hogy milyen kedvező áron kaphatja meg most ezt a dolgot, újabb és újabb oldalról megvilágítva, hogy milyen nagy üzletet kínálunk neki, és feszíteni-feszíteni az érdeklődését, míg minden vonatkozást meg nem tud. Persze nemcsak az árral lehet fenntartani a növekvő érdeklődést, mindenki megtalálhatja a saját technikáját erre. De a lebilincselés fontos, mert az értékesítés e fázisának az egyetlen fontos eleme az, hogy a potenciális vásárlónak a döntéséhez kellő minden információt rövid idő alatt át tudjunk adni. Meggyőző: Mire végére érünk a bemutatásnak, az olvasót már meg kell győznünk arról, hogy neki is szüksége van a termékünkre. Ehhez minden lehetséges eszközt be kell vetnünk (és végigolvastatnunk): referenciákat, összehasonlításokat és más bizalomépítő technikákat, melyekről szó lesz a későbbiekben.

Remélem, így már világos, hogyan térítheti el egy bonyolult honlap-struktúra a látogatót a vásárlástól. Pusztán azzal is sok érdeklődőt veszíthetünk, ha nem olvassák el a referenciáinkat és a speciális ajánlatunkat, hiszen minden ilyen esetben hiányozni fog egy szem a meggyőzés láncolatából. Ha ezek a fontos részek külön menük alatt találhatók, sokan nem is fognak találkozni velük. Ha pedig az érdekességekre helyezi a hangsúlyt egy honlapterv, azok elvonhatják a figyelmet a lényegtől. Tehát érdemes minden fontosat egybegyúrni egy jól elkészített marketing anyaggá. Azaz lehet, hogy egy célirányos, egyoldalas domain több bevételt hoz, mint egy bonyolult, dinamikus webhoszting szolgáltatás alapú, drága megoldás.

Folytatjuk az internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05