Az email-címlista hatalom a virtuális világban!

forrás Prim Online, 2005. november 9. 13:23
Az online vállalkozások számára nincs értékesebb, mint egy több száz, de inkább több ezer email-címből álló lista, melyek tulajdonosai érdeklődnek a cég tevékenysége iránt. No nem a megvásárolt email címekre gondolok itt, melyek tulajdonosai fejvesztve próbálják törölni a kéretlen leveleket, hanem azokra, akik önszántukból iratkoznak fel egy cég hírlevelére, mert a vállalkozás által fenntartott tárhely tartalma (információ, segédanyagok, videók stb.) vonzóak a számukra.
A bejelentkezés-alapú címlista hatalom! Legalábbis üzleti értelemben. Minél nagyobb címlistával rendelkezik egy vállalkozás a tevékenységéről érdeklődő személyektől, annál nagyobb az esélye arra, hogy jelentős számú megrendelőt faragjon belőlük. Persze itt nem arról van szó, hogy az érdeklődőket üzleti ajánlatokkal kellene bombáznia ehhez, sőt, e megközelítés inkább fájdalmas búcsúhoz vezetne az olvasók részéről... De ne szaladjunk ennyire előre, mert ez már az email-marketing világa. Vizsgáljuk inkább meg azt, hogy miért és hogyan kell mindenáron építeni az üzleti címlistát.

Sokszor az egyszerű, de célirányos honlap a hatékony. Ezt hívom én első stratégiának. Akkor, amikor feltételezhető, hogy az érdeklődő már az első látogatás alkalmával rákattint a megrendelés gombra. Ha ez nincs így, akkor lehet bonyolultabb honlapokban gondolkodni, de azzal a fő-fő szemponttal, hogy megszerezzük az érdeklődők email címét.

Azaz az értékesítés szempontjából akkor van valódi létjogosultsága egy komplex weboldalnak, ha olyan üzletben tevékenykedünk, ahol a megrendelés nem történhet meg azonnal, hanem mindig valamilyen hosszadalmasabb folyamat előzi azt meg. Ilyenkor a honlap legfőbb célja az kell legyen, hogy megszerezzük az érdeklődők email címét, hogy rendszeres email kapcsolatot alakíthassunk ki velük. Ezalatt – az email-marketing technikáinak alkalmazásával – fokozatosan kiépítjük a bizalmat, és vásárláshoz vezetjük az érdeklődőt. Tehát ha az üzletünk jellege nem engedi meg az azonnali megrendelést, akkor optimalizáljuk a honlapot az email címek megszerzésére. Ígérjünk vonzó dolgokat emailben: ingyenes tudást (tanfolyamot, e-könyvet stb.), ingyenes árajánlatot, kedvezményeket, valóban érdekes hírlevelet, adott esetben ingyenes szoftvereket, valami olyan dolgot, ami értékes a látogatói szemében, és aminek a megszerzéséért hajlandóak megadni az email címüket. Ez a második igazi kulcsa az értékesítésnek. (Az első az érdeklődés felmerülésekor az azonnali megrendelésez vezetés volt.)

Kombináljuk e két szerkezeti technikát

Lehetőleg „saját” email címekkel mindenképpen rendelkeznünk kell ahhoz, hogy legyen kinek kiküldenünk speciális ajánlatainkat. Előnyös tehát, ha az általános, sok érdekességet felvonultató honlapunkat beállítjuk az email címek megszerzésére, és időről időre kiválasztunk egyedi termékeket, vagy kigondolunk egyedi ajánlatokat, melyekhez az első stratégiát alkalmazó, eladásra fókuszált honlapokat készítünk. Így folyamatosan gyűjteni tudjuk a potenciális érdeklődőket, és közben sok értékesítést végzünk a célirányos oldalak segítségével.

Önt is érdekli az email-marketing? Iratkozzon fel a Silihost ingyenes távoktatására, ahol 100 leckén keresztül kitanulhatja a hatékony online marketing minden fortélyát!

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás