A Swisscom Broadcast 5.250 forintot ajánl az AH-részvényekért

MTI Sajtóadatbank, 2005. november 14. 09:36
A Swisscom Broadcast AG részvényenként 5.250 forinton nyilvános vételi ajánlatot tett az Antenna Hungária (AH) Rt. valamennyi részvényére - az ajánlat a Budapesti Értéktőzsde honlapján jelent meg.
A vételi árfolyam azonos azzal az árfolyammal, amelyen a Swisscom Broadcast AG 75 százalék plusz egy szavazatot szerzett az Antenna Hungária Rt.-ben az ÁPV Rt. által kiírt nyilvános kétfordulós privatizációs pályázat eredményeként. A svájci cég a tranzakció zárásakor tartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy célja az Antenna Hungária Rt. 100 százaléknyi részvényének megszerzése, ezt követően pedig ki kívánja vezetni az AH részvényeit a Budapesti Értéktőzsdéről. Az ajánlattevő az ajánlatot pénteken a felügyelethez is benyújtotta jóváhagyásra.

Az 5.250 forintos ajánlati ár 11 százalékkal magasabb a részvényeknek a benyújtást megelőző 180 nap forgalommal súlyozott tőzsdei átlagáránál. Ez a tőzsdei átlagár 4.747 forint. Az ajánlat lebonyolítója a Raiffeisen Bank Rt. Az AH részvényeinek közel 16 százaléka Megdet Rahimkulov közvetett tulajdonában van. Az Antenna Hungária Rt. 75 százalék plusz egy szavazatot kitevő, névértéken  8,91 milliárd forint értékű részvénycsomagját a Swisscom Broadcast AG  286 millió svájci frankért (46,76 milliárd forint) vásárolta meg.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) Rt. igazgatósága júliusban három ajánlattevő: a  Macquarie Hírközlési Konzorcium, az Österreichischer Rundfunk (ORF) konzorciuma és a Swisscom Broadcast AG  közül  választotta ki a svájci távközlési cég műsorszolgáltató vállalatát. A második fordulóban a Swisscom az előzetes - 33 milliárd forintos  ajánlatát 13,76 milliárd forinttal megemelte.

A tranzakció október 25-én zárult, miután a Swisscom kifizette a teljes vételárat. Az ÁPV 8,754 milliárd forint névértékű, az AH összes részvényének 73,71 százalékát kitevő részvényt adott el, és megbízás alapján értékesítette az Arago csoporthoz tartozó Forrás Rt. tulajdonában lévő 152,84 millió forint névértékű, 1,29 százalékot kitevő részvénycsomagot is.

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09