Könyvterjesztők az információs társadalommal kapcsolatos ismeretek népszerűsítéséért

forrás Prim Online, 2005. november 30. 15:43
Az V. Információs Társadalom Szakmai Napok részeként megtartott sajtótájékoztatón Z. Karvalics László, a BME-UNESCO ITTK igazgatója egy széleskörű összefogással, 2006 elején elinduló népszerűsítő program indulását jelentette be.
A Líra és Lant könyváruház-lánc, a Könyvbróker online könyváruház és a Sunbooks Szolgáltató Vállalat az INFONIA Alapítvánnyal együttműködve  2006-ban közös akciót indít az információs társadalom tárgyban kiadott könyvek és folyóiratok jobb „láthatósága”, népszerűsítése, ismertségük és kedveltségük „felfuttatása” érdekében. A program részleteinek kidolgozásában, az egyes tevékenységformák kialakításában részt kíván venni az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, és érdeklődését jelezte a Libri könyváruház-lánc. A kezdeményezők nyitottak további csatlakozó partnerek fogadására, az akció „kiterjesztésére”: örömmel látják a „hagyományos” és online könyvkereskedelem más szereplőit is, és szívesen fogadják olyan média/ marketingkommunikációs/ kreatív cégek jelentkezését is, akik „közcélúnak” ítélve a programot, szakmai tevékenységgel segítenék annak sikerét.

Az információs társadalom „szakirodalmának” egyik legismertebb alap-állítása, hogy a tudatosság felkeltése (awareness raising), a kulcskérdések diskurzussá tétele, az érintett véleményformálók elérése, az információs társadalomra vonatkozó ismeretek terjesztése és tömegesítése legalább olyan nélkülözhetetlen alapfeladat, mint mondjuk az internet-penetráció növelése. A bulvársajtónak az „információs korszakot” és az „informatikai kihívást” sokszor torzító és gyakorta negatív „szenzációkon” keresztül közvetítő világával szemben is különösen fontos, hogy nagy számban legyenek jelen a szellemi véráramban tárgyszerű, hiteles és igényes szakmai-tudományos termékek, és létezésükről minél több csatornán értesülhessenek a remélt „fogyasztók”.

Magyarországon két folyóirat (a negyedéves elméleti folyóirat, az Információs Társadalom és a havi E-világ), valamint az INFONIA Alapítvány különböző kiadói partnerekkel (Bagolyvár, Aula, Typotex, Gondolat) indított könyvsorozatai próbálták/próbálják a „nyomtatott betű” világában ezt a feladatot ellátni. Az INFONIA (és kutatóintézeti partnere, a BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központja) több kezdeményezéssel is igyekezett az információs társadalom tárgyú kiadványoknak extra „nyilvánosságot” teremteni: korábban a Szabó Ervin Könyvtárral „Információs társadalom polcok” létrehozását kezdte meg, és most már az ország minden régióját lefedő felsőoktatási oktató és kutató hálózat is épült a téma köré.

Az elmúlt években az információs társadalom klasszikusai közül és figyelemre méltó friss irodalmából egyaránt számos fontos, hasznos munka jelent meg, ezek a könyvek azonban alig ismertek, nehezen elérhetőek, és ezidáig nem kaptak érdemeiknek megfelelő „hírverést”. A bejelentett akció ezen a helyzeten kíván változtatni, részben avval, hogy a könyvterjesztés legfontosabb és legnagyobb forgalmú színterein a program időszakában láthatóan és látványosan „előtérbe” tolja ezt a témakört -  egységes (vagy hálózatspecifikus) „információs társadalom” szakirodalmi polcoknak, „tárlóknak”, állványoknak az eladóterekbe való kihelyezésével, a könyveknek és a témának adott nagyobb figyelem jegyében, amit, a kezdeményezők reménye szerint erős médiatámogatás is övez majd.

A program részleteiről, a csatlakozás lehetőségeiről információt Horváth Andreától, azt INFONIA könyvprogram vezetőjétől kérhetnek az érdeklődők e-mailben:  horvath.andrea@ittk.hu

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09