A Siemens a második lesz a mobilhálózatok piacán
A Siemens mobilhálózati üzletága a hatodikról a harmadik helyre lépett előre a világpiacon az elmúlt öt esztendőben. Különösen Ázsiában volt jelentős a növekedés: az eladások 20 százalékkal emelkedtek a tavalyi üzleti évben. A Siemens Com mobil hálózatok üzletága így akkora üzleti növekedést tudhat magáénak Ázsiában, amely jelentősen átrendezi a piacot. Az ebben a régióban rejlő hatalmas fejlődési távlatokat az is jól példázza, hogy az ázsiai GSM-szolgáltatók kétharmada várhatóan megkapja a 3G licencet, 2010-re pedig a 3G/W-CDMA előfizetők 37 százaléka várhatóan ázsiai lesz.
A 3G Világkongresszust megelőzően a Siemens együttműködési megállapodást írt alá a kínai távközlési beszállító Poson céggel, hogy a kínai piac számára közösen fejlesszenek ki mobil megoldásokat. Szingapúrban a Siemens szoros együttműködésben állapodott meg az Infocomm Developement Authority-val (IDA) új alkalmazások közös piaci bevezetéséről.
Ez utóbbi együttműködés az egyik olyan projekt, amely a Siemens IMS Developer Program (IP-alapú Multimédia Rendszer Fejlesztő Program – IDP) égisze alatt valósult meg. A Siemens nyolc hónapja bocsátotta útjára az IMS Developer Programot, amely programozóknak nyújt széles körű szoftverfejlesztési lehetőségeket. A regisztráltak hozzáférhetnek az IMS-tesztközpontokhoz, ahol így lehetővé válik az applikációk online minősítése. A kezdeményezés sikeresnek bizonyult: csaknem százezer partnercég és magánfelhasználó regisztrált már a fejlesztőközösségben. Hong Kongban a Siemens az IMS Developer Program keretei között megvalósult első piacképes alkalmazást is bemutatta: egy mobiltelefonok számára kifejlesztett online játékot. A Softex Digital PVT. Ltd. által készített és a Siemens által minősített játék során a játékosok 11-es rúgásokkal versenyezzenek egymás ellen a mobilhálózaton keresztül.
További fejlesztésként a Siemens a nanoEDGE bázisállomást is bemutatta, amely jelenleg a világ legkisebb bázisállomása. Az új eszköz lehetővé teszi, hogy az épületeken belül a GSM-hálózatokat nagysebességű hálózattá alakítsák át minimális költséggel és erőfeszítéssel. A nanoEDGE bázisállomás segítségével most válik először lehetővé, hogy az EDGE-technológiával teljes drótnélküli lefedettséget biztosítsanak az épületen belül, még a leárnyékolt helyeken, például az alagsorban vagy a mélygarázsban is.
E fejlesztési eredményeken túl a mobilhálózat-üzletág a megrendelések terén is igen sikeres Ázsiában. Indiában és Kínában például a Siemens újabb GSM-R megbízásokat nyert, amelyek tovább erősítették a cég vezető pozícióját a vasúttársaságok számára kifejlesztett drótnélküli kommunikációs megoldások piacán. 2004-ben jelent meg a Siemens Bangladesben, Nepálban és Vietnamban a GSM-technológiával. Malajziában a Siemens megnyerte az első ázsiai kereskedelmi szerződését HSDPA-hálózat építésére, Indonéziában pedig a cég 35 százalékos részesedéssel piacvezető a mobilkommunikációs szegmensben.
A mobilhálózati-üzletág széles termékskálájának köszönhetően kiválóan érvényesül egy olyan változatos drótnélküli kommunikációs piacon, mint Ázsia. Több mint 200 szolgáltató csaknem száz országban használ jelenleg a Siemens által biztosított GSM-technológiát. A Siemens technológiailag vezető szerepet játszik az olyan szélessávú technológiák területén, mint a WiMAX, a HSPA és a mobiltévé. Partnerével, a japán NEC-vel a cég az üzleti használatra szánt harmadik generációs bázisállomások telepítésében is az élen jár, emellett úttörő szerepet játszik a Kínában használatos TD-SCDMA harmadik generációs szabvány kifejlesztésében, amelynek az idén júliusban tartott technológiai tesztjén a Siemens megoldása érte el a legmagasabb pontszámot.
A Siemens 1850 óta szállít telekommunikációs eszközöket Ázsiába, így ma elmondhatjuk, hogy nincs olyan ország a régióban, amelyben akár egyetlen telefonhívást is le lehetne bonyolítani a cég technológiájának közreműködése nélkül.
A Siemens Communications a német iparvállalat legnagyobb ágazata, amely több mint 160 országban van jelen világszerte. A 2004-es pénzügyi évben 60.000 alkalmazottal körülbelül 18 milliárd eurós forgalmat ért el.
Kapcsolódó cikkek
- Új vezetés a Siemens Zrt. élén
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- A korrupciós botrány nyomán távozik a Siemens főnöke
- Lezárult a Siemens Zrt. átalakulása
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- A Siemens cseh elektronikai céget vásárolt
- Kirajzolódik a Nokia Siemens Networks portfoliója
- Kína: mobil 4G rendszer a hivatalos 3G start előtt
- Működésben a Siemens IT Solutions and Services ágazata
CPU-Z 2.06
Az ingyenes program segítségével a számítógépre vonatkozó részletes hardverinformációkat tudhatjuk meg. Tájékoztatást nyújt az operációs rendszerről, a memóriáról, az alaplapról és a processzorról. Minden kapott adat egy egyszerű szöveges dokumentumba vagy HTML-fájlba exportálható.
Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?
Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi.
Ez várható idén az okosotthon eszözök piacán
Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit.
Blisk 20.0.176.140
A Blisk böngészőt kifejezetten a weboldalak fejlesztéséhez használhatjuk. Számos olyan funkcióval rendelkezik, amely megkönnyíti és felgyorsítja a weboldalak készítését. A Blisk egy előre telepített eszközcsomagot kínál a leggyakrabban használt telefonok, tabletek, laptopok és asztali gépek számára, így segít az oldal működésének különböző környezetekben történő tesztelésében anélkül, hogy a tényleges eszközökre kellene támaszkodnunk. Lehetővé teszi az automatikus frissítés opciót, amely automatikusan frissíti a lapokat, amikor észleli a forráskód módosításait. Ezért a fejlesztésre koncentrálhatunk anélkül, hogy manuálisan frissíteni kéne az oldalt.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.