Symantec-kutatás az e-mail függőségről
- A tudatosak: a megkérdezettek 49 százaléka sorolható ide, ők azok, akik nem idegeskednek az emailjeik miatt, szigorúan csak a munkahelyükön és munkaidőben ellenőrzik levelesládájukat.
- A totálisan függők: a megkérdezettek 21 százaléka nyilatkozta, hogy kényszeresen ellenőrzik elektronikus leveleiket, és pánikba esnek, ha nem férhetnek hozzájuk.
- Az elutasítók: a válaszadók 10 százaléka vallotta magát olyan technofóbnak, aki az e-mailt csak az alapvető rendeltetése szerint, és csak nagyon ritkán használja. Azzal szemben a verbális kommunikációt részesíti előnyben.
- A passzívak: a megkérdezettek 6 százaléka, elmondásuk szerint, annyi e-mailt kap, hogy a levélhalmaz egy idő után teljesen átláthatatlanná válik, így a magukat idesorolt személyek még a postaládájuk megnyitásától is rettegnek.
A totálisan függők táborába tartozók töltik a legtöbb időt e-mailezéssel, mintegy 2,6 órát naponta.
"Az egyes kategóriákba tartozó felhasználók tulajdonságai nem meglepőek" - mondta el a konferencián Konkoly Thege Szabolcs, a Symantec területi igazgatója. "Az már inkább elszomorító, hogy a megkérdezettek több mint 40 százaléka egészségtelenül áll hozzá az elektronikus levelezéshez. Az e-mail óriási segítséget nyújthat mindennapi munkánk megkönnyítésében, de a felhasználóinak jobban oda kellene figyelnie mire, mennyit, és hogyan használják. Az e-mailnek nem szabadna megnehezítenie a munkát, sőt!" Konkoly Thege szerint az alkalmazottaknak leginkább önfegyelemre van szükségük, hogy a lehető leghatékonyabb módon menedzseljék elektronikus levelezésüket.
A Symantec kutatás szerint a vállalatok 91 százaléka állítja, hogy 2005-ben az elektronikus levelek mennyisége mintegy másfélszeresére nőtt, így az alkalmazottak is több időt töltenek e-mailjeik olvasásával és megválaszolásukkal. A megkérdezettek 52 százaléka tölt naponta két óránál is többet levelezéssel, 15 százalék pedig napi négy óránál is többet, azaz hetente akár két munkanapnyi időt.
Mára az e-mailnek a munkanapot is sikerült meghosszabbítania, 54 százaléka az alkalmazottaknak ugyanis már a 9 órai munkakezdés előtt megnyitja postaládáját, és délután 5-kor ellenőriz utoljára. Sőt, a megkérdezettek között akadt olyan is, aki már reggel hatkor megnyitja levelesládáját, és még éjfélkor is e-mailjeit böngészi...
A mobil e-mail megjelenése és elterjedése szintén nagymértékben átalakította a munkavégzési szokásokat. A kutatásban megkérdezettek 31 százaléka használ mobileszközt e-mailjei ellenőrzésére. Ezen felhasználók harmadának első dolga, hogy ellenőrizze e-mailjét miután reggel felkelt, és nagyjából ugyanennyien lefekvés előtt is így tesznek. A mobil eszközt használók 72 százaléka állította továbbá, hogy szabadságán és betegszabadsága ideje alatt is ellenőrzi leveleit.
Amíg a megkérdezettek 27 százaléka állította, hogy a munkaidőn kívüli e-mail ellenőrzés növeli a stresszt, 23 százalék pedig éppen az ellenkezőjét mondta. A mobil e-mailesek 43 százaléka hiszi, hogy az irodán kívüli hozzáférés hatékonyabbá teszi őket, 75 százalékuk pedig nem a munkáltató, hanem saját felelősségének tartja az optimális e-mail használatot.
A Dynamic Markets 1700 kvantitatív interjút folytatott általános alkalmazottak és olyan IT vezetők körében, akik felelősségkörébe a vállalat e-mail rendszere is beletartozik. Minden vizsgált vállalat mind 500 főnél több alkalmazottat foglalkoztat, valamint a legkülönbözőbb szektorokban tevékenykedik Európában, a Közel-keleten és Afrikában.
A Symantec-kutatás ismertetése után a sajtótájékoztatón előadást tartott még az ITTK képviseletében Pintér Róbert, Székely Levente és Kollányi Bence a magyar és nemzetközi felmérések tapasztalatairól, valamint Kurucz Imre az NRC Piackutató munkatársa a magyar e-mail használati szokásokról.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet biztonsága és a serdülők
- Symantec Veritas NetBackup 6.5: következő generációs adatvédelem
- Symantec Endpoint Protection nyilvános béta verzió
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- Felmérés a vállalatok mentési és archiválási szokásairól
- Symantec-segítség a tavaszi lomtalanításban
- Tovább fokózódott az online adatlopás veszélye
- Pc-szintű biztonság mobil eszközökhöz Symantec szoftverrel
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: