Internetes tartalomszolgáltatók választási kódexe
A kampánycsend betartása érdekében a tartalomszolgáltatók vállalják, hogy ebben az időszakban nem jelenítenek meg olyan új, szerkesztett anyagokat, amelyek közvetlenül vagy közvetve befolyásolhatják a választókat döntésükben.
A korábbi híreket az első két hierarchikus szintről kell elérhetetlenné tenni, de nem szükséges törölni véglegesen.
A kódex tartalmazza azt is: nem lehet megtiltani, hogy a felhasználók a fórumokon a választásról beszélgessenek, ám az egyesület javasolja, hogy a szolgáltatók figyelmeztessék a felhasználókat a kampánycsendre, és amennyire lehetséges, moderálják a fórumokat.
Az egyesülete azt is javasolja, hogy a választás minden szereplőjének ugyanolyan fizetési feltételekkel értékesítsenek hirdetési felületet és a jól látható "politikai hirdetés" felirattal különböztessék meg azokat, továbbá ne kössenek szponzori megállapodást választásokon induló szervezetekkel és ne fogadjanak el negatív kampányüzenetet tartalmazó választási hirdetést.
Az egyesület a pártokat arra szólította fel, hogy kampánycsend idején tartózkodjanak a kampánnyal és választási programmal kapcsolatos információk frissítésétől.
Nem minősül kampánycsend megsértésének, ha a korábban közzétett, a jelöltekkel és a pártokkal kapcsolatos információ elérhető az elektronikus tartalomszolgáltató oldalán a kampánycsend ideje alatt is. Ugyanakkor kampánycsend-sértés, ha ilyen információt tesz közzé vagy frissít a tartalomszolgáltató a kampánycsend idején.
Az Országos Választási Iroda szerint "folyamatosan egyre több területen derül ki jogi szabályozatlanság. Már az előző országgyűlési választások során problémát okoztak a felhasználó által nem kért politikai e-mail üzenetek, sms-ek, telefonhívások, így a választópolgárok magánszférája sérül ezekkel a politikai hirdetésekkel. Valamivel pontosabb, a technikai fejlődést jobban követő szabályozással sikeresebben bonyolíthatnák le az idei választásokat".
Kapcsolódó cikkek
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
- MMS-cenzúra Iránban
- Gyermekbarát internet éve program
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- Hálójog - A szolgáltatók felelőssége a túlterheléses támadás?
- A felnövekvő generáció a TV helyett az internetet választja
- A Wikipedia jogvédett tartalmakat kínálna
- Honlap-minősítő programot indított az MTE
- Jogorvoslati lehetőségek az internetes tartalomszolgáltatásban
- Nemzetbiztonsági szoftvert fejlesztenek az USA-ban
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...