Második generációs IP kommunikációs rendszer a Ciscótól

forrás Prim Online, 2006. március 8. 12:17
A Cisco bemutatta Cisco Unified Communications elnevezésű egységes kommunikációs rendszerét, amely lehetővé teszi a hang-, adat- és videoátvitel, valamint a kapcsolódó alkalmazások integrálását az IT infrastruktúrán, és ezzel elősegíti a vállalatok és intézmények hatékonyabb kommunikációját.
A Cisco Unified Communications bemutatásával színre lép az IP kommunikációs rendszerek második generációja, amely már nem csupán telefóniáról szól, hanem olyan sokoldalú multimédiás kommunikációs környezetet kínál, amelyben a hang-, a video- és az adatkommunikáció teljes mértékben integrálódik. A Cisco Unified Communications egységes kommunikációs rendszer olyan nyílt és bővíthető platform, amely többek között képes tájékoztatást adni a hívott fél elérhetőségéről és biztosítja a mobiltelefóniával való integrációt. „A rendszer teljes mértékben támogatja a Cisco 2005 decemberében bejelentett szolgáltatásorientált hálózati architektúráját (Cisco Service-Oriented Network Architecture, SONA). A Cisco SONA a hálózaton keresztül optimalizálja az együttműködő alkalmazásokat, folyamatokat és erőforrásokat.” – mondta Charles Giancarlo, a Cisco Systems fejlesztési igazgatója.

A Cisco Unified Communications rendszer a Cisco piacvezető IP-kommunikációs portfólióján alapul, amelynek része a CallManager hívásvezérlő, a Cisco Unity üzenetkezelő rendszer, a Cisco MeetingPlace multimédiás konferenciarendszer és a Cisco IP Contact Center ügyfélkapcsolati rendszer. A Cisco egységes kommunikációs rendszerében új elem a Cisco Unified Personal Communicator (egységes személyi kommunikátor), a Cisco Unified Presence Server (elérhetőség-követési kiszolgáló) és a Customer Interaction Analyzer (ügyfélkapcsolat-elemző). A jelenlegi felhasználók az új lehetőségek kihasználása érdekében fejleszthetik meglévő rendszereiket.

A Cisco Unified Personal Communicator a munkatársak közti gyors, valós idejű információcserét szolgálja felhasználóbarát grafikus kezelőfelületével, amelyen sokféle kommunikációs alkalmazást lehet egyidejűleg használni. Az eszköz hídként működik a számítógépes alkalmazások, a telefon és a hálózat között. Az elérhetőségi státusz követése révén, és a hálózaton lévő címtárakkal együttműködve egy kattintással bármikor létrejöhet a hangos-képes eszmecsere. Az IP-hálózatok virtuális jellege lehetővé teszi a távol vagy úton lévő alkalmazottaknak, hogy mindenkori tartózkodási helyükről biztonságosan hozzáférjenek ezekhez az eszközökhöz.

A Cisco Unified Presence Server folyamatosan jelzi az adott felhasználó elérhetőségét,  azaz tájékoztat arról, hogy a keresett fél éppen telefonál, személyi számítógépénél vagy valamilyen videoterminálnál ül-e. Az egységes személyi kommunikátor és az egységes híváskezelő alkalmazások ennek alapján segítenek a felhasználóknak kapcsolatot teremteni munkatársaikkal, megválasztva a kommunikáció adott pillanatban leghatékonyabb módját. A Cisco Unified Presence Server a jelenléti adatokat számos helyről gyűjti be. Ehhez igénybe veszi a hálózatot, a Cisco Unified CallManager híváskezelőt, valamint más gyártók olyan eszközeit, amelyek a SIP protokollt (Session Initiation Protocol) és annak „SIP for Instant Messaging and Presence Leveraging Extensions” (SIMPLE) elnevezésű kiterjesztéseit használják.

Új szolgáltatás az ügyfél-interakciók elemzése (Customer Interaction Analyzer), amellyel értékelhetővé és optimalizálhatóvá válik az ügyfelekkel való kommunikáció. Az ehhez felhasznált információ az ügyfelek önkiszolgáló ügyintézési műveleteiből vagy az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetéseiből származik. Olyan tényezőket lehet itt elemezni, mint az ügyfél vagy az ügyintéző által átélt feszültség, a hallgatások jelentősége és a szóhasználat. Ennek alapján a beszélgetések üzleti összefüggésben értelmezhetők, felhasználhatók az ügyintézők képzésére, az ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálására és az önkiszolgáló ügyintézés forgatókönyveinek átírására.

A Cisco egységes kommunikációs rendszerének további új jellemzői:

A Cisco Unified CallManager 5.0 és a Cisco Unified CallManager Express 3.4 híváskezelők, valamint a Survivable Remote Site Telephony (SRST) 3.4 most már képesek kezelni a SIP protokollt támogató végpontokat. A rendszer ezzel megnyílik egy gyorsan bővülő, a szabványt alkalmazó fejlesztői közösség előtt, miközben megőrzi jelenlegi biztonsági és hibatűrési jellemzőit. Egy új program, a SIP Verified a hang-, adat- és videoátvitelre képes SIP-végpontok számára végez harmadik fél általi együttműködés- ellenőrzést.

A Cisco Unified CallManager 5.0 híváskezelő különböző működési modellek szerint rendelhető meg az ügyfél és az értékesítési partner kívánságai alapján. A Linux alapú, célhardveren futó változat már most kapható, és 12 hónapon belül várható a jelenlegi, nyílt operációs rendszeren futó verzión alapuló új változat.

A vállalati Wi-Fi (802.11) és a nyilvános GSM-hálózatok összekapcsolásával a Cisco további hidakat épít a kommunikációban. Együttműködve a vezeték nélküli készülékek legnagyobb gyártóival, mint például a Nokiával és a RIM-mel, a Cisco hamarosan olyan egy és két üzemmódú okostelefon-megoldásokat fog piacra dobni, amelyek mind az irodában, mind azon kívül növelni fogják a mobil vállalati alkalmazottak termelékenységét. Ezek az eszközök egyszerűbbé teszik a kommunikációt, és használatukkal kommunikációs költségek takaríthatók meg.

A Cisco egységes kommunikációs rendszerét már tesztelő nagy európai szervezetek között van a Deutsche Telekom üzleti felhasználókat kiszolgáló ágazata, a T-Systems, és a Getronics globális rendszerintegrátor.

Kulcsszavak: iptelefon VoIP hálózat Cisco

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05