A mérhető siker - Avagy a honlapelemzés alapjai

forrás Prim Online, 2006. március 30. 14:31
Egy weboldal üzemeltetésének az egyik legfontosabb eleme a honlap látogatottságának mérése és elemzése. Amíg nem tudja pontosan meghatározni, honnan jönnek a látogatói és körülbelül hányan vannak, addig nem lesz képes hatékonyan népszerűsíteni weboldalát és azt sem tudhatja meg, hogy jelenlegi népszerűsítési erőfeszítései milyen eredményt hoznak. Honlapja statisztikáinak nézegetése napi rutinná kell váljon! Ha még nem az, akkor itt az ideje, hogy elkezdje.

A látogatottságmérés során használt kifejezések

Gyakori probléma, hogy mindenki mást ért az egyes statisztikai kifejezéseken. Az ilyen félreértések akár kommunikációs zavarokat is okozhatnak, ami senkinek sem hiányzik, például egy fontos üzleti tárgyaláson. A következőkben letisztázzuk, mit jelentenek pontosan a leggyakrabban használt kifejezések.

Találat

A találat egy HTTP kérés az Ön szerveréhez. A találatot gyakran összekeverik az oldalletöltéssel, ami nem helyes. Ez a kérés az Ön szerveréhez nem csak a HTML file-okra vonatkozik, hanem az összes képre, video file-ra javascript- vagy css file-ra. Az emberek a találatok nagy száma láttán gyakran ok nélkül izgalomba jönnek, mert azt gondolják, hogy az összes oldalletöltésüket jelenti ez az érték. Ne essen Ön is ebbe a hibába.

Oldalletöltés

Oldalletöltésnek azt nevezzük, ha valaki az Ön egyik konkrét HTML oldalát nézi meg.

Látogatás

A látogatás egy látogató azon oldalletöltéseit tartalmazza, amelyek közt kevesebb, mint 20 perc telik el. Amennyiben két oldalletöltés között eltelik legalább 20 perc, akkor az utóbbi már egy újabb látogatásba tartozik. (Talán itt van a legtöbb eltérés az egyes cégek által alkalmazott fogalmak közt, sokan pl. 30 percet vesznek alapul 20 helyett.)

Új látogatók látogatásai

Azon látogatók látogatásait jelenti, akik az aktuális időszakot megelőzően még nem jártak a honlapon.

Visszatérő látogatók látogatásai

Azon látogatók látogatásai, akik az aktuális időszakot megelőzően is jártak már a weboldalon.

Fontos a megfelelő monitorozó eszköz használata

Egy megfelelő szoftverrel tökéletesen átláthatja a weboldalán történő eseményeket és kiderítheti miértjüket. A statisztikai adatokat visszamenőleg is elemezheti, ugyanis a monitorozás elindulásának dátumáig visszamenőleg minden statisztikai adata folyamatosan elérhető.

A legtöbb szoftver alap-kimutatásaiban napra lebontva megtekintheti, hogy oldalán hány látogató járt és ugyanígy meg tudja nézni azt is, hogy hányan jártak Önnél először és mennyi a visszatérők száma. Már ebből az adatból is komoly következtetéseket lehet levonni. Ugyanis ha sok a visszatérő látogató, akkor érdemes őket egyéb plusz marketing akciókkal is megcélozni.

Például, ha sok olyan látogató bonyolít le megrendelést (ha van ilyen lehetőség az Ön oldalán), aki már többször megtette ezt, akkor érdemes egyedi kedvezményeket felajánlani a számukra, vagy törzsvásárlói akciókat kitalálni. Ha sokkal több a visszatérők száma, mint az új látogatóké, akkor érdemes elgondolkozni azon is, hogy miért nem domináns az új látogatók száma és fókuszálni esetleg az új vevő szerzésre.

Következő cikkünkben bemutatjuk, hogy a mérőszámok segítségével miként tudja úgy alakítani weboldalát, hogy az összes látogatója egyforma élményben részesüljön amikor az Ön honlapját nézegeti - függetlenül számítógépe paramétereitől.

A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.

Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05