Netvíkend a szegedi Vivicittán
A kamionban az ingyenes internetezési lehetőség mellett egy - az internetes tudást felmérő és azt támogató - totó segítségével ismerkedhetnek meg az érdeklődők a szélessávú internet előnyeivel és lehetőségeivel. A helyesen válaszolók minden órában értékes ajándékokat nyerhetnek. A szélessáv totó a www.szelessav.hu weboldalon a Netvíkend menüpont alatt is kitölthető.
A szélessávú internetes infrastruktúra fejlődésére jellemző, hogy 2005. decemberében a 3135 magyarországi település közül 1773-ban volt elérhető szélessávú technológia, ez települési szinten 56,6 százalékos lefedettséget jelentett. Az ADSL szolgáltatást elérő települések száma 1677 volt, a kábelinternetet elérő településeké pedig 414. Az ADSL központtal rendelkező településeken lakók száma összesen 9,084 millió, a 414 kábel-internet szolgáltatást elérő településé pedig 5,85 millió.
A dél-alföldi régióban 2005. júniustól az év végéig - 91,6 százalékról 96,6 százalékra - 5 százalékponttal nőtt a szélessávú internetlefedettség, ami azt jelenti, hogy a térségben jelenleg több mint 1,3 millió ember élvezheti a szélessávú internet előnyeit. A kimutatható növekedésben minden bizonnyal szerepet játszottak az IHM szélessávot népszerűsítő kezdeményezései, illetve az európai uniós forrásból a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP) keretében kiírt pályázatok is, hiszen tavaly összesen 1,966 milliárd forintos támogatást kapott a régióból 13 db pályázó.
Az eMagyarország kamion szélessávú internetkapcsolattal rendelkező, 16 számítógéppel és multimédiás eszközökkel felszerelt mozgó eMagyarország pont. A látássérültek számára a számítógépek speciális szoftverekkel vannak ellátva, a kezdő internetezőket pedig képzett szakember segíti az internettel való ismerkedésben.
Az eMagyarország kamion korábbi és következő állomásai:
- Március 19. Debrecen (Főnix csarnok)
- Március 25. Nagykanizsa (Erzsébet tér)
- Április 2. Szeged (Dóm tér)
- Május 19-20. Budapest (Jövő Háza)
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...