Bővülő portfolió, új lehetőségek és szolgáltatások a T-Online-nál

forrás Prim Online, 2006. május 17. 15:48
A T-Online Magyarország az Internet Világnapján tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy továbbra is a távközlési piacon tapasztalható – az internet hajtotta – gyors és folyamatos változások motorja kíván lenni: a webes tartalomszolgáltatások terén, valamint a hozzáférési szolgáltatások fejlesztésében és bővítésében egyaránt. Az elmúlt időszakban végrehajtott akvizícióival a lakossági és az üzleti felhasználók, partnerek érdekeit, a világhálóban rejlő lehetőségeket kívánja támogatni.
Az iWiW közösségi portál tagjainak száma – a T-Online Magyarország által nemrég végrehajtott felvásárlást követően – 77000 taggal bővült, amely így megközelítette a 740 000 regisztrált létszámot, és több alkalommal is a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhatott az auditált weboldalak napi egyedi látogatószám szerinti rangsorában.  Az Adnetwork akvizíciójával a vállalat a kisebb, ám feltörekvő tartalomszolgáltatókat kívánja piaci „helyzetbe hozni”: számukra a T-Online által nyújtott portfolió és online felületek mindenféleképpen kiugrási lehetőségeket jelentenek. Mindemellett természetesen a már meglévő portfolió is erősödik mind hozzáférési oldalon, mind tartalomban. A cég ügyfeleinek 80%-a már szélessávon internetezik, ők gyors és biztos kapcsolaton nézhetik az [origo] portálon a nyári futball-világbajnokság összefoglalóit.

Az online hirdetési piacot érintő hír, hogy 2006 első negyedévében a Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI-ban) résztvevő nyolcak (Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió) reklámbevétele: 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékot meghaladó növekedés a tavalyi azonos időben mért 550 millió 200 ezer Ft-hoz képest.

Bővülő portfolió

Az április végén a T-Online Magyarország Zrt. szerződést írt alá a legnagyobb közösségi portált üzemeltető iWiW Kft. megvételéről. A felhasználók által korábban tapasztalt lassú és néha akadozó elérések és letöltések mára megszűntek: a létező barátságokat és kapcsolatokat online formában feltérképező közösségi oldalon végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően a rendszer stabilizálódott. A szervereket folyamatosan cserélik, ennek köszönhetően újra él a „legrövidebb út” funkció, amely modern igazolása annak az elméletnek, hogy az emberek – éljenek bárhol is az országban – öt lépésben összekapcsolhatóak. Stabilizálódott az üzenetküldési funkció, ezen kívül a képek is nagyobb tárhelyre költöznek, amelynek köszönhetően gyorsabb lesz a képkiszolgálás. A szolgáltatás mögé a T-Online Magyarország még több gépet állít be, hogy legyen tartalék kapacitás, ennek köszönhetően a közeljövőben hamarosan elindulhat a meghívók osztása.

Az akvizíció óta tapasztalható, hogy a felhasználószám továbbra is folyamatosan növekedik: a tulajdonosváltás óta 77000 taggal bővült az online közösség, ezzel május közepére megközelítette a 740 000 regisztrált létszámot. Ez egyben azt is jelenti, hogy naponta 20-40-szer többen regisztrálnak újonnan, mint ahányan a rendszerből kilépnek.

Az iWiW oldalnak – a Webaudit adatai szerint – napi négyszázezer látogatója van, ezzel a negyedik legnézettebb magyar weboldal, az elmúlt két hétben pedig több alkalommal is a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhatott az auditált weboldalak napi egyedi látogatószám szerinti rangsorában. Oldalletöltéseiben pedig a második leglátogatottabb weboldal, amely azért is kiemelkedő, hiszen az iWiW nem mindenki számára nyilvános, mint általában a portálok többsége. A vásárláskor felmerült adatvédelmi aggályokkal kapcsolatban is történt előrelépés, az iWiW adatvédelmi eljárásának felülvizsgálata folyamatban van, a cég képviselői folyamatosan egyeztetnek az adatvédelmi biztos hivatalával.

A T-Online Magyarországnál a tavasz az akvizíciók jegyében telt. A vállalat május elején megvásárolta a legnagyobb hazai online hirdetési hálózatot, az Adnetwork Kft.-t, amellyel rá szeretné irányítani a figyelmet a kis tartalomszolgáltatókra. Kifejezett célja, hogy támogassa azok növekedését, helyet adjon oldalaik megjelenítésének, szolgálja a fejlődésüket. A vállalat segítségével a stabil háttér és a profi környezet biztosítható.  Felmérések ugyanis azt mutatják, hogy az évről évre növekvő hazai online reklámpiaci bevételek jelentős része az öt legnagyobb internetes médium oldalán jelenik meg. Ezek mellett azonban több ezer, értékes tartalommal és látogatói közösséggel rendelkező honlap létezik, amely mérete miatt a hirdetők számára láthatatlan, nehezen elérhető.

Új technológia – indul az első magyarországi IPTV


A T-Online Magyarország szintén tavasszal bejelentette, hogy megkezdi az IP alapú televíziós szolgáltatás műszaki tesztjét. Az IPTV a „hagyományos” tévézéshez képest vadonatúj élményt ígér, hiszen a már megszokott tévénézési lehetőségen túl az előfizetők olyan új tartalmi szolgáltatásokat is kipróbálhatnak, mint a digitális videotéka, a műsorfelvevő, az elektronikus műsorújság, a szünetfunkció, a gyerekzár és az egyéb interaktív lehetőségek.

A tesztek jól haladnak, a következő lépésben a T-Online kibővíti a tesztelők körét; tervek szerint júliusban más területeken is hozzáférhetővé teszi az új technológiát. Minden újabb fázisban bővítik a hálózati lefedettséget, így az év második felére Budapest nagy részét és öt vidéki nagyváros lesz „behálózva”, ezeken a helyeken várható elsőként a kereskedelmi bevezetés. A mostani tesztidőszakban 35 tévécsatorna és 4 mozicsatorna kínálata érhető el, az IPTV videotékájában pedig több mint 250 film közül válogathatnak, köztük 185 mozifilm, 20 animációs film, 14 magyar film és 35 felnőtt film található meg.

Online médiapiaci kitekintés


2006 első negyedévében a Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI-ban) résztvevő nyolcak (Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió) reklámbevétele: 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékot meghaladó növekedés a tavalyi azonos időben mért 550 millió 200 ezer forinthoz képest. Az [origo] portfolió bevételei a MOHI-t meghaladó mértékben növekedtek 2006 első három hónapjában.

A tiszta online hirdetési árbevételek – vagyis a barterbevételeket és egyéb nem hirdetésjellegű bevételeket, valamint az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó forgalom – eddig mért legnagyobb negyedéves bővülése egyes megfigyelők szerint annak köszönhető, hogy a politikai pártok a webes felületeket is intenzíven vásárolták a kampány során. A MOHI az online hirdetési piac egyetlen valóságos bevételekre alapuló indexe. 2005-ben 2004-hez képest a MOHI 40 százalék körüli növekedést mért.

Napi egymillió egyedi látogató az [origo] portfolióban és futballvébé összefoglalók az [origo] és a t-online.hu portálokon

Az [origo] portfolió (az [origo], a [freemail], a t-online.hu és a G-portál) az utóbbi hetekben öt ízben is túllépte a Medián Webaudit mérése szerint a nap egymillió egyedi látogatót. A média világában alapvető fontosságú elérés („reach”) e csúcsai általában a hét első munkanapjain születtek, legutóbb éppen május 15-én haladta meg a portálcsoport egyedi látogatottsága az egymilliós határt.

Az újabb csúcsok elérése érdekében a T-Online Magyarország és a FIFA 2006-os labdarúgó VB közvetítési jogainak tulajdonosa, az Infront WM AG (Svájc) a napokban licenc-szerződést ír alá, amely a világbajnokság összefoglalóinak internetes jogaira vonatkozik. A szerződés értelmében a T-Online Magyarország a június 9-én kezdődő VB kapcsán a következő tartalmakat mutathatja be az [origo] és a t-online.hu portálokon: a világbajnoki mérkőzések összefoglalói, napi összefoglalók, csoport összefoglalók, a legjobb csapat és játékos, a legszebb gólok és a legjobb góllövő.

Ezzel a lépéssel a T-Online garantálja, hogy senki sem maradhat le kedvenc csapata góljairól: az [origo] és a t-online.hu oldalain az összes mérkőzés összefoglalója folyamatosan elérhető lesz. A magyar nyelvű, négyperces összefoglalókat a mérkőzéseket követően két órán belül – on-demand (utólag és tetszőleges időpontban) módon – mindenki ingyenesen megnézheti. A felek által hamarosan megkötött licenc-szerződés szeptember végéig szól.

A Huawei bemutatta új aktív zajszűrős fülhallgatóját

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága bemutatta Freebuds 3i fülhallgatót. A fülekbe ergonómiailag jól illeszkedő új kialakítással és a Teljes Aktív Zajszűrés technológiával érkező készülék kiváló hangélményt nyújt és egyszerűen kapcsolódik más okoseszközökhöz. A felhasználók bármerre is járnak, tökéletes tisztasággal telefonálhatnak, vagy hallgathatnak zenét a Freebuds 3i-vel.

2020. május 31. 16:33

Új Huawei-tabletek jönnek Magyarországra

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága új, gyerekbarát, belépőszintű tabletet mutatott be.  Az ultrakönnyű, ergonomikus megjelenésű MatePad T 8”-os kijelzővel és erőteljes teljesítménnyel érkezik: nyolcmagos processzor és az erős, 5100mAh-s akkumulátor gondoskodik arról, hogy a készülék a felhasználók megbízható társa legyen a hétköznapokban.  A tablet Gyereksarok funkciója pedig szemvédelemmel, gyerekfelügyelettel és egyéb beépített megoldásokkal nyújt védelmet a legkisebbek számára is.  A MatePad T 8, valamint a gyártó legújabb csúcstabletje, a MatePad Pro júniustól lesz elérhető a hazai boltok polcain 44.990 és 49.990, illetve 246.990 forintos ajánlott bruttó fogyasztói áron. 

2020. május 31. 13:19

A vezetéknélküli Freebuds 3i elérhető áron kínál kiváló hangzást

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága bemutatta Freebuds 3i fülhallgatót. A fülekbe ergonómiailag jól illeszkedő új kialakítással és a Teljes Aktív Zajszűrés technológiával érkező készülék kiváló hangélményt nyújt és egyszerűen kapcsolódik más okoseszközökhöz. A felhasználók bármerre is járnak, tökéletes tisztasággal telefonálhatnak, vagy hallgathatnak zenét a Freebuds 3i-vel.

2020. május 31. 12:07

Visszatérés az irodába – újabb kihívások a GDPR területén!

Elkezdőik a nyitás a kijárási korlátozásokat követően és ezzel együtt a munkavállalók irodai jelenléte is megnő. – kezdte Sándor Zsolt András a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – A legtöbb szervezet valamilyen váltott időszakos irodai jelenlétet vezet be, hogy egyszerre csak a munkavállaló 30%-50%-a tartózkodjon az irodában. Több feladatot is jelent a irodai munkarendbe történő visszatérés. Az időbeosztás nyilvántartása és adminisztrációja, amennyiben eltér a normál ügymenettől érinti a személyes adatkezelést. Felül kell vizsgálni az adatkezelési folyamatot és kapcsolódó tájékoztatást. Amennyiben az adatok nem képzik a bérszámfejtés alapját akkor ezt az adatot csak a szükséges ideig szabad tárolni – jellemzően egy hónapig amíg az adott időszakban ellenőrizhető, hogy ki hány százalékát töltötte home office-ban és hány százalékát az irodában a munkaidejéből.

2020. május 31. 10:24

A gyerekbarát Matepad T 8 mellett a Huawei csúcstabletje is kapható júniustól

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága új, gyerekbarát, belépőszintű tabletet mutatott be.  Az ultrakönnyű, ergonomikus megjelenésű MatePad T 8”-os kijelzővel és erőteljes teljesítménnyel érkezik: nyolcmagos processzor és az erős, 5100mAh-s akkumulátor gondoskodik arról, hogy a készülék a felhasználók megbízható társa legyen a hétköznapokban.  A tablet Gyereksarok funkciója pedig szemvédelemmel, gyerekfelügyelettel és egyéb beépített megoldásokkal nyújt védelmet a legkisebbek számára is.  A MatePad T 8, valamint a gyártó legújabb csúcstabletje, a MatePad Pro júniustól lesz elérhető a hazai boltok polcain 44.990 és 49.990, illetve 246.990 forintos ajánlott bruttó fogyasztói áron. 

2020. május 31. 08:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás