Ericsson Szakmai Nap: fókuszban a szolgáltatások

Kovács Attila, 2006. május 17. 16:36
Az Ericsson Magyarország május 17-én immár tizedik alkalommal rendezte meg az Ericsson Szakmai Nap elnevezésű konferenciáját. Az ez évi "Mission: Possible" mottójú, a szolgáltatásokat a fókuszba helyező budapesti konferencián a résztvevő mintegy 130 érdeklődő szakembernek bemutatták, hogyan látja az Ericsson a mobil- és vezetékes hálózatok jövőjét.
Köszöntőjében Staffan Pehrson, az Ericsson Magyarorság vezérigazgatója kiemelt néhány, az Ericsson által is érzékelt világtrendet: a szélessávú használat, jelentősége egyre növekszik, illetve az átviteli hálózatokon ez újabb forgalmat fog generálni, valamint a távközlési operátorok körében is jellemző az erőforrás-kihelyezés (outsourcing) erősödése.

Caroline Ashley, az amerikai Yankee Group elemző munkatársa cégének a közép- és kelet-európai (CEE) régióra vonatkozó idei felmérése eredményeit összegezte. Néhány megállapítása: a megkérdezett nyugat-európai vállalatok 53%-a kíván a CEE régióban befektetni; a sávszélesség nemzetközi használatát 2009-ig a jelenlegi duplájára tervezik; a szolgáltatók hálózatuk bizonyos része outsourcing konstrukcióban való működtetését fontos jövőbeli lépésnek tekintik. A távközlési szolgáltatók működési hatékonysága a régiónkban is kulcskérdéssé válik. Jellemző, hogy az operátorok egyre több külső segítséget várnak, illetve ilyen lehetőségek után néznek.

A további előadásokban többek között szó volt hollandiai távközlési szolgáltató cég (Telfort) outsourcing tapasztalatairól, a Mobilkom Austria szolgáltató 3G/HSDPA szolgáltatásának esettanulmányáról; az Ericsson BUBN (Business Unit Broadband Networks) szélessávú szolgáltatásáról; az elektronikus üzenetküldés jövőjéről (IMS); az Interactive Personalized TV (IPTV) szolgáltatás jellemzőiről és bevezetésének trendjeiről.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Yettel: Új országos rekord született

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.

2024. március 26. 17:11

A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát

A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.

2024. március 20. 14:18

A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál

Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.

2024. március 16. 12:18

A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt

Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.

2024. március 14. 19:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05