38%-kal több internetes reklám Amerikában

Milkovits Gábor, 2006. május 31. 14:51
Az Interactive Advertising Bureau és a Pricewaterhouse Coopers legfrissebb adatai szerint az amerikai cégek 38%-kal többet reklámoztak a neten az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban.
David Silverman a Price-tól abban látja a felfutás fő okát, hogy az online hirdetőpiac egyre inkább koncentrálódik az olyan nagyok kezében, mint a Google és a Yahoo, a hirdető cégek pedig egyre hatékonyabbnak tartják ezt a médiumot. Ez összefügg azzal a párhuzamos folyamattal, hogy a fogyasztók fokozatosan növekvő mértékben szórakoznak és vásárolnak az interneten. A tavalyi adatok szerint az amerikai online hirdetési piac éves szinten 12,5 milliárd dollárt hozott, szemben a tíz évvel korábbi alig 1 milliárddal. A mostani egy évre vetített 38%-os gyarapodásnál talán még érdekesebb adat az, hogy 2005 utolsó három hónapjához képest is sikerült mintegy 6%-kal több online reklámhelyet értékesíteni a tengerentúlon, miközben az utolsó negyedév köztudottan a legerősebb időszak a kereskedelemben és a hirdetési piacon.

A fenti adatok mindenképpen az internetnek, mint univerzális tájékoztató, szórakoztató és kereskedelmi médiumnak az egyre növekvő elismertségét támasztják alá. Habár a globális adatok ennél valamivel kevésbé impozánsak, a folyamatok mégis egyértelműen afelé mutatnak, hogy a világháló egyre inkább átveszi a televízió vezető szerepét a hirdetési szférában.

Kulcsszavak: trend reklám marketing

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás