Nagyobb vállalatok is felfedezték a célirányos internet-marketinget

forrás Prim Online, 2006. június 12. 10:50
A kis– és középvállalkozások megszokott kommunikációs eszköze lett az internetes célirányos reklám. Az USA-ban olyan nagyvállalatok mint a DaimlerChrysler az online marketing költségvetésének 20–30 százalékát fektetik be a célirányos internetes reklámba.
Az Organic amerikai tanácsadó cég nyilatkozata szerint ügyfelei az internetes reklám költségvetéseinek 20–30 százalékát keresőoldalak szolgáltatásaiba invesztálják. Az internetes reklámra költött összeg 40 százaléka a PPC (pay-per-click), vagyis kattintás alapú elszámolási rendszerekbe áramlik.

Az ETARGET társaság hasonló befektetések növekedését feltételezi a közép-európai régióban. „Magyarországon a nagyvállalatok egyelőre csak fokozatosan, és óvatosan ismerkednek a célirányos internetes reklámmal. Azonban a globális áramlatokra tekintve jövőre a PPC rendszerekbe való befektetések jellegzetes növekedését várjuk a nagyvállalatok részéről.”- mondta Kálmán Tamás, az ETARGET hazai vezetője.

„Az internetes kereskedést ma már nem csak az e-shopok jellemzik. Magyarországon is túlnyomórészt internetes információbeszerzéssel kezdődik az üzletek lebonyolítása. Ezért is nagyon fontos a reklám megfelelő és előnyös elhelyezése a keresőoldalokon és az online médiumokban. Az internetet, mint piaci csatornát nem csak a multimédia és a könyvkereskedők veszik igénybe, hanem alkalmas a magán– és kereskedelmi szektor összes termékeinek forgalmazására is. „A kereskedés és a vásarlás formái megváltoztak, a piaci ágazatok pedig szakosodnak. A kereskedőkben egyre inkáb tudatosodik, hogy előnyösebb az érdeklődők célirányos megszólitása.“- nyilatkozta Kálmán Tamás.

„A célirányos internetes reklám a marketing egyik leghatékonyabb eszköze, melynek keretében egyszerű a befektetett eszközök kimutatása. A magyar média – és reklámügynökségek egyenlőre csak ismerkednek a PPC rendszerekkel és felhasználásukkal, de elmondhtajuk, hogy igen gyors fejlődés várható ezen a téren. A PPC rendszerek hatékony felhasználása tapasztalatokat követel, következésképpen az az a médiaügynökség kerül előnyösebb helyzetbe, amelyik hamarabb kezd el komolyan foglakozni ezen rendszerekkel, hisz a nagyvállalati ügyfelek szakértői hozzáállást igényelnek a szolgáltatóktól,“ -jegyezte meg Kálmán Tamás.
Kulcsszavak: marketing Etarget

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

IVSZ-elnök: fontos, hogy minél többen válasszák az informatikus pályát

Fontos, hogy minél több fiatal válasszon informatikai végzettséget nyújtó egyetemi, főiskolai szakot, ennek ösztönzését szolgálja a Programozd a jövőd! projekt - mondta az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) elnöke pénteken az M1 aktuális csatornán.

2019. szeptember 23. 08:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26
online sportfogadás