Inforum: fájdalmasan aktuálisak a 2000-ben kitűzött információs társadalmi célok
Az életminőség javulása, a foglalkoztatottság, kulturális bővülés, hatékonyabb közigazgatás, növekvő innovációs képesség, az eszmék és értékek gyorsuló körfogása, a nyilvánosság és a demokrácia új szempontú megközelítése - ez jelentik az informatikai eszközök és szolgáltatások széles körű alkalmazásának előnyeit. Kiépült az infrastruktúra, de az informatikai eszközök általi hatékonyság- és életminőség-növekedés lehetőségével még nem él a magyar gazdaság és társadalom túlnyomó többsége. Szakadék tátong az informatikai eszközöket felhasználók és a digitálisan írástudatlanok között - szögezik le az Informatikai Érdekegyeztető Fórum tagszervezetei.
Az Inforum tagszervezetei attól tartanak, hogy míg az infrastruktúra- és gazdaságfejlesztés már gazdára talált, de lehetséges, hogy az IHM megszűntével a társadalmi modernizáció kérdése háttérbe szorul. Ugyanis az információs társadalom olyan környezet, melyben a társadalmi kommunikáció zöme a digitális hálózatokon folyik. Az ebből fakadó társadalmi modernizáció a jobb életminőséget, a szélesebb nyilvánosságot és demokráciát, a leszakadó rétegek fölzárkóztatásának lehetőségét adja.
A szervezet készülő új Chartája e kérdésekre koncentrál. Az Inforum úgy véli, mindenekelőtt a társadalom igényszintjének növelésére, a vállalkozások és a magánemberek életminőségét javító szolgáltatások ismertté tételére és elterjesztésére, a felhasználók tovább erősödő érdekvédelmére van szükség. Az informatikai eszközök használatának ma már nem annyira pénzügyi, mint inkább mentális gátjai vannak. Újabb felhasználói tömegek belépése nélkül az e-kormányzati rendszerek kihasználásában sem várható előrelépés.
Az internet-előfizetések számának növelése érdekében a mindennapi élethez kapcsolódó (például egészségügyi, lakberendezési, adózási stb.) információkat kínáló weboldalakra legalább annyira szükség van, mint kormányzati vagy e-kereskedelmi portálokra. Számos tennivaló várat magára a felnőtt- és szakoktatás terén is. Specializált oktatást és tananyagot igényel az idősebb korosztály, illetve a középfokú vagy annál alacsonyabb végzettségű munkavállalók és a vidékiek milliós tábora.
Az Informatikai Érdekegyeztető Fórum tagszervezetei állítják: párbeszédre van szükség a civil, az üzleti és kormányzati szféra között. Ezen túlmenően minden jogszabályt felül kellene vizsgálni abból a szempontból, mennyire illeszkedik a társadalom modernizációjához, hogyan segíti a nemzeti és társadalmi fölzárkózást. Az Inforum és 19 tagszervezetének képviselői készek aktív és társadalomszervező szerepet vállalni az információs társadalmi fejlesztési feladatok megoldásában és együttműködni a kormányzattal a közös célok elérése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- A VII. Unoka-Nagyszülő Informatikai Versenyt rendezték a hétvégén
- Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny immár hetedszer
- Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny már három helyszínen
- III. Unoka - Nagyszülő Informatikai Verseny
- Milyennek képzelik el az internet arcát, alakját, kukacmentes szimbólumát?
- Inforum - szükség van az internettel kapcsolatos tanácsadásra
- Civil Kezdeményezés a tudásgazdaság fejlesztése érdekében
- A kormány dönt: díjat fizetnek-e a felhasználók saját alkotásaik nyomtatása után is?
- Informatikai Felhasználóvédelmi Iroda alakul
- Inforum-IVSZ-Matisz: tiltakozás a reprográfiai díj nyomtatókra való kiterjesztése ellen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...