Jó negyedéves eredményekről számolt be a NEC és a Matsushita
Az április-júniusi első negyedév üzemi eredménye 65,12 milliárd jen (556,2 millió dollár) lett a tavalyi 46,02 milliárd jen után. Az idei kilenc éve a legmagasabb első negyedéves eredménye a konszernnek. Értékesítési árbevétele 4,3 százalékkal 2,14 ezer milliárd jenre emelkedett. A negyedéves eredmény azonban elmaradt a Reuters Estimates által megkérdezett nyolc brókerház előrejelzéseinek 78,7 milliárd jenes átlagától.
A Matsushita plazma és LCD képernyős tévékészülékeinek értékesítése 60 százalékkal, 182,6 milliárd jenre, digitális fényképezőgépeinek forgalma pedig duplájára, 43,8 milliárd jenre emelkedett. A Matsushita kesztyűt dobott a profi fényképezőgépeket gyártó Canon és Nikon vállalatoknak is: az elmúlt héten mutatta be első profi kivitelű digitális tükörreflexes fényképezőgépét.
A negyedév folyamán csökkent a lapképernyős tévék ára, ezt azonban a Matsushita forgalomnövekedéssel képes volt és képes lesz ellentételezni. Plazmaképernyő-panel termelési kapacitását 50 százalékkal növelte a negyedévben. Az idén négymillió darabra meg kívánja duplázni plazmatévé értékesítését. Az átlagos árcsökkenést 10 százalékra tudta mérsékelni azzal, hogy a termelés súlypontját a nagyobb értékű és nagyobb haszonkulcsot hordozó nagyméretű plazmatévékre helyezte. A negyedév folyamán a plazmatévé árak 20 százalékkal estek a világpiacon.
Első félévi üzemi eredmény előrejelzését 190 milliárd jenre emelte a korábbi 171 milliárdról a nyersanyag árak és az olajár emelkedése, valamint az egyre élesedő árverseny dacára is, pontosan a digitális fényképezőgépek és a lapképernyős tévék élénk keresletére hivatkozva. Teljes évre vonatkozó előrejelzését azonban nem emelte meg, hanem megerősítette az áprilisi keltezésű prognózisában szereplő 450 milliárd jenes szinten. Ez elmarad a Reuters Estimates által megkérdezett 17 brókercég 488,6 milliárd jenes előrejelzési átlagától.
A Hitachi és a Toshiba után harmadik legnagyobb japán elektronikai konszern a NEC meglepetésre pozitív üzemi szintű eredménnyel zárta az első negyedévet, holott veszteséget szenvedett el mobiltelefon-készülék üzletágában. A jó eredményt a távközlési és más egyéb üzletágaiban elért forgalomnövekedéssel magyarázta.
A NEC megerősítette éves előrejelzését eredményének 36 százalékos növekedéséről. Éves üzemi eredményét eszerint változatlanul 130 milliárd jenre teszi, összhangban a Reuters Estimates által megkérdezett 17 elemző előrejelzéseinek átlagával, szemben a tavalyi 96,4 milliárd jennel.
A NEC erős konkurenciaharcnak van kitéve a mobil készülékek és áramkörök piacán, ezért egyre inkább szerver üzletágára támaszkodik. A veszteséges mobiltelefon üzletág miatt le kívánja építeni külföldi mobiltelefon-értékesítési tevékenységét és kizárólag a belföldi piacra összpontosítja tevékenységét, ahol folyamatosan nagy kereslet mutatkozik az éppen legújabb modellek iránt.
Az új modellek tervezési költségeinek csökkentése érdekében tárgyalásokat folytat a Matsushita Electric Industrial Co.-val közös mobiltelefon-vállalat létesítéséről.
A NEC részvénye 1,73 százalékkal emelkedett a tokiói tőzsdén az eredményadatok közzététele előtt. A negyedév folyamán a részvény árfolyama 26 százalékot esett, míg a tőzsde IELEC elektronikus berendezés gyártókat követő alindexe mindössze 7,5 százalékot. A Matsushita részvényének árfolyama 7,6 százalékkal esett a negyedév folyamán, összhangban a szektorindex csökkenésével.
Kapcsolódó cikkek
- Tartósabb Panasonic képszenzor
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- Vállalatkonszolidáció a NEC-nél
- Jövőre speciális internet tv-készülékek Japánban
- Közös WCDMA mobiltelefonos céget alapít a Matsushita az NEC és a Texas Instruments
- 103"-es HD-ready Matsushita plazmaképernyő
- Külön Blu-ray optikai meghajtók júliustól
- Még áprilisban leszállítja a Matsushita az első PC Blu-ray-meghajtókat
- Matsushita: ősszel jelenhetnek meg Európában az első Bluray lejátszók
- A Panasonic építi a világ legnagyobb PDP panel gyárát
Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
A tervezői gondolkodás eszközeivel alakítják a holnapot a Samsung és az EdisonKids kihívásának diákcsapatai
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.