Elmaradottnak ítéli az információtechnológia hazai színvonalát a magyar lakosság
A kutatás eredményei szerint az emberek úgy érzik, hogy összességében saját környezetük technikai ellátottsága a leggyengébb, bár közvetlen környezetüket csak némileg érzik lemaradásban az országos átlaghoz képest. Ezzel szemben a megkérdezettek Nyugat-Európa telekommunikációs ellátottságát még mindig sokkal fejlettebbnek tartják a hazainál, összességében a magyarországinál másfélszer jobbnak ítélték az európai hozzáférési lehetőségeket.
A válaszadók a kutatásban szereplő három terület közül saját környezetükben és Magyarországon is a mobilellátottságot érezték a legjobbnak, a válaszadók 59,7%-a értékelte a saját környezete mobiltelefon ellátottságát kedvezőnek. A mobilellátottság megítélése abból a szempontból is kedvezőbb, hogy a magyarok ezen a területen érzékelték a legkisebb különbséget a hazai és az európai infokommunikációs ellátottságban (az előbbit 68,1%, az utóbbit 87,1% sorolta a fejlett kategóriába).
A felmérésben a hazai vezetékes telefonhálózat kiépítettsége és használata közepes értékelést kapott, minden harmadik válaszadó (33,9%) értékelte saját környezetét a vezetékestelefon-ellátottság szempontjából fejlettnek. A kutatásban résztvevők véleményében elenyésző különbség mutatkozott a szűkebb környezet és az országos ellátottság megítélésében (33,9% vs. 40,8%), de itt is a saját környezet telefonhálózata kapta a leggyengébb osztályzatot, míg a válaszadók a nyugati országok vezetékes telefonhálózatát lényegesen jobbnak ítélték a hazainál, a megkérdezettek 82,1%-a ítélte fejlettnek.
A lakosság Magyarországhoz és Nyugat-Európához képest is saját környezetének internet ellátottságát találta a legelmaradottabbnak, itt csak a megkérdezettek 23,5%-a észleli úgy, hogy környezete fejlett ebben a vonatkozásban. Míg a megkérdezettek saját környezetüket minimális lemaradásban érzékelték az országos átlaghoz képest (23,5% vs. 29,9%), addig a nyugat-európai internetpenetrációt 85,9%-ban tartják fejlettnek, vagyis lényegesen jobbnak ítélték szűkebb környezetük eredményével.
Különösen érdekesek ezek az adatok annak fényében, hogy a valóságban a lakosság milyen arányban veszi igénybe ezeket a kommunikációs módokat. A vezetékestelefon-ellátottság megítélése például láthatóan elválik a vezetékes telefon használatától, hiszen a válaszadók közel 2/3-a él olyan lakásban, ahol van vezetékes telefon, de csupán egyharmaduk nyilatkozott kedvezően a vezetékestelefon-ellátottság vonatkozásában. A kutatásból az is kiderül, hogy bár a vezetékes telefon a legrégebben használt technológia, penetrációját és szerepét a mobiltelefon- és az internetellátottsághoz képest alulértékeljük.
A kutatásban részt vevők közül az adott kommunikációs lehetőséget használók minden esetben pozitívabban ítélték meg mind saját környezetük, mind Magyarország ellátottságát a nem használók táborához képest. A közvetlen környezetük internetellátottságát a diplomás budapestiek értékelték a legjobbra, míg Magyarország helyzetét a megyeszékhelyeken élők látták legkedvezőbben. Összességében az is elmondható, hogy a megyeszékhelyek lakói és az érettségizettek, illetve diplomások látják kedvezőbbnek környezetük és Magyarország információtechnológiai ellátottságát.
Kapcsolódó cikkek
- A kínai fiatalok 85 százaléka szörföl a hálón
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- A szülők nem tudják, mit csinál a PC előtt a gyermekük
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: