Építse ki saját piacát

Avagy az e-mail marketingben rejlő lehetőségek

forrás Prim Online, 2006. október 3. 13:22
Cikkünkben bemutatjuk miért is tartják olyan hatékony eszköznek az e-mail marketinget és mit nyerhet ÖN ha profi módon alkalmazza ezt a technikát. Ha kevésbé jártas a témában, akkor mai anyagunk kifejezetten Önnek szól, hisz könnyedén elsajátíthatja belőle az alapfogalmakat, így a későbbiekben bemutatásra kerülő e-mail marketing technikákat már egy biztos tudásra alapozva próbálhatja ki.
Mi is az e-mail marketing?

A félreértések elkerülése érdekében először tisztázzuk mi NEM e-mail marketing.
Az e-mail marketing nem az a folyamat, amikor egy cég a szóróanyagát e-mailen keresztül egyesével vagy csoportosan kiküldi az érdeklődőknek vagy az éppen nem érdeklődőknek. Mert ez utóbbi ugyanis már a spam kategória. Az előbbi pedig az üzleti levelezés, melynek során az eladó és a vevő e-mailen keresztül tárgyalják meg egy üzlet részleteit.

Az e-mail marketing – ha professzionális módon végzik – az a tevékenység, melynek során egy weboldal tulajdonos összegyűjti látogatói e-mail címét és beleegyezésüket kéri, hogy bizonyos anyagokat elküldhessen a címükre. Az anyagok kiküldése nem egyesével történik, hanem tömegesen, de mégis személyre szabottan – egy arra alkalmas szoftver segítségével.
(Spam esetén is tömeges kiküldés történik azzal a különbséggel, hogy a kéretlen levél feladója nem kér előzetes engedélyt a címzettől, hogy levelet küldhessen a részükre. Okoz is ezzel sok bosszúságot és néha kárt is a címzetteknek.)

Hogy működik az e-mail marketing a gyakorlatban?

Az e-mail marketinget végző weboldal tulajdonos egy feliratkozó űrlapot helyez el a weboldalán, melyre az érdeklődők rögzíthetik az adataikat. Az adatmegadásnak többféle oka lehet: a tulajdonos vonzó ajánlatok vagy ingyenes hírlevél rendszeres kiküldését ígéri, mely hasznos tanácsokat és ötleteket tartalmaz stb. A lényeg, hogy a látogatóknak valamilyen értéket ad cserébe adataik megadásáért és általában azt is előre letisztázza, hogy milyen gyakorisággal fog e-mailt küldeni a listájára feliratkozottaknak. Így a címzettek tökéletesen tisztában lehetnek vele, mit kapnak regisztrációjukért cserébe.

Az egyszerű feliratkozás (opt-in) esetén az adatok megadása után levelet kap a címzett, melyben általában egyszerűen csak üdvözlik, jobb esetben tájékoztatják a további levelek érkezésével és tartalmával kapcsolatos részletekről.
A biztonságos feliratkozás (double opt-in) esetén ezt az üdvözlő levelet megelőzi egy feliratkozás megerősítő linket tartalmazó levél. Ez a technika arra jó, hogy senki ne élhessen vissza másnak az e-mail címével, hiszen ha a valódi címzett nem erősíti meg a feliratkozást akkor nagy a valószínűsége, hogy nem ő maga iratkozott fel a listára, hanem csalás történt.
A kettős biztonságnak számos előnye mellett egy hátránya van: sokan figyelmen kívül hagyják a feliratkozás megerősítő levelet, ezért aztán nem is kerülnek végleges regisztrálásra és a hírleveleket vagy ajánlatokat is hiába várják postafiókjukba.

Ha egy e-mail lista tulajdonos nem olyan rendszerességgel és témával küldi ki leveleit mint ahogy azt a feliratkozást megelőzően ígérte, akkor történnek a leiratkozások. Érdemes tehát megtartani a feliratkozóknak tett ígéretet hisz akárcsak a hagyományos üzleti életben, itt is könnyen hitelét veszti egy cég vagy egy honlap. Megfelelő szoftver használata esetén a leiratkozások automata módon történnek. Az e-mail lista tulajdonosának egyáltalán nem szükséges beleavatkoznia a folyamatba.
Annyi teendője azonban még is lehet, hogyha a feliratkozók számának drasztikus csökkenését látja, akkor érdemes sürgősen kielemeznie miért is történik mindez, mit nem tartott be a megígért feltételekből és hogy javíthat a kialakult helyzeten.

Önnek dolgoznia sem kell

Az e-mail listára feliratkozottak tehát tömegesen és rendszeresen kapják a hírleveleket, ajánlatokat. Ez azonban nem azt jelenti, hogy mindenki ugyanazt a levelet kapja. A professzionális e-mail marketing szoftverek képesek a feliratkozottak adatainak szegmentálására így mindenki névre szóló, testre szabott ajánlatot kaphat – feltéve ha a regisztráció során elegendő adatot megadott hozzá és mindehhez megfelelő e-mail marketing szoftvert használ.
Egy professzionális e-mail kampány során Önnek csak annyi a dolga, hogy elkészítse a megfelelő leveleket, beállítsa, hogy mikor szeretné őket kiküldeni és hozzákapcsolja a megfelelő listához.
Ha például egy hónapig nem tud foglalkozni az online üzletével és heti hírlevél küldést ígért a feliratkozóknak, akkor csak meg kell írnia előre 4 hírlevelet, beállítani a különböző dátumokat és a címzettek listáját. Mindenki mindent ugyanúgy fog megkapni mintha Ön ott ülne a gépe mögött és személyesen kattintana rá a kiküldés gombra. A folyamatban még az sem okoz zavart, hogy közben fel- és leiratkoznak látogatók a listára. Hisz egy megfelelő e-mail marketing szoftver esetén alapfunkció, hogy a fel- és leiratkozásokat automatikusan kezeli, így mindig az aktuális legfrissebb listán szereplő címzettek kapják csak meg a leveleket.

De miből lesz a bevétel?

Ha megfelelően és rendszeresen kommunikál feliratkozóival és sikerül elnyerni a bizalmukat, akkor nyugodtan tekinthet rájuk úgy, mint a saját piacára. Hisz Ön látja el őket egy bizonyos területtel kapcsolatos tanácsokkal és tippekkel így nyilvánvaló, hogy amikor vásárolni akarnak akkor Önt mint az iparág szakértőjét keresik meg először. Ha valóban időt, fáradtságot nem kímélve képes lesz folyamatosan, értékes információkkal ellátni címzettjeit akkor rövid időn belül elkötelezhetik magukat az Ön cége és szolgáltatása mellett. Így konkurenciája egyáltalán nem vagy csak nagyon nehezen fogja tudni őket elcsábítani Öntől.

Persze egy elkötelezett listával is nagyon finoman kell bánnia és nem szólhat minden levele az akciós ajánlatairól. De ha megtalálja a megfelelő egyensúlyt, a valódi értéket közvetítő hírlevelei és akciós ajánlatai közt akkor könnyedén adhat majd el feliratkozottjainak. Akár újra és újra is – persze ha ezt kínálata is lehetővé teszi.

Ha kitartó munkával felépít egy megfelelően nagy számú listát, akkor a későbbiekben új vevő szerzésre szinte nem is kell áldoznia, hisz már magáénak tudhatja az Ön területe iránt valóban érdeklődőket.
Az sem mellékes, hogy az elkötelezett feliratkozói közül sokkal többen fognak majd vásárolni Öntől mint az egyszerű látogatók közül, akik csak nézelődnek az oldalán. Tehát a konverziós aránya is megnő, azaz kevesebb célszemélynek, kevesebb erőfeszítéssel több eladást tud majd produkálni mintha csak a honlapon értékesítene.

Ha mindehhez egy megfelelő szoftvert használ, akkor nemcsak a levélkiküldést de még a megrendelési folyamatot is tökéletesen automatizálhatja. Így önnek csak egy feladata marad: az eredmények és a bevétel nyomon követése.

Átütő siker - némi tanulásért 

Nyilván most azt gondolja, hogy ez túl szép, hogy igaz legyen!
Persze senki nem született profi e-mail marketingesnek és a teljesen kezdő státuszból indulóknak jócskán akad megtanulandó anyag, hogy valóban működjön is a folyamat.
Ha azonban Ön hajlandó egy kis tanulásra és gyakorlásra akkor a siker garantált lesz.

A témában további részleteket talál az Internet-Marketing.hu weboldal e-mail marketing (http://www.internet-marketing.hu/e-mail-marketing) rovatában.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05