Ön hány vevőt szeretne?

forrás Prim Online, 2006. október 20. 14:55
A legtöbb internet marketinges egyetért abban, hogy az 1-2%-os konverziós arány már „jó” teljesítménynek számít egy értékesítési weboldalon. Ez a kifejezés annyit jelent, hogy 100 látogatóból 1 vagy 2 személy teszi meg azt a lépést, mely a weboldal értékesítési folyamatának végső célja – azaz vásárol, információt kér, vagy letölt egy anyagot. Cikkünkből megtudhatja, miként kell megfelelően értelmezni a fenti számokat és hogyan kalkulálhatja ki segítségükkel várható eladásait.
Számos olyan honlap létezik, melynek tulajdonosa kétségbeesne, ha konverziós aránya 10% alá csökkenne. Míg mások, különösen a technikai cikkeket értékesítő oldalak már 0,1%-kal is elégedettek lennének. Az, hogy egy konkrét weboldal esetében mekkora a jó konverziós arány, mindig az oldal céljától függ. Sokkal egyszerűbb például feliratkozókat gyűjteni, mint eladásokat produkálni. Ez lefordítva annyit jelent, hogy sokkal magasabb konverziós arány várható el egy olyan weboldaltól melynek egyetlen célja csak a feliratkozók gyűjtése, mint egy másiktól melyet értékesítési céllal hoztak létre.

Ha Ön még “új” a világhálón, vagy csak nemrégiben indította el weboldalát, akkor bizonyára nincs még elég látogatója és megfelelő internetes értékesítési tapasztalata, melyek alapján kidolgozhatná, mekkora kell, hogy legyen honlapja konverziós aránya. Ráadásul az online marketing munka egyik legnehezebb része a látogatók megszerzése és ez hatványozottan igaz egy vadonatúj weboldal esetében.

Számítsa ki előre eladásait

A weboldal konverziós arányának egy olyan eszköznek kell lennie, amely iránymutatást ad a végső cél lehető leghatékonyabb eléréséhez. Ön kitűzhet bármilyen konverziós arányt célként, de soha ne ez a szám legyen a végcél és ami a legfontosabb, hogy a kalkuláció közben ne tévessze szem elől a honlap valódi célját.

Tételezzük fel, hogy elindított egy weboldalt, melyen egy elektronikus könyvet értékesít, darabját 5000 Ft-ért. Feltételezzük továbbá, hogy a könyv egy remekmű, mely rendkívül nagyszámú érdeklődőt vonz. Egy valódi bestseller.
Elméletileg Önnek minden száz látogatóból 1-2 eladást kellene generálnia. Ez 1-2%-os konverziós arányt jelent. Gyakorlatilag azonban nem biztos, hogy ez egy reális cél. Miért? Mert száz látogató túl kicsi minta ahhoz, hogy megbízhatóan működjön a feltételezés.

Tételezzük fel, hogy Ön elkezd alkalmazni egy ügyes technikát weboldalán, ami kitűnően működik. Nagyszerű tartalmat szolgáltat, a látogatók pedig özönlenek. Az eladni kívánt elektronikus könyvén kívül értékesít még néhány más terméket is, valamint 1-2 affiliate programot is működtet.

Ha a fenti modellnél maradunk, akkor a weboldalra érkező látogatók száma nem használható fel egy az egyben az elektronikus könyv konverziós arányának számításakor. Ebben az esetben ugyanis Önnek a könyv értékesítési oldalán járt látogatók számát kell összevetnie a könyv eladási adataival, hogy megkapja a korrekt eredményt.

Vagyis lehet, hogy 1000 látogató szükséges ahhoz, hogy 100 eljusson az Ön könyvének értékesítési oldalára. Ha ott összesen két vásárlás történik, akkor a konverziós arány 2%. Jóllehet, ha az egész weboldal esetében néznénk, ami 1000 látogatót vonzott akkor csak 0,2% lenne az elektronikus könyv eladási aránya.

A weboldalon alkalmazott egyéb technikák tehát megnövelték ugyan a látogató számot, de a könyv eladásának konverziós arányára már csak azok a látogatók voltak hatással, akik eljutottak az értékesítési oldalra is.  Hisz az összes többi látogató valószínűleg más és más okból tért be weboldalára, sőt lehet, hogy nem is tudtak a könyv létezéséről.

Fontos tisztázni, hogy általában nem egy oldal konverziós arányáról beszélünk önmagában, hanem az értékesítési folyamat egészére illetve egyes elemeire vonatkozóan. A fenti, leegyszerűsített példában leírtak tehát akkor érvényesek, ha az értékesítési folyamat egy oldalból áll.

1000 egyedi látogató? Az rengeteg!

Ez így van. Ha Ön nem rég van jelen az interneten, akkor lehet, hogy még összességében sem volt ennyi látogatója. A célzott forgalom növelése a lehető legnehezebb feladat az online üzletben. Időt igényel, rengeteg tanulást és mindenek felett türelmet.
Azonban a türelmes várakozás közben is akad némi tennivalója.
Újra és újra vizsgálja meg weboldalát minden szempontból, hogy képes legyen látogatóit egyre nagyobb arányban az értékesítési oldalra terelni. Mindig kérdezze meg magától:

1.    A honlapomon található tartalom legalább közvetetten az eladási oldalra illetve az értékesítési folyamat sorban következő pontjára vezeti a látogatót?
2.    Képes vagyok még tovább fejleszteni az értékesítési oldalam?
3.    Van olyan termékem, melyet, ha fókuszba helyezek, akkor a többi termékem értékesítése is megugrik?

A fenti teendők egyszerűnek tűnhetnek, de a weboldalon történő változtatások hatékonyságának mérése már komolyabb odafigyelést igényel.
Azaz, ha Ön változtat valamit, lehet, hogy az értékesítési oldalra érkező látogatók közül az eddigi 2 helyett most 3-an is vásárolnak. A tények pontos megállapításhoz azonban még némi becslőmunka is szükséges. Egy megfelelő fejlesztés az értékesítési oldalon akár azt is eredményezheti, hogy a következő 100 látogató közül csak 1 vásárol. Miért? Mert ilyen kicsi látogatószámnál az eredmények nem megbízhatóak. Ha azonban Ön biztos benne, hogy új oldala jobb mint a régi, akkor dönthet úgy is, hogy mindenképpen megtartja azt és a konverziós arány miatt, majd csak hosszú távon kezd el aggódni, amikor már megnövelte látogatószámát.

Mekkora látogatottságra számíthat?

Amikor egy új weboldal kerül bevezetésre, akkor a látogatások nagy része a webmestertől és barátaitól származik. Időközben a honlap tulajdonos építi a tartalmat, kereső optimalizálja oldalát, fejleszti az értékesítési szövegeit és még számos más olyan tevékenységbe kezd, melyek a honlap növekedését célozzák. Magyarul, rendkívül elfoglalttá válik. A látogatószám közben elkezd felfelé kúszni, de csak nagyon lassan. Az eladások pedig még lassabb ütemben fognak emelkedni.

Noha léteznek olyan weboldal tulajdonosok, akik megfelelő tapasztalattal bírnak a rövid távú, intenzív látogatottság növelés területén, még a legelszántabbak is csak 2000-4000 totál látogatószámmal kalkulálhatnak az első évben. Ha ezt lefordítjuk néhány 5000 Ft-os elektronikus könyv eladására, máris láthatjuk, miért van az, hogy a legtöbb internetes vállalkozás nem éri meg még a 12 hónapot sem.

A jó hír a kitartók számára, hogy havi 10%-os látogatottság növekedés abszolút elérhető. Mi a folyamatos növekedés titka? Olvassa el és alkalmazza következetesen a cikkeinkben leírtakat, majd egyszerűen csak hagyjon időt, hogy az események történjenek.

Forrás: www.internet-marketing.hu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját

A Dachser zéró kibocsátású tehergépjárművei gyakorlati tesztjeit követően 2023-ban a logisztikai szolgáltató két hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) tehergépkocsit helyez üzembe Németországban.

2022. augusztus 18. 17:07

Nemzetközi agilis konferencia Budapesten

A UST amerikai nagyvállalat és a budapesti székhelyű Sprint Consulting 2022. szeptember 22–23-án egy új, hibrid, nemzetközi együttműködésen alapuló, angol nyelvű agilis konferenciát indítanak Agile Get-Together címmel, melynek Budapest ad otthont. A rendezvény platina fokozatú támogatója a Morgan Stanley.

2022. augusztus 18. 11:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Indul a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. augusztus 15. 12:31

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40