IT erőforrás-kihelyezés – hogyan szerződjünk?
1. Az IT-outsourcing szerződések legfontosabb kritériuma, hogy a felek a szerződés tárgyát pontosan határozzák meg
2. A szerződéses garanciák és mérési metódusok meghatározásával az elvárt szolgáltatási szint optimalizálható
3. Egyértelművé tehető a kártérítési felelősség a kártérítés tárgyi és időbeli korlátainak meghatározásával
4. A szerződés tárgyát képező eszközkészlet biztosításainak összehangolásával megoldható, hogy ne legyen lefedetlen terület
5. Az ügyfél adatainak és informatikai rendszerének biztonsági szintjét az ügyfél tevékenységi körével közösen össze kell hangolni. A szerződéskötést követően a Navigator néhány héten belül kidolgozza a Helyreállítási Tervet. Így minden egyes ügyfél esetében minden üzemeltetett eszközre és rendszerre vonatkozó beállítás és környezeti jellemző pontosan dokumentált. Igény szerint a Navigator nem csak helyreállítási, hanem katasztrófatervet is készít, ez azonban további megállapodás tárgyát képezi és többletköltséget jelent. A védelmi szoftverek telepítése és üzemeltetése is a szolgáltató kompetenciája, a jogtiszta, legális védelmi szoftvereket azonban az ügyfélnek kell biztosítania. A szerződés kiterjedhet a védelmi szoftverek – és általában is a jogtiszta szoftverek – folyamatos biztosítására a szolgáltató kötelezettségeként.
6. A vállalat partnerekkel, munkatársakkal és a hatósággal történő kapcsolattartási rendszerének egységesnek és jól dokumentálhatónak kell lennie. Szerződéskötésekor kell arról is megállapodni, hogy a szolgáltató hogyan biztosítja az ügyfél, mint vállalkozás számára az informatikai kapcsolatokat, azaz a kapcsolattartást: a partneri vállalkozásokkal, külső munkatársakkal (pl. távmunka lehetősége), és a hatóságokkal.
7. Az ügyfél informatikai rendszerének elemzésével megelőzhetőek, vagy előre jelezhetőek a problémák és leállások.
8. Az erőforrás-kihelyezés alkalmával átvett munkatársakra vonatkozó munkajogi szabályozások
9. Az IT-outsourcing szerződés megkötésén túl a bizalmon alapuló partneri kapcsolat kiépítése fontos a hosszú távú együttműködéshez A Navigator úgy gondolja, hogy egy IT-ousourcing szerződés túlmutat az SLA megállapodások teljesítésén és a statisztikák alapján történő elégedettség-mérésen. A sikeres együttműködés a felek kölcsönös bizalmán alapul.
10. Az IT-outsourcing szerződés hatálya alatti és utáni jogtulajdonlás kérdését is javasolt előre meghatározni.
Kérdéseinkre a Navigator vezetője a következőket válaszolta. A teljes hazai IT szektor 20 százalékát jelentheti ma az IT outsourcing szegmens. Jelenleg minden IT erőforráskihelyezéssel foglalkozó cég a közszféra megrendeléseire vár e téren is. A jelenlegi és hatályos közbeszerzési törvény viszont teljes mértékben összeegyeztethetetlen az IT outsourcinggal. A cég tapasztalata szerint manapság az IT erőforrás-kihelyezésben gondolkodó hazai vállalatok legnagyobb része a legkevésbé informáltak abban, hogy pontosan meghatározzák, milyen tevékenység tartozzon a szerződésbe.
Kapcsolódó cikkek
- Kinevezték a Navigator Informatika Zrt. új távközlési üzletágának vezetőjét
- I. Magyarországi Outsourcing Szakmai Konferencia
- Kkv alközponti megoldások VoIP-kiterjesztése költséghatékonyan
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- A sikeres IT-outsourcing együttműködés titka
- Magyar IT szolgáltató londoni sikere adhat újabb lendületet a hazai piacnak
- Új kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes a Navigator Informatika Zrt.-nél
- Biztonságos Skype és chat vállalati környezetben
- Navigator: IT outsourcingot ajánl a közigazgatásnak
- Az Unilever meghosszabbítja a BT outsourcing szerződését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő átállás jelentős mennyiségű új munkahely létrehozását is eredményezheti.
Smart company – 2024. Jövőre még okosabban!
A smart company nem attól okos, mert a legfejlettebb technológiák által vezérelt. Az az okos cég és okos iroda, amit folyamatosan egyre kevesebb költséggel sokkal hatékonyabban, jóval nagyobb árbevétellel, nyereséggel működtetünk. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Smart company – 2024” című konferenciáján a cégtulajdonosok megtudhatják, hogy milyen eszközök és módszerek szükségesek az okos céggé váláshoz.
Joule – az irodai munka új mértékegysége
Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és képes lesz proaktívan betekintést adni a vállalati adatok mélységébe, nem csak az SAP teljes szoftverportfólióján, hanem akár harmadik féltől származó forrásokat is feldolgozva.
Így támogatta a digitalizáció Varsó új ékességének felépítését
A Varso Tower, vagyis a Varsó Torony Lengyelország és az Európai Unió legmagasabb épülete, egyben a lengyel főváros legrangosabb építészeti projektje. A maga nemében egyedülálló felhőkarcoló szervesen illeszkedik abba a fejlesztési folyamatba, amelynek célja, hogy Varsót a nemzetközi üzleti élet egyik dinamikusan növekvő központjává emelje. A projekt megvalósításában meghatározó szerepe volt a digitalizációnak, így az épület nemcsak a magasságának, méreteinek, hanem az építésekor alkalmazott innovatív módszereknek köszönhetően is kiérdemli a figyelmet. A fejlesztést Európa egyik meghatározó ingatlanvállalata, a HB Reavis irányította, a kivitelezést a bécsi székhelyű PlanRadar Magyarországon is elérhető szoftvere támogatta.