Megöli a tévét az online video?

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 28. 08:18
A televízió kárára terjed az internetes és a mobiltelefonos videózás Nagy-Britanniában az ICM közvélemény-kutató intézet legfrissebb felmérése szerint, és novemberben már átadták a csak a netre szánt videóknak az első díjakat.
A BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság portálján ismertetett ICM-felmérés legfontosabb eredménye szerint azon fogyasztói csoporton belül, amelyre jellemző, hogy tagjai hetente legalább egyszer videóznak az internet vagy mobiltelefon segítségével, 43 százalék állította, hogy ennek következtében kevesebb időt tölt tévénézéssel.

A részletesebb bontás szerint 20 százalék nyilatkozott úgy, hogy sokkal kevesebbet tévézett, 23 százalék pedig kicsivel kevesebbet. Mindössze 3 százalék mondta, hogy az újfajta szórakozási mód arra késztette, hogy több időt töltsön tévézéssel.

A szórakozásnak ez a módja ráadásul rohamsebesen terjed és mindinkább a bűvkörébe kerülnek akik belekóstolnak: kétharmada azoknak, akik már legalább egyszer videóztak így, arról számolt be, hogy egyre több időt fordít az internetes vagy mobiltelefonos videózásra.

További fontos eredmény, hogy az online videózás igencsak népszerű a fiatalok körében: a rendszeres fogyasztók 28 százaléka 16-24 év közötti, 10 százalék 25-44 év közötti és csak 4 százalék idősebb 45 évesnél.

Ehhez kapcsolódik, hogy a brit médiahatóság, az Ofcom nemrég arról számolt be, hogy a 16-24 év közötti lakosság körében a tévézéssel töltött átlagos idő 2003 és 2005 között 2,9 százalékkal csökkent.

Az online videókat rendszeresen fogyasztó populáció ugyanakkor még törpe minoritásnak számít: az összlakosságnak mindössze 9 százalékát teszi ki. További 13 százalék arról számolt be, hogy elvétve fogyaszt ilyen tartalmat, 10 százalék pedig tervezi, hogy valamikor majd a következő 12 hónap során online videók nézésével foglalja el magát. A britek kétharmada azonban még soha nem videózott az interneten és nem is tervez ilyesmit a következő évben sem.

A You Tube és más internetes videómegosztó portálok sikere után viszont egyre könnyebb dolguk van azoknak, akik videókat akarnak nézegetni az interneten, és saját felvételeiket is szívesen megmutatnák másoknak.

A tévétársaságok igyekeznek alkalmazkodni az új trendhez, és bár az Egyesült Államok sokkal előrébb jár, mint a szigetország, hiszen Amerikában már rutinszerűen rakják ki weboldalukra a sikeres sorozatok korábbi epizódjait, míg a brit országos televíziók csak 2007 elejétől vezetnek be hasonló szolgáltatást.

Legtöbben azonban ma úgy vélik: a videók, s főleg az amatőr videók soha nem helyettesíthetik teljesen a tévét, a tévéadók viszont kihasználhatják - és ki is használják - a világhálóban rejlő lehetőségeket.

Ennek ellenére a csak a netre szánt videóknak november elején San Franciscóban első ízben kiosztották a Vloggi díjakat: az első helyezett a Bagdadban, életben (Alive in Baghdad) című  honlap lett, amelyen igazi irakiak mesélik saját történeteiket.

Az ICM felmérése november 7-9. között készült 1008 18 éven felüli, illetve 1062 16 éven felüli személy telefonos megkérdezésével.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR Magic V különleges kijelzővel és dinamikus teljesítménnyel nyújt kiváló felhasználói élményt

A HONOR nemzetközi technológiai márka a mai napon bejelentette a HONOR Magic V telefont, a vállalat első 5G képes, hajlítható csúcskészülékét. A HONOR Magic V piacvezető formatervezést, különleges kijelzőt, az új Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 csipszetnek köszönhetően pedig dinamikus teljesítményt nyújt. A vékony, „waterdrop” zsanérszerkezettel, a szélesebb külső kijelzővel és a legújabb Magic U 6.0-val a HONOR Magic V nagyot lép előre az hajlítható okostelefonok kialakítását tekintve, széleskörű funkciói pedig megkülönböztetik a jelenleg kapható hajlítható telefonoktól.

2022. január 10. 18:08

6 GB mobilnet a Telekom KKV ügyfeleinek a digitális elképzelésekhez

Ahogy a magánéletben, az üzleti életben is előtérbe kerülnek az év első napjaiban az újévi fogadalmak: a Telekom most díjmentes extra mobilnettel segíti a vállalkozások újévi elhatározásainak megvalósítását, digitális céljainak elérését.

2022. január 10. 16:27

A spanyol Király Kupában is debütál a díjnyertes magyar sporttech megoldás

A magyar fejlesztésű, díjnyertes digitális sporttechnológiai megoldásnak köszönhetően már a spanyol labdarúgókupa — hivatalos nevén Copa del Rey — 2021/22-es évadja során lehetővé válik a virtuális szurkolás az SD Ponferradina rajongói számára. Az alkalmazáson és weblinken keresztül akár az érdeklődő magyar szurkolók is beküldhetik szelfijeiket és személyes üzeneteiket, hogy távolról támogassák a csapat játékosait. 

2022. január 10. 13:44

Már egymilliónál többen töltötték le az eMAG appját

2021 a növekedés és innovációk éve volt az eMAG-nál: Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi cége tavaly négy új üzletet nyitott, meghatszorozta az eMAG easybox csomagautomatáinak számát, mobilappjának felhasználói pedig másfélszeresükre bővültek - mostanra egymillió feletti letöltésszámot generálva.

2022. január 4. 12:41

S21 FE 5G: Csúcskészülék a Galaxy rajongók igényeire szabva

A Samsung bemutatja a Galaxy S21 család legújabb tagját, az S21 FE 5G okostelefont, amely a felhasználók kedvenc Galaxy S21 funkcióival érkezik, akik így még könnyebben kifejezhetik önmagukat. Az új csúcskészülékben megtalálhatók a Galaxy S21 család legkedveltebb jellemzői, mint a lenyűgöző kialakítás, a nagy teljesítmény, a profi kamera és a zökkenőmentes csatlakozás a Galaxy ökoszisztéma készülékeivel.

2022. január 4. 10:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35