Megöli a tévét az online video?

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 28. 08:18
A televízió kárára terjed az internetes és a mobiltelefonos videózás Nagy-Britanniában az ICM közvélemény-kutató intézet legfrissebb felmérése szerint, és novemberben már átadták a csak a netre szánt videóknak az első díjakat.
A BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság portálján ismertetett ICM-felmérés legfontosabb eredménye szerint azon fogyasztói csoporton belül, amelyre jellemző, hogy tagjai hetente legalább egyszer videóznak az internet vagy mobiltelefon segítségével, 43 százalék állította, hogy ennek következtében kevesebb időt tölt tévénézéssel.

A részletesebb bontás szerint 20 százalék nyilatkozott úgy, hogy sokkal kevesebbet tévézett, 23 százalék pedig kicsivel kevesebbet. Mindössze 3 százalék mondta, hogy az újfajta szórakozási mód arra késztette, hogy több időt töltsön tévézéssel.

A szórakozásnak ez a módja ráadásul rohamsebesen terjed és mindinkább a bűvkörébe kerülnek akik belekóstolnak: kétharmada azoknak, akik már legalább egyszer videóztak így, arról számolt be, hogy egyre több időt fordít az internetes vagy mobiltelefonos videózásra.

További fontos eredmény, hogy az online videózás igencsak népszerű a fiatalok körében: a rendszeres fogyasztók 28 százaléka 16-24 év közötti, 10 százalék 25-44 év közötti és csak 4 százalék idősebb 45 évesnél.

Ehhez kapcsolódik, hogy a brit médiahatóság, az Ofcom nemrég arról számolt be, hogy a 16-24 év közötti lakosság körében a tévézéssel töltött átlagos idő 2003 és 2005 között 2,9 százalékkal csökkent.

Az online videókat rendszeresen fogyasztó populáció ugyanakkor még törpe minoritásnak számít: az összlakosságnak mindössze 9 százalékát teszi ki. További 13 százalék arról számolt be, hogy elvétve fogyaszt ilyen tartalmat, 10 százalék pedig tervezi, hogy valamikor majd a következő 12 hónap során online videók nézésével foglalja el magát. A britek kétharmada azonban még soha nem videózott az interneten és nem is tervez ilyesmit a következő évben sem.

A You Tube és más internetes videómegosztó portálok sikere után viszont egyre könnyebb dolguk van azoknak, akik videókat akarnak nézegetni az interneten, és saját felvételeiket is szívesen megmutatnák másoknak.

A tévétársaságok igyekeznek alkalmazkodni az új trendhez, és bár az Egyesült Államok sokkal előrébb jár, mint a szigetország, hiszen Amerikában már rutinszerűen rakják ki weboldalukra a sikeres sorozatok korábbi epizódjait, míg a brit országos televíziók csak 2007 elejétől vezetnek be hasonló szolgáltatást.

Legtöbben azonban ma úgy vélik: a videók, s főleg az amatőr videók soha nem helyettesíthetik teljesen a tévét, a tévéadók viszont kihasználhatják - és ki is használják - a világhálóban rejlő lehetőségeket.

Ennek ellenére a csak a netre szánt videóknak november elején San Franciscóban első ízben kiosztották a Vloggi díjakat: az első helyezett a Bagdadban, életben (Alive in Baghdad) című  honlap lett, amelyen igazi irakiak mesélik saját történeteiket.

Az ICM felmérése november 7-9. között készült 1008 18 éven felüli, illetve 1062 16 éven felüli személy telefonos megkérdezésével.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Zyxel új szolgáltatása növeli a hálózati biztonságot

A tajvani Zyxel bemutatta új, AiShield szolgáltatását, amely jelentősen hozzájárul az otthonok és vállalkozások hálózati biztonságához. A MultyX és Multy Plus eszközök mellé használható intuitív alkalmazás az egyre kifinomultabb zsarolóvírusokkal és a rosszindulatú szoftverekkel veszi fel a harcot.

2019. november 11. 15:57

A Samsung 46 megoldása nyerte el a CES 2020 Innovációs Díját

A Samsung 46 új termékinnovációs megoldását ismerték el a CES 2020 Innovációs Díjával, köztük három termék a Legjobb Innováció díjat nyerte el kategóriájában. A nívós elismerés a legújabb technológiával rendelkező, kiemelkedő formatervezésű és egyedi kialakítású termékeket és szolgáltatásokat tünteti ki. A Galaxy Note10+ 5G okostelefon is a Legjobb Innováció díjat kapta meg.  

2019. november 11. 12:59

Öt kamerával és prémium funkciókkal érkezett meg a Huawei Nova 5T

A szenvedélyes fotósokat és közösségi média használókat, valamint a gamereket célozza a Huawei legújabb okostelefonja, a Nova 5T. A készülék négy hátlapi kamerája támogatja a nagy felbontású-, az ultraszéles látószögű-, a makro- és a mélységi fényképezést is, a 32 MP-es előlapi lencséje pedig éles és részletes szelfik készítését teszi lehetővé. A GPU Turbo 3.0 grafikai feldolgozási technológia teljes kijelzős játékélményt biztosít a felhasználóknak. A Nova 5T november elejétől kapható a szolgáltatóknál és a Huawei magyarországi kiskereskedelmi partnereinél.

2019. november 8. 18:47

Az LG legújabb OLED tévéjét is díjazták a CES bírái

A 2020. évi CES alkalmából újra számos innovációs díjjal ismerte el az LG Electronics úttörő technológiai és formatervezési újításait az amerikai Szórakoztatóelektronikai Szövetség (Consumer Technology Association), így az LG OLED TV technológiája például ezúttal is kiérdemelte a legjobb innovációnak járó kitüntetést. Ezzel immár 8. egymást követő évben nyerik el az LG OLED televíziói, háztartási készülékei és zászlóshajó okostelefonjai a CES innovációs díjait.

2019. november 8. 17:05

Már itthon is kapható a Honor 20 Pro izlandi jégvirág színben

A Honor 20 Pro okostelefon dinamikus-holografikus dizájnja a mai naptól már izlandi jégvirág színben is elérhető, amit a Jökulsárlón gleccserlagúna ihletett. 

2019. november 7. 15:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás