NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
A kötelezett JPE szolgáltatók nem zárhatják ki és nem korlátozhatják a közvetítőválasztást – és azt kötelesek biztosítani akár híváskezdeményezés, akár hívásvégződtetés esetében. Magyarországon jelenleg minden hetedik, a vezetékes hálózaton indított hívás közvetítőszolgáltatón keresztül történik. A közvetítőválasztást havonta több mint 800 ezren veszik igénybe és hazánkban mintegy 90 millió percet telefonálnak ily módon. Mindez azt jelzi, hogy az elmúlt években a közvetítőválasztás a vezetékes piacon kialakult és egyre élesebb versenyre pozitív hatással volt, és nagymértékben hozzájárult a fogyasztói árak csökkenéséhez - mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke.
Az NHH az érintett piacokat vizsgálva megállapította, hogy bár a 2004-es piacelemzés óta erősödött a verseny, az érintett piacokon még mindig nem állnak fenn a hatékony gazdasági verseny feltételei, hiszen továbbra is találhatóak olyan jelentős piaci erejű szolgáltatók, amelyek gazdasági erőfölényben vannak. Az NHH Tanácsa a korábbi piacelemzés tapasztalatait figyelembe véve, az azóta eltelt időszak adatainak elemzésével kimutatta, hogy a legfőbb piaci probléma az, hogy a már kialakult versenyhelyzet ellenére is megvan a lehetőség arra, hogy a JPE szolgáltatók tevékenységüket a versenytársaktól, a vevőktől, illetve a fogyasztóktól nagymértékben függetlenül folytassák.
A közvetítőválasztás kötelezettségének újbóli kiszabása annak ellenére indokolt, hogy 2004 óta a volt koncessziós szolgáltatók megjelentek egymás szolgáltatási területein; hogy megjelentek és megerősödtek a kábeltelefonos szolgáltatást nyújtó cégek; illetve, hogy a rohamosan terjedő internetes telefonálás mellett megjelent az úgynevezett hordozható (nomadikus, 06-21-es számmezejű) telefon, mely nem helyhez kötött, de nem is mobiltelefon-szolgáltatás.
Az NHH Tanácsa lefolytatta a piacelemzést a mobiltelefon-hálózathoz való hozzáférés és nyilvános mobiltelefon-hálózatból történő híváskezdeményezés piacán is. A Tanács ezen a piacon most sem azonosított jelentős piaci erejű szolgáltatót és így kötelezettséget sem írt elő.
Az érintett piacon az előző piacelemzés óta több jelentős változás következett be, így többek között a T-Mobile a Magyar Telekomba olvadt, és megindultak a harmadik generációs (3G) mobilszolgáltatások is. Ugyanakkor a Tanács szerint a kiskereskedelmi piaci folyamatok a hatékony verseny irányába mutatnak, és egyik piaci szereplő sem képes a versenytársaktól, ügyfelektől, és végső soron a fogyasztóktól nagymértékben függetlenül tevékenykedni, így a kiskereskedelmi piacon érvényesülő verseny mellett a fogyasztók érdekeinek védelmében sincs szükség ezen a nagykereskedelmi piacon szabályozói beavatkozásra.
Kapcsolódó cikkek
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Szeptemberben tovább nőtt a szélessávú hozzáférések száma
- NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.