Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól

Kovács Attila, 2006. november 30. 18:45
A Nokia új felmérése szerint a mobiltelefonon játszó felhasználók az új generációs mobiljátékoktól elvárják, hogy igényeiknek megfelelően, egyszerűen találhassanak, megoszthassanak és játszhassanak színvonalas, új játékokat. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a mobiljátékosok gyakran játszanak, átlagosan 28 percet töltenek egy játékkal, értékelik a grafikai fejlesztéseket, vásárlás előtt pedig szeretik kipróbálni a játékokat. Egyre több felhasználó vallja, hogy a mobil játékélményhez egyre nélkülözhetetlenebbek a játékos közösségek.
A mobiltelefonos játékosok gyakran játszanak: túlnyomó többségük (80%) hetente legalább egyszer, 34%-uk pedig minden nap játszik. Az egy játékra jutó idő átlagosan 28 perc, ennél hosszabban, Indiában (39 perc), az Egyesült Államokban (31 perc) és Thaiföldön (29 perc) játszanak.

A mobiltelefonos játékokkal útközben majdnem annyit (61%) játszanak, mint otthon (62%). A mobiljátékosok a holt időt is játékkal töltik, 56%-uk szeret várakozás közben is játszani.

A válaszadók csaknem kétharmada (63%) részesítette előnyben a Nokia új generációs mobiljátékainak gazdagabb élményét a meglévő Java 2D és Java 3D játékokkal szemben, különösen miután kipróbálták a játékokat.

A megvásárolandó játék kiválasztására során kulcsfontosságú tényező a játék szórakoztató jellege (83%), a megbízhatóság (79%) és a játék műfaja (78%). A Nokia új generációs mobiljátékai mellett szóló legfontosabb érvek egyike a grafikai minőség (84%), a másik a letöltés közbeni zavartalan telefonhasználat (78%).

Ha vásárlás előtt lehetőség nyílik a játékok kipróbálására, a többség (43%) inkább heti két-három játékot próbálna ki, mint csak egyet (21%). A próba után a legtöbben (65%) szívesebben kifizetnék a teljes játékot ahelyett, hogy előfizessenek arra (27%).

Ami a játékok beszerzését illeti, az interneten keresztül történő árusítás (34%) majdnem olyan népszerű, mint a hálózaton keresztüli forgalmazás (45%).

A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a mobiljátékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A felhasználók 45%-a legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik a mobiltelefonján. A lista élén India áll, ahol 56% játszik legalább hetente, és négyből egy mobiljátékos teszi ezt minden nap.

A játékosok nem csupán ellenfeleiket akarják legyőzni, hanem a barátaikkal is szívesen megosztanának játékdemókat (62%). A túlnyomó többség (79%) emellett a barátok által küldött játékokat is kipróbálná.

„A kutatási eredmények szerint az ügyfelek elvárják a gyártóktól, hogy megfelelő választ adjanak új generációs mobiljátékokkal kapcsolatos igényeikre” – mondta el Jaakko Kaidesoja, a Nokia játékokért és multimédiáért felelős igazgatója. „Az ügyfelek nagyszerű grafikát, tartalmakat, illetve játszhatóságot szeretnének, és mi meghallgattuk őket. A felhasználóknak jövőre kiváló mobiljáték-élményt kínálunk, szépen kidolgozott és magával ragadó, hálózatra kapcsolt játékokkal, amelyeket az ügyfelek könnyen megtalálhatnak, használhatnak és játszhatnak.”

„A Web 2.0 az internet újfajta, a felhasználóknak irányító szerepet kínáló használatát hozta magával. A mobiljátékok új generációjával mi a folyamat élére állunk” – tette hozzá Kaidesoja. „Az N-Gage Aréna indulása óta eltelt idő alatt a Nokia felismerte az ügyfelek igényét a közösségek és a közösségi játékok iránt. Folyamatosan fejlesztjük online közösségi stratégiánkat, hogy valóban összekapcsolt, könnyen használható mobiljáték-élményt nyújthassunk a több millió mobilkészülék-tulajdonos számára világszerte.”
Kulcsszavak: játék mobilszolg Nokia

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A neves divatfotós örökítette meg a HONOR Magic4 Pro szépségét

A HONOR globális technológiai márka Nima Benatival, a tehetséges olasz, évek óta haute couture divatfotózással foglalkozó művésszel dolgozott együtt, hogy egy új oldaláról mutassák meg az egész világnak a HONOR Magic4 Pro készüléket. A HONOR a 2022-es Mobile World Congress-en mutatta be vadonatúj prémium termékcsaládját, élén a zászlóshajó HONOR Magic4 Pro-val.

2022. június 30. 17:00

Bővül a Nokia G-szériája

Újabb készülékkel bővíti a G-szériát a HMD Global, a Nokia telefonok gyártója. A Nokia G11 Plus a már megszokott, tartós kialakítással, 3 éven át érkező frissítésekkel, Android 12-es rendszerrel és háromnapos akkumulátor-üzemidővel könnyíti meg a hétköznapokat.

2022. június 29. 12:40

Vizsgálják az 5G-hálózatok elektromágneses sugárzását

Közös tesztmérésekkel vizsgálják az 5G-hálózatokból eredő elektormágneses sugárzást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) szakemberei. A Nemzetközi Sugárvédelmi Szövetség (IRPA) kétévente megrendezett konferenciáján a két szervezet közös mintamérési projektjét is bemutatták június 4-én a Kongresszusi Központban. 

2022. június 28. 17:14

Varázsolj profi képeket az okostelefonoddal!

Az okostelefonok azon túl, hogy összekapcsolják az embereket, a fényképezés népszerűsítésével is hozzájárultak mindennapjaink megváltoztatásához. Bár még nem érték el a professzionális fényképezőgépek teljesítményét, az okostelefonos fényképezőgépek a megjelenésük óta rengeteget fejlődtek. Azáltal, hogy a fotózás könnyen elérhetővé vált, sokan már nemcsak egyszerűen befogadóként tekintenek magukra, hanem felfedezték a bennük rejlő alkotói ambíciókat is. Ez a szenvedély pedig arra ösztönzi őket, hogy folyamatosan fejlesszék képességeiket.

2022. június 27. 11:20

Ericsson: Még az idén elérhetjük az egymilliárd 5G előfizetést

Az Ericsson friss tanulmánya szerint 2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia. A világjárvány alatt felgyorsult a digitalizáció, így a gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére az elmúlt két évben duplájára nőtt a mobil adatforgalom. A mobilkommunikációs trendek legátfogóbb tanulmánya, az Ericsson Mobility Report új kiadásából az is kiderül, hogy az adatforgalomnak jelenleg a 69 százalékát videós tartalmak teszik ki, ami öt éven belül 79 százalékra nőhet.

2022. június 26. 15:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24

Átadták az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny díjait

2022. június 13. 17:27