Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól

Kovács Attila, 2006. november 30. 18:45
A Nokia új felmérése szerint a mobiltelefonon játszó felhasználók az új generációs mobiljátékoktól elvárják, hogy igényeiknek megfelelően, egyszerűen találhassanak, megoszthassanak és játszhassanak színvonalas, új játékokat. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a mobiljátékosok gyakran játszanak, átlagosan 28 percet töltenek egy játékkal, értékelik a grafikai fejlesztéseket, vásárlás előtt pedig szeretik kipróbálni a játékokat. Egyre több felhasználó vallja, hogy a mobil játékélményhez egyre nélkülözhetetlenebbek a játékos közösségek.
A mobiltelefonos játékosok gyakran játszanak: túlnyomó többségük (80%) hetente legalább egyszer, 34%-uk pedig minden nap játszik. Az egy játékra jutó idő átlagosan 28 perc, ennél hosszabban, Indiában (39 perc), az Egyesült Államokban (31 perc) és Thaiföldön (29 perc) játszanak.

A mobiltelefonos játékokkal útközben majdnem annyit (61%) játszanak, mint otthon (62%). A mobiljátékosok a holt időt is játékkal töltik, 56%-uk szeret várakozás közben is játszani.

A válaszadók csaknem kétharmada (63%) részesítette előnyben a Nokia új generációs mobiljátékainak gazdagabb élményét a meglévő Java 2D és Java 3D játékokkal szemben, különösen miután kipróbálták a játékokat.

A megvásárolandó játék kiválasztására során kulcsfontosságú tényező a játék szórakoztató jellege (83%), a megbízhatóság (79%) és a játék műfaja (78%). A Nokia új generációs mobiljátékai mellett szóló legfontosabb érvek egyike a grafikai minőség (84%), a másik a letöltés közbeni zavartalan telefonhasználat (78%).

Ha vásárlás előtt lehetőség nyílik a játékok kipróbálására, a többség (43%) inkább heti két-három játékot próbálna ki, mint csak egyet (21%). A próba után a legtöbben (65%) szívesebben kifizetnék a teljes játékot ahelyett, hogy előfizessenek arra (27%).

Ami a játékok beszerzését illeti, az interneten keresztül történő árusítás (34%) majdnem olyan népszerű, mint a hálózaton keresztüli forgalmazás (45%).

A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a mobiljátékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A felhasználók 45%-a legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik a mobiltelefonján. A lista élén India áll, ahol 56% játszik legalább hetente, és négyből egy mobiljátékos teszi ezt minden nap.

A játékosok nem csupán ellenfeleiket akarják legyőzni, hanem a barátaikkal is szívesen megosztanának játékdemókat (62%). A túlnyomó többség (79%) emellett a barátok által küldött játékokat is kipróbálná.

„A kutatási eredmények szerint az ügyfelek elvárják a gyártóktól, hogy megfelelő választ adjanak új generációs mobiljátékokkal kapcsolatos igényeikre” – mondta el Jaakko Kaidesoja, a Nokia játékokért és multimédiáért felelős igazgatója. „Az ügyfelek nagyszerű grafikát, tartalmakat, illetve játszhatóságot szeretnének, és mi meghallgattuk őket. A felhasználóknak jövőre kiváló mobiljáték-élményt kínálunk, szépen kidolgozott és magával ragadó, hálózatra kapcsolt játékokkal, amelyeket az ügyfelek könnyen megtalálhatnak, használhatnak és játszhatnak.”

„A Web 2.0 az internet újfajta, a felhasználóknak irányító szerepet kínáló használatát hozta magával. A mobiljátékok új generációjával mi a folyamat élére állunk” – tette hozzá Kaidesoja. „Az N-Gage Aréna indulása óta eltelt idő alatt a Nokia felismerte az ügyfelek igényét a közösségek és a közösségi játékok iránt. Folyamatosan fejlesztjük online közösségi stratégiánkat, hogy valóban összekapcsolt, könnyen használható mobiljáték-élményt nyújthassunk a több millió mobilkészülék-tulajdonos számára világszerte.”
Kulcsszavak: játék mobilszolg Nokia

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így lehetsz képben 52 ország adózási híreivel egy csapásra!

Immár letölthető a KPMG okostelefonos alkalmazása, amivel első kézből értesülhetünk a világ bármely országának adózási témában megjelenő híréről, illetve a KPMG szervezetén belül készülő szakmai elemzésekről, jelentésekről. A KPMG Digital Economy Tax Tracker iOS-en és Androidon is fut.

2019. november 14. 18:55

Új szolgáltatást vezetett be a UPC Direct

A UPC Direct új, innovatív TV Everywhere szolgáltatást vezet be, amellyel a tévénézés még könnyebben hozzáférhető lesz és még több élményt kínál. Az új UPC Direct Now alkalmazással rendelkezők bárhol megnézhetik kedvenc műsoraikat. A UPC Direct új szolgáltatása akár 50 csatorna elérését biztosítja a meglévő műholdas termék kiegészítőjeként. Az applikációt a UPC Direct előfizetők díjmentesen tölthetik le. 

2019. november 12. 10:25

A Techradar szakértői díjazták a Huawei P30 Pro-t

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága két szakmai díjjal gazdagodott az idei TechRadar Mobile Choice Consumer Awards eseményen. A tizenkilencedik alkalommal megrendezett eseményen a P30 Pro elnyerte a Legjobb Kamerás Okostelefon (Best Camera Phone) díját, a P Smart 2019 pedig a Legjobb Értékű Okostelefon (200 font alatt) díját. 

2019. november 12. 08:58

A Zyxel új szolgáltatása növeli a hálózati biztonságot

A tajvani Zyxel bemutatta új, AiShield szolgáltatását, amely jelentősen hozzájárul az otthonok és vállalkozások hálózati biztonságához. A MultyX és Multy Plus eszközök mellé használható intuitív alkalmazás az egyre kifinomultabb zsarolóvírusokkal és a rosszindulatú szoftverekkel veszi fel a harcot.

2019. november 11. 15:57

A Samsung 46 megoldása nyerte el a CES 2020 Innovációs Díját

A Samsung 46 új termékinnovációs megoldását ismerték el a CES 2020 Innovációs Díjával, köztük három termék a Legjobb Innováció díjat nyerte el kategóriájában. A nívós elismerés a legújabb technológiával rendelkező, kiemelkedő formatervezésű és egyedi kialakítású termékeket és szolgáltatásokat tünteti ki. A Galaxy Note10+ 5G okostelefon is a Legjobb Innováció díjat kapta meg.  

2019. november 11. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26
online sportfogadás