Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben

forrás Prim Online, 2006. december 14. 14:29
Annak ellenére, hogy az elmúlt évben a hírközlési szolgáltatásokat a felhasználók több mint 99 százalékban tudták igénybe venni, magával a szolgáltatással az előfizetők jelentős része nem, vagy nem teljesen volt elégedett. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által összesített fogyasztói véleményekből kiderül, valamennyi hírközlési szolgáltatás közül az internetszolgáltatással volt a legtöbb problémánk.
Az összesítés szerint az internet-előfizetők 42 százaléka fordult valamilyen panasszal a szolgáltatójához, míg a vezetékestelefon-szolgáltatással az előfizetők 28 százalékának, a kábeltelevíziós-szolgáltatással pedig közel 15 százalékuknak volt problémája. A legelterjedtebb, majdnem mindenki által használt mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint 3 százaléka volt elégedetlen.

A panaszok legnagyobb része a szolgáltatásminőséggel volt kapcsolatos, a minőségi kifogások pedig leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza és ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek.

A vezetékestelefon-szolgáltatásnál 1000 előfizetőre 226 minőségi panasz érkezett és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 1000 főre 95 panasz jutott és ebből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál 1000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.

A minőségi panaszokat a leggyorsabban – átlagosan 18,45 óra alatt – a vezetékestelefon-szolgáltatók hárították el. A hibák orvoslása a mobiltelefonnál 22,7 órát, a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 31,79 órát, az internetszolgáltatásnál 40,5 órát vett igénybe, a szolgáltatók adatai szerint.

A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH elemzés kiterjedt az ügyintézés elleni panaszokra is. Az elsősorban az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a „legpanaszmentesebb”. Itt 1000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 3, az internetszolgáltatásnál 9,5, a vezetékes telefonnál pedig 10.

A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben, vagyis az ügyfelek az év során több mint 99 százalékban igénybe tudták venni az általuk előfizetett szolgáltatást. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetszolgáltatást (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék).

Az új előfizetések létesítési ideje értelemszerűen a mobil szolgáltatásnál volt a legrövidebb – átlagosan 1 nap –, de itt nincs szükség elérés kiépítésére, elég a SIM kártyát aktiválni. Az új hozzáférés létesítése a vezetékestelefon-szolgáltatásnál átlagosan 11,6 napot, kábeltelevíziós előfizetés esetében 12,5 napot, internetszolgáltatás esetében pedig közel 14 napot vett igénybe.

A hírközlési szolgáltatóknak az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségével és a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeit meghatározó 2004-es (345-ös) kormányrendelet alapján az általános szerződési feltételek között vállalniuk kell bizonyos szolgáltatás minőségi követelményeket. A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell és a következő év január 31-ig nyilatkozniuk kell az NHH felé arról, hogy a cég megfelelt-e korábbi vállalásainak. Ezt a jelentést a szolgáltató köteles elérhetővé tenni az ügyfélszolgálatán, illetve honlapján. A jelentések megtalálhatóak a www.nhh.hu honlap „Piacfelügyelet/Nyilvántartások” menüpont alatt, illetve a https://www.nhh.hu/adatlap345/stat/statmenu.jsp linken.

A vállalások és az azok teljesüléséről szóló szolgáltatói jelentések alapján össze lehet hasonlítani a különböző szolgáltatókat általános jellemzőik alapján, és össze lehet hasonlítani az azonos szolgáltatást nyújtó szolgáltatókat az adott szolgáltatásra vonatkozó egyedi paraméterek alapján is.

A hazai hírközlési szolgáltatók tevékenységét az NHH éves piacfelügyeleti terve alapján folyamatosan ellenőrzi.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mobilalkalmazás a mentális egészség támogatására

Az INVERSUM néven indult startup és a hozzá kapcsolódó applikáció a gyakran háttérbe szoruló, de annál fontosabb mentális jóllét javítását tűzte ki céljául.

2022. december 6. 18:29

Megérkezett Magyarországra a HUAWEI Mate 50 Pro

Már Magyarországon is elérhető a Huawei legújabb zászlóshajó okostelefonja, a Mate 50 Pro. A készüléket teljesen új, innovatív kamerarendszerrel szerelték fel, melynek 50MP-es Ultra Aperture kamerája a világon elsőként tíz fokozatban állítható fizikai rekesznyílással rendelkezik. A különleges technológiával a professzionális fényképezőgépeket idéző, gyönyörű portrék és makrófotók készíthetők.  Ezenfelül a Mate 50 Pro-n debütál az új EMUI 13 operációs rendszer, amely számos új funkcióval teszi kényelmesebbé a készülék kezelését és egyszerűbbé a fájlok tárolását, valamint az egyéb eszközökkel való együttműködést. 

2022. december 5. 12:38

Eljött a mobil korszak: ezek a legfontosabb mobilalkalmazás-tesztelési trendek

Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is, a felhasználók azonban mára jobban kedvelik a mobilalkalmazásokat, mint a mobil weboldalakat. A hiba azonban azonnali piacvesztést okozhat, ezért érdemes alaposan tesztelni – áll a Deloitte tanulmányában.

2022. december 5. 11:19

Közösségi befektetéssel robban be Európába az egyedülálló magyar applikáció

Új fejezet nyílik a horgászoknak készített mobil applikáció, a Fishinda történetében, amelynek most bárki részese lehet. Az egyre népszerűbb, Kovács Attila és Pásztor Viktor alapítók által útjára indított alkalmazás komplex funkciókkal – köztük egyedülálló online piactérrel – töretlenül igyekszik kiszolgálni a 700 ezer hazai és több millió európai horgászt. 

2022. november 30. 09:56

Különleges műholdas telefont alkot a Bullitt és a MediaTek

A Bullitt Group okostelefongyártó-vállalat együttműködést kötött a MediaTekkel, a világ vezető csipgyártójával, egy műholdas okostelefon megalkotása kapcsán. A készülék az első okostelefon, amely képes a kétirányú műholdas üzenetküldésre. A telefon és az OTT (over-the-top) műholdas szolgáltatás kereskedelmi forgalomba 2023 első negyedévében kerül, és díjmentesen elérhető műholdas SOS funkciót kínál*.

2022. november 29. 17:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A világ legígéretesebb kiberbiztonsági vállalatai közé került a Clarabot

2022. december 6. 21:30

Lezárult a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. december 2. 13:58

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55