Mobillal is lehet hamburgert venni Japánban

Milkovits Gábor, 2007. február 27. 20:55
A japán NTT DoCoMo mobilszolgáltató olyan szerződést kötött a McDonald’s-szel, amelynek keretében a szigetországban ezentúl telefonjukkal is fizethetnek majd a sajtburgerért vagy a sült burgonyáért a mobilcég előfizetői.
Japán kifejezetten élen jár a mobiltelefonnal való fizetés terén, így ott sok helyen lehet már vonatjegyet, automatás italokat, vagy élelmiszereket vásárolni pénz vagy hitelkártya helyett, a mobilba épített csip segítségével. A technológia kényes pontja, hogy a mobiltelefonos hardverhez és szoftverhez illeszkednie kell a vásárlás helyén használt leolvasó rendszernek, azaz a mostani kezdeti stádiumban mindenképpen a mobilcégek és a kereskedelmi vállalatok szoros együttműködésére van szükség. Éppen ezért a DoCoMo és a McDonald’s Japan egy közös vállalatot hoztak létre, amelyben előbbi 30, utóbbi pedig 70%-os részesedéssel rendelkezik, és alaptőkéje 300 millió jen (kb. 490 millió Ft).

A mobiltelefonos fizetés júliustól indul a japán McDonald’s gyorséttermekben. A cégek úgy próbálják meg a technológia használatára ösztönözni a vendégeket, hogy különleges promóciós termékekkel szeretnék őket megajándékozni, ám az egyelőre nem derült ki, hogy speciális ételek és italok, vagy pedig mondjuk percdíj-kedvezmények formájában.
Kulcsszavak: NTT DoCoMo mobilszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05