A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac

MTI Sajtóadatbank, 2007. április 13. 09:29
Az online reklámokra fordított kiadások várhatóan már 2008-ban meghaladják a rádiós reklámköltéseket egy nemzetközi tanulmány szerint. Korábban ezt 2009-re várták. A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca.
Az internetes reklámkiadások az idén 28 százalékkal növekszenek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. Szerintük 2006-2009 között összességében hatszor nagyobb ütemben bővül majd a reklámkiadás az interneten, mint a hagyományos médiumokban. Ennélfogva 2009-ben az online-költés az összesnek átlagosan 8,7 százalékát fogja kitenni a jelenlegi 5,8 százalék helyett.

A legfejlettebb az online hirdetések tekintetében Norvégia, Svédország és Nagy-Britannia piaca, ezekben az országokban az internetes reklámköltés aránya már meghaladja a 10 százalékot, Ausztriában például mindössze 1,2 százalékot ér el.

Tavaly a reklámokra fordított kiadások globálisan 6,2 százalékkal nőttek, az idén 5,2 százalékos bővülés várható.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26
online sportfogadás