A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac

MTI Sajtóadatbank, 2007. április 13. 09:29
Az online reklámokra fordított kiadások várhatóan már 2008-ban meghaladják a rádiós reklámköltéseket egy nemzetközi tanulmány szerint. Korábban ezt 2009-re várták. A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca.
Az internetes reklámkiadások az idén 28 százalékkal növekszenek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. Szerintük 2006-2009 között összességében hatszor nagyobb ütemben bővül majd a reklámkiadás az interneten, mint a hagyományos médiumokban. Ennélfogva 2009-ben az online-költés az összesnek átlagosan 8,7 százalékát fogja kitenni a jelenlegi 5,8 százalék helyett.

A legfejlettebb az online hirdetések tekintetében Norvégia, Svédország és Nagy-Britannia piaca, ezekben az országokban az internetes reklámköltés aránya már meghaladja a 10 százalékot, Ausztriában például mindössze 1,2 százalékot ér el.

Tavaly a reklámokra fordított kiadások globálisan 6,2 százalékkal nőttek, az idén 5,2 százalékos bővülés várható.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50