Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért

Kovács Attila, 2007. április 21. 12:02
Az április 16-19. között a francia Riviérán, Cannes-ban tartott, az MIPTV által fémjelzett MILIA nevű konferencián az Ericsson felvonultatta széles körű IP-alapú és mobiltelevíziós termékválasztékát, bizonyítva elkötelezettségét az interaktív, személyre szabott és igény szerinti televíziós élmények biztosításában.
A vállalat saját végponttól végpontig terjedő megoldásai és a fogyasztók számára biztosított funkciók, valamint a közelmúltban lezajlott felvásárlások eredményeképpen létrehozott új interaktív televíziós élményeket mutatta be a konferencián. A világon mindezidáig több mint 120, a mobiltelevíziózással kapcsolatos szolgáltatásbevezetésre került sor. A bevezetések közül több mint 100 cellás hálózaton valósult meg, amelyek közül több mint 50-et az Ericsson szállított. A mobiltelevíziózás nemcsak mobilitást, de számos egyéb szolgáltatást is lehetővé tesz, például az igény szerinti videózást, a podcastingot, valamint az élő és az ún „timeshift” (késleltetett lejátszás) televíziózást.

Az Ericsson még két világelső bevezetésben játszik vezető szerepet. Ezek egyike a személyre szabott, mobiltelevíziós hirdetés, amelynek próbaüzemét az Ericsson és az NRK nevű norvég műsorszóró társaság nemrégiben hajtotta végre a norvég fogyasztók bevonásával. A másik az ugyanezzel az üzleti partnerrel tavaly próbaüzembe helyezett interaktív mobiltelevíziózás, amely új bevételi forrást teremt a műsorszóróknak és az üzemeltetőknek, miközben gazdagabb televíziós élményt nyújt a fogyasztók számára.

Az internetprotokollon alapuló televízió (IPTV) szintén átalakítja a fogyasztói televíziózást, hiszen nagyobb mértékű interaktivitást, többszörös digitális adatfolyamot és nagyfelbontású képélményt tesz lehetővé. A még gyerekcipőben járó IPTV a várakozások szerint a következő években válik majd tömegpiaci szolgáltatássá. A 2006-ban elért 6,4 milliós előfizetői bázishoz képest a Gartner ügynökség előrejelzései szerint az előfizetések száma 2007-ben várhatóan több mint duplájára nő majd, és 2010-re az egész világon eléri a 48 millió háztartást.

A MILIA-n az Ericsson bemutatta a mobiltelevíziózás és az IPTV jelenét, valamint a két szabványos technológiát (IMS, DLNA) alkalmazó mobil- és otthoni hálózatok együttes használatán alapuló jövőt. A távközlési iparágból származik az IP-alapú multimédiás alrendszer (IMS), valamint a DLNA (Digital Living Network Alliance) specifikációin alapuló otthoni hálózat. Az ott bemutatott televíziós demóból kiderült, hogyan érhetik el a felhasználók a digitális médiát bármikor, akár mobiltelefonon, akár számítógépen vagy a nappaliban található televízión keresztül – a lehető legkényelmesebb módon.
Kulcsszavak: IPTV Ericsson

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak

A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék. 

2024. március 6. 19:24

Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával

A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.

2024. február 28. 20:26

Gigabit sebességű internetet ad a Vodafone a kisebb díjcsomag áráért

Nagyobb sebességű internetet ad a Vodafone Magyarország a kisebb díjcsomag árért minden új, legalább 1 éves határozott idejű vezetékes internet és TV előfizetésre kötött szerződés esetén 2024. február 15. és április 15. között. Az ajánlat keretében így most TV előfizetéssel együttesen vásárolt Net M csomag áráért Net L csomagot, a Net L csomag áráért pedig Gigabit Net* csomagot ad a szolgáltató. A kedvezmény mindaddig érvényes, amíg az előfizető csomagot nem vált, vagy le nem mondja a szerződését.

2024. február 19. 11:29

Yettel: 89%-kal nőtt az adatforgalom az előző évi ünnepekhez képest

A korlátlan adatcsomagok és az otthoni internetmegoldások térnyerése is hozzájárul, hogy előző évhez képest idén jelentősen, 89%-kal nőtt a mobilinternet-forgalom a Yettel hálózatán a december 24. és január 1. közötti ünnepi időszakot vizsgálva. A szolgáltató ügyfelei szilveszterkor 8%-kal több SMS-t küldtek, mint tavaly ugyanekkor.

2024. január 3. 11:50

Újabb településeken válik elérhetővé a Vodafone gigabites internete

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit* sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató üzemeltetésében lévő vezetékes hálózatának 81%-án tapasztalhatják meg a Vodafone-ügyfelek az otthoni szórakozás élményét a nagykapacitású, szupergyors internettel és TV élménnyel.

2023. december 1. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50