MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása

MTI Sajtóadatbank, 2007. április 24. 09:21
A MySpace és más közösségi hálózatok népszerűsége a pornóoldalak rovására növekszik Amerikában egy új vizsgálat szerint, de ez még korántsem jelenti a pornóipar hanyatlását - áll az Economist című londoni gazdasági hetilap legfrissebb elemzésében.
A Hitwise piackutató vállalat felmérése szerint az internetezésre fordított idő egészében a pornóoldal-látogatások aránya a 2006 februári 13 százalékról egy év alatt 11 százalékra csökkent, a MySpace, a Facebook, a Bebo és más közösségi portálokra jutó idő aránya ellenben 6-ról 10 százalékra emelkedett.

Az Economist legújabb számában megjelent elemzés emlékeztet a Wired című világhírű fogyasztó-elektronikai magazin egy 1993-ból, az internet hőskorából származó megállapítására, miszerint "a szex olyan vírus, amely elsőként támadja meg az új technológiát". Ahogy azonban az  fejlődik, egyre kevésbé dominálja a pornográfia.

Ennek alapján azt is lehetne gondolni, hogy az internet "beérett", de ez valószínűleg csak a weblapok világára érvényes, az internet egészére viszont korántsem. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a pornográf anyagok manapság jobban terjednek az új típusú alkalmazások, például a fájlcserélők révén.

A népszerűségi mutatók ellentétes mozgásából a pornóipar hanyatlására sem lehet következtetni, hiszen a közösségi portálok és más úgynevezett webkettes - azaz a felhasználók aktivitásán alapuló - szolgáltatások sem éppen szexmentesek: a Second Life nevű virtuális világépítő játékban például a pénzmozgások 30 százaléka köthető a szexhez és a szerencsejátékhoz. Az online szex tehát "továbbra is virágzik" - zárja elemzését a londoni hetilap.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás