Szolidárisak a Deutsche Telekom vezetői

A közgyűléssel egy időben, csütörtökön is folyatódtak a figyelmeztető sztrájkok Németország-szerte a tervezett átalakítással kapcsolatban.
A tárgyalási fordulók sorozatos kudarca nyomán a ver.di szakszervezeti szövetség elnöke a múlt pénteken bejelentette a munkaügyi konfliktust a Deutsche Telekommal, a cég tervezett átalakítása miatt. A ver.di elnöke szerint a Deutsche Telekom vezetése "kesztyűt dobott" a szakszervezetnek, ők pedig fölveszik azt, és elrendelik a szavazást a tagság körében a cég egészére kiterjedő sztrájkról.
A múlt csütörtökön kudarcba fulladt az utolsó, háromnapos tárgyalási forduló is a Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezeti szövetség között: a ver.di elutasította a vezetés javított ajánlatát is.
A Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezet már hetek óta szembenáll azért, mert a vezetés a vállalat különböző szolgáltatóegységeiből az új, egységes és külön számlán kezelt T-Service-be helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat. A tervek szerint az áthelyezettek számára a heti munkaidő az eddigi 34 óra helyett 38 óra lenne, és a kiszervezendő több tízezer dolgozó bérét két és fél év alatt 12 százalékkal csökkentenék, cserébe a cég 2010 végéig szavatolja a munkahelyek megtartását. Emellett a Deutsche Telekom új munkahelyteremtést is kilátásba helyezett.
Ezt a javaslatot azonban a ver.di visszautasította. A tárgyalások kedden folytatódnak. Ha nem vezetnek eredményre, a konszern az átalakítást a munkavállalói oldal hozzájárulása nélkül is végrehajtja, mondták korábban a Deutsche Telekomnál.
A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel indokolta a vállalatvezetés. A dolgozók áthelyezéséből a Deutsche Telekom egymilliárd eurós megtakarításra számít.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötven Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France-KLM Csoport
A szélestörzsű flotta megújításának felgyorsítása érdekében a korábban leadott megrendelést kiegészítve újabb 50 darab Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France-KLM Csoport. A francia-holland vállalat fogja a legtöbb A350-est üzemeltetni a világon az évtized végére.
Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő átállás jelentős mennyiségű új munkahely létrehozását is eredményezheti.
Smart company – 2024. Jövőre még okosabban!
A smart company nem attól okos, mert a legfejlettebb technológiák által vezérelt. Az az okos cég és okos iroda, amit folyamatosan egyre kevesebb költséggel sokkal hatékonyabban, jóval nagyobb árbevétellel, nyereséggel működtetünk. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Smart company – 2024” című konferenciáján a cégtulajdonosok megtudhatják, hogy milyen eszközök és módszerek szükségesek az okos céggé váláshoz.
Joule – az irodai munka új mértékegysége
Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és képes lesz proaktívan betekintést adni a vállalati adatok mélységébe, nem csak az SAP teljes szoftverportfólióján, hanem akár harmadik féltől származó forrásokat is feldolgozva.
Így támogatta a digitalizáció Varsó új ékességének felépítését
A Varso Tower, vagyis a Varsó Torony Lengyelország és az Európai Unió legmagasabb épülete, egyben a lengyel főváros legrangosabb építészeti projektje. A maga nemében egyedülálló felhőkarcoló szervesen illeszkedik abba a fejlesztési folyamatba, amelynek célja, hogy Varsót a nemzetközi üzleti élet egyik dinamikusan növekvő központjává emelje. A projekt megvalósításában meghatározó szerepe volt a digitalizációnak, így az épület nemcsak a magasságának, méreteinek, hanem az építésekor alkalmazott innovatív módszereknek köszönhetően is kiérdemli a figyelmet. A fejlesztést Európa egyik meghatározó ingatlanvállalata, a HB Reavis irányította, a kivitelezést a bécsi székhelyű PlanRadar Magyarországon is elérhető szoftvere támogatta.