Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus

forrás Prim Online, 2007. május 15. 10:23
Lezárult a 2007-es Konferencia, amely a tudatos fogyasztókról, a tartalmat aktívan létrehozó felhasználókról, és a marketing 2.0 eszközeiról szólt. Május 10-11-én, közel 250 vendég részvételével zajlott az Arcus Interactive Group és a Figyelő Konferenciák rendezvénye, „A fogyasztók forradalma” alcímmel.
„Isten helyét átvették a tömegtermékek” – jelentette ki Nagy Bálint MRSZ-elnök az IMA konferencia csütörtök reggeli megnyitó beszédében, a konferencia levezető elnökeként. Ez a változás Nagy Bálint szerint a tömegkommunikációra is rányomja bélyegét: a reklámcélú üzenetek elárasztják a fogyasztókat, így azok egyre sikeresebben szűrik az őket nem érdeklő információt.

Stephan Grossman, a Modem Media alelnöke és marketingigazgatója erre a tendenciára válaszul azt javasolja a marketingeseknek, hogy reklámozás helyett párbeszédet folytassanak a fogyaszókkal. Kétoldalú kommunikációba való bevonásukkal élményt adjunk nekik, ne pedig üzeneteket próbáljunk továbbítani feléjük. Grossmann a konferencia nyitó előadásában hangsúlyozta, hogy „a napi 3000 reklámüzenet, amivel a fogyasztók találkoznak, hasztalan szőnyegbombázás”, ami ellen folyamatos védekezésben vannak, ezzel szemben befogadó, vásárlásra kész állapotban megtalálhatóak, amikor például keresnek az interneten. 

Nem csoda, hogy a keresőmarketing az interaktív hirdetési formák legdinamikusabban fejlődő területe: „A keresők hirdetési piaca 2006-ban 62%-al bővült. Összehasonlításként a teljes internetes hirdetési piac fele ekkora arányban, a teljes hirdetési piac pedig mindössze 4,2%-kal.” – mondta el Fazakas László, az Arcanian Consulting vezető tanácsadója, „Jól kereső fogyasztók” című előadásában.

Dr. Paul Marsden, aki péntek reggel szóbeszéd-marketingről szóló előadással nyitotta a konferencia második napját, a véleményvezérek megtalálása, illetve a velük való kétoldalú kommunikáció fontosságát hangsúlyozta. A word-of-mouth marketing elméletének és gyakorlatának nemzetközi szaktekintélye, a London School of Economics kutatója hangsúlyozta: „A jövő a figyelemről szól.”

Nem forradalom, inkább evolúció zajlik Matías Alpert, a Media Contacts Global stratégiai tervezője szerint, de akárhogy is hívjuk, a változás mindenképp érezhető: a TV2.0 előre programozható, a világ minden csatornájára nyitott televíziózást jelent, és minden marketingesnek ismernie kell a YouTube nevével fémjelezhető vadonatúj médiafogyasztási szokásokat, ha hatékony hirdetési stratégiát szeretne választani.

A Microsoft előadói, Bátorfi Zsolt és Csiszár Dénes bemutatták az új, Silverlight nevű prezentációs technológiát, Dobó Mátyás (doransky), a Blogter fejlesztési igazgatója, a web 2.0, azon belül a blogok fontosságáról tartott előadást, Szávuly Krisztián, a Sanoma internet lapigazgatója pedig bemutatta, hogy kik, és hogyan használják az új csatornákat, és hogyan érhetők el rajtuk hatékonyan.

Az interaktív marketing mobil, televíziós felhasználási lehetőségeiről, illetve mérhetőségéről Gere Péter (Digitania), Fülöp Tamás (TV2), és Pöltl Ákos (newzeus) adtak elő.

Ajánlott oldalak:

A konferencia prezentációi a konferencia weboldaláról, a www.interaktivmarketing.hu címen hamarosan letölthetőek, részletes beszámolók az előadásokról, illetve videóinterjúk az előadókkal pedig a konferencia hivatalos blogján, a http://imakonferencia.blogter.hu címen találhatók. Az interaktív marketing hírei, érdekességei: blog.interaktivmarketing.hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás