Hol kezdődik az online vásárlás?

Az elektronikai termékek online kereskedelmének jellegzetességei

forrás Prim Online, 2007. május 16. 07:34
A Depo.hu 2007 elején az elektronikus kereskedelem aktuális trendjeit térképezte fel. A kérdőíves kutatás rávilágított arra, hogy az e-boltok akkor is „dolgoznak”, ha éppen nem adnak el; az online vásárlási szándék jelentős hányada ugyanis végül a kereskedő fizikailag létező boltjában realizálódik.
„Milyen céllal látogatja az oldalt?” – tették fel a kérdést a Depo.hu szakemberei a piacteret meglátogató internetezőknek. A válaszokból kiderült, hogy a közel 150 forgalmazó termékkínálatát egy helyen bemutató oldalt a legtöbben – a megkérdezettek közel 90 százaléka – elsődlegesen tájékozódás céljából keresi fel. „Az információgyűjtés minden vállfaja – az árak összehasonlítása, az újdonságok keresése, vagy már egy konkrét termékoldalra történő visszatérés – a tényleges vásárlás „melegágyának” tekinthető” – osztja meg tapasztalatait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője, aki szerint éppen ezért nagyon nehéz meghúzni annak határvonalát, hogy mit tekintünk online vásárlásnak. Az informálódásnak ugyanis többnyire konkrét vásárlás a vége, a tapasztalatok szerint olykor akár úgy, hogy a kiszemelt terméket a kereskedő fizikailag létező boltjában veszi meg a vásárló. A szigorúan vett online vásárlás esetén a megrendelés az interneten történik, a vásárló házhozszállítást kér, a számlát pedig közvetlenül a futárral, illetve ha postai megrendelésről van szó, utánvéttel rendezi. Egyébként a Depo.hu-t ismerő internetezők háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy az online piactéren szerzett információk alapján döntött később valamilyen termék megvásárlása mellett. Mindezzel összhangban született meg az online piactér új szlogenje is: a „Depo.hu – ahol a vásárlás kezdődik” összefoglalja mindazt, ami az online piactér értékesítési folyamataira jellemző.

k

Mp3 lejátszótól a házimoziig

A Depo.hu közreműködésével létrejövő vásárlások jellemző összege az 50 000 forintos értékhatárig tart. „Ebbe a még mindig nagyon népszerű mp3 lejátszóktól kezdve a közepes kategóriájú digitális fényképezőgépeken át egészen a számítástechnikai részegységig sok minden belefér” – mondja Szabari. Nagyjából minden századik vásárló ennek tízszeresét költi el a piactér segítségével, de hasonlóan gyakori az is, hogy 1 millió forintnál nagyobb összeggel zárul a folyamat, ami akár egy háztartás teljes multimédiás felszerelésére is elegendő.
A termékfajták tekintetében leginkább a számítástechnika és a fényképezőgépek iránt érdeklődők vásárolnak a Depo.hu segítségével (lásd ehhez kapcsolódóan keretes írásunkat).
A számítástechnika egyébként nem csak a legtöbb látogatót érdekli, de ez az a termékkör, ahol legtöbbször „kerül elő” a Depo.hu ár-összehasonlító funkciója, a számítástechnika iránt érdeklődő válaszadók mondták a legnagyobb arányban, hogy a portált ár-összehasonlításra (is) használják.
Kulcsszavak: DEPO onlineszolg e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58