Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut

forrás Prim Online, 2007. május 25. 13:15
2007 áprilisában, tizenhárom évvel GSM szolgáltatás hazai beindulása után a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladta a lakosság lélekszámát – közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság pénteken. Idén áprilisban a három magyarországi mobilszolgáltató ügyfeleinek száma ötvenezerrel 10 millió 108 ezerre nőtt, így hazánkban száz lakosra már 100,4 előfizetés jut.
2007 áprilisban az előfizetői szám - azaz a hónap utolsó napján hívás fogadására alkalmas SIM kártyák száma - alapján a Vodafone piaci részesedése a márciusi 21,51 százalékról 21,37 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 44,52 százalékról 44,39 százalékra csökkent. A Pannon részesedése az egy hónappal korábbi 33,97 százalékról 34,23 százalékra nőtt.

A forgalmazásban részt vevő, azaz az utolsó három hónapban hívást vagy SMS-t indító, illetve fogadó feltöltéses, valamint az előfizetéses kártyák száma áprilisban 9 millió 384 ezerre emelkedett az egy hónappal korábbi 9 millió 382 ezerről.

A forgalmazásban részt vevő ügyfelek száma alapján az év negyedik hónapjában a Pannon piaci része a márciusi 33,57 százalékról 33,74 százalékra nőtt. Ugyanekkor a T-Mobile piaci részesedése 44,85 százalékról 44,75 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 21,58 százalékról 21,51 százalékra csökkent.

Magyarországon a 900 MHz-es GSM szolgáltatás 1994 tavaszán indult be, miután 1993-ban a Pannon és a T-Mobile (akkor Westel 900) elnyerte a 15 évre szóló koncessziót. A két szolgáltató ügyfélszáma 1999-ben érte el az 1 milliót, azaz ekkor 100 magyarországi lakosra mintegy 10 mobiltelefon jutott.

1999-ben a magyarországi mobilosok összesen 1,6 milliárd percnyi hívást kezdeményeztek a mobilhálózatokból, míg 2006-ban ez a forgalom már meghaladta a 11,8 milliárd percet.

1999-ben jelent meg a magyar piacon harmadik szolgáltatóként a Vodafone. Az akkori pályázaton mindhárom szolgáltató megszerezte a GSM mellett a DCS (1800 Mhz-es) koncessziót is.

2000-ben az immár háromszereplős piacon az ügyfélszám közel a duplájára nőtt és december végén a felhasználók száma már meghaladta a 3 milliót. A piac a következő években is gyorsan bővült, 2001-ben, 2002-ben is közel 2-2 millióval nőtt az ügyfélszám és 2002 végére a mobilszolgáltatást Magyarországon már közel 6,9 millióan használták.

2003 végén a 3 szolgáltató ügyfeleinek száma már meghaladta a 7,9 milliót, egy évvel később pedig a 8,7 milliót.

2004. május elsején, Magyarország uniós csatlakozásával egy időben vált lehetségessé a mobilszámok hordozása, azaz ettől kezdve lehet úgy szolgáltatót váltani, hogy közben nem változik meg a felhasználó telefonszáma. A három szolgáltató ügyfelei idén áprilisban 3 344 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a számhordozás 2007. április végéig összesen 159 052 mobilszámot érintett.

2004 őszén a Nemzeti Hírközlési Hatóság pályázatán mindhárom szolgáltató elnyerte a 3G-s (3. generációs, UMTS) szolgáltatás nyújtásához szükséges frekvenciahasználati engedélyt és 2005 őszén, 2006 elején el is indultak az új szolgáltatások.

A piac gyors bővülése tovább folytatódott, 2005 végén az ügyfélszám 9,3 millió feletti volt és ez volt az első év, amikor a mobilhálózatokból indított hangforgalom meghaladta a vezetékes hálózatokból indítottat.

2006 végén a 3 szolgáltatónak összesen 9,966 millió ügyfele volt és ekkor a felhasználók 64,6 százaléka használt előre fizetett kártyát. A teljes ügyfélszámon belül az úgynevezett pre-paid kártyák aránya 2003 tavaszán volt a legmagasabb, akkor az ügyfelek 79 százaléka ilyen kártyát használt. Azóta fokozatosan csökken a pre-paid kártyát, és nő az előfizetés szolgáltatást használók aránya, ami 2007 első negyedévének végére már elérte a 36,4 százalékot.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Galaxy Z sorozat új tagjai megváltoztathatják az okostelefonokhoz való viszonyt

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is, szakít a hagyományokkal, a negyedik generációs készülékek új lehetőségeket hoznak el a mindennapi kapcsolattartásba.

2022. augusztus 10. 16:01

Minden eddiginél vagányabb arculattal és termékekkel jelentkezett a Mobilfox

A Mobilfox, amely idén ünnepelte 6. születésnapját, teljes változáson ment keresztül, amelynek keretében átalakult a márka kommunikációja és megújult a termékpalettája. Az új arculat és a vállalat teljes külső megjelenése a bátorságról és az önmegvalósításról fog szólni ezután. 

2022. augusztus 2. 12:38

A Dell új szintre emeli a javíthatóságot egy kiterjesztettvalóság-alkalmazással

A Dell Technologies mindig szem előtt tartotta a termékek könnyű javíthatóságát a környezettudatosság jegyében. Most egy újabb lépést tett ezen a területen, bejelentette a világ első szervizeléshez tervezett AR alkalmazását, a Dell AR Assistant applikációt. A vállalat olyan ingyenes iOS-en és Androidon is elérhető alkalmazást fejlesztett, amely a kiterjesztett valóság alkalmazásával, lépésenként vezeti végig az ügyfeleket a Dell eszközök alkatrészeinek cseréjén. 

2022. július 31. 10:05

Így hozd ki a legtöbbet a telefonodból a fesztiválokon

Két év kihagyás után idén ismét ezerrel dübörög a fesztiválszezon, a koncertek hálójában pedig kifejezetten sokféleképp számítunk hű társunk, a telefonunk segítségére. De hogyan hozzuk ki belőle a legtöbbet, ha már úgyis ott lapul a zsebünkben? A Nokia Mobile összegyűjtött pár gyakori fesztiválhelyzetet, és néhány mobilos megoldást, kifejezetten partiarcoknak. ​

2022. július 29. 17:20

Kapcsolattartás az ügyfelekkel

Az elmúlt néhány évben számos megszokott üzleti tevékenység megszakadt és a prioritások eltolódtak, ezért az ügyfélkapcsolattartás fontosabbá vált, mint valaha. Az üzenetküldő alkalmazások számtalan olyan funkciót kínálnak, amelyek megkönnyítik és kényelmessé teszik az ügyfélkapcsolattartást mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, még a legnehezebb helyzetekben is. 

2022. július 28. 14:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24

Újra keresik az év webshopjait

2022. július 8. 18:20