A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája

forrás Prim Online, 2007. június 2. 12:16

A Cisco közzétette legújabb, nemzetközi szintű Cisco Mobility Quotient (mobilitási hányados) című felmérésének eredményét. A kutatás azt vizsgálta, mennyire vannak a cégek felkészülve arra, hogy támogassák a manapság egyre nagyobb számban foglalkoztatott mobil dolgozók munkavégzését, függetlenül attól, hogy az irodában, otthon vagy utazás közben végzik tevékenységüket.

A nemzetközi felmérés nyomán a mobilitásra való felkészültség három területét vizsgálták:
 

  • alkalmazások és adatközpontok távoli elérésének lehetősége
  • csoportmunka és a hatékony kommunikáció támogatása
  • a fő vállalati eszközök, erőforrások és munkaerő elhelyezkedésének és állapotának nyomon követése.


A felmérés számos hangsúlyos pontra mutatott rá. Igaz ugyan, hogy a cégek már napjainkban is nagyszámú mobilmegoldást alkalmaznak (pl. WLAN, távmunkakörnyezet, távoli elérés és mobil e-mail), azonban ezeket nem egységes formában, hanem csak ad-hoc jelleggel használják. A kutatás szerint cégek több mint 60 százalékának nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája. Ráadásul az adatokból az is kiolvasható, hogy minden negyedik cég esetében potenciális veszélyt jelent az ágazati és hatósági előírások be nem tartása, valamint hogy többségük még semmilyen lépést nem tett annak érdekében, hogy a kritikus fontosságú vállalati eszközöket a hálózat részévé tegye.

A Mobility Quotient felmérés eredményei egyértelművé teszik a mobilmegoldások térnyerését az alábbi területeken:

  • A vizsgált cégek 65 százaléka rendelkezik valamilyen WLAN-megoldással.
  • 55 százalékuk használ mobil e-mailt.
  • 40 százalékuk már ellátta mobil alkalmazottait laptopokkal és okostelefonokkal.
  • 48 százalékuk használ IP-telefonokat, 32 százalékuk pedig szoftveres telefóniát.


A mobiltechnológia elterjedésével párhuzamosan azonban még mindig komoly problémát jelent a cégeknek a mobilitással együtt járó biztonsági kihívások kezelése. Minden negyedik válaszadó eltérő vezetékes és vezeték nélküli biztonsági szabályrendszerről számolt be, és a megkérdezettek mintegy 60 százaléka állította, hogy nem rendelkeznek megfelelő eszközökkel a rádiófrekvenciás (RF) fenyegetések figyelésére. Ez utóbbi azt is jelzi, hogy ezek a cégek aligha tudnak megfelelni az ágazati előírásoknak. Ráadásul a megkérdezett cégek többségének jelenleg nincs semmilyen hosszú távú mobil informatikai stratégiája, ami azt jelenti, hogy még ma is sokkal inkább reaktív, mint proaktív megközelítési módot alkalmaznak ezen a téren.

Mobility Quotient   
   
    A Cisco Mobility Quotient felmérésben eddig több mint ezren vettek részt (elsősorban igazgatói vagy ügyvezetői beosztásban lévő felsővezetők), a húszfős kisvállalatoktól kezdve egészen a tízezer alkalmazottnál is többet foglalkoztató óriásvállalatokig. A Cisco weboldalán bárki elvégezheti a felmérést saját cégére vagy intézményére vonatkozóan, a válaszokból pedig az átlagos eredmény mellett kiszámíthatók a fő területekre, vagyis az üzleti rálátásra, az együttműködésre és a tudatosságra vonatkozó egyedi értékek is.

  •     Az Insight Mobility Quotient pontszám azt jelzi, hogy a munkavállalók mennyire képesek meghozni pontos, adatokon alapuló döntéseket, illetve mennyire tudják új adatokkal gazdagítani a szervezetet.
  •     A Collaboration Mobility Quotient mérőszámmal érzékeltethető, hogy az alkalmazottak milyen könnyen és hatékonyan tudnak kapcsolatot létesíteni a munkatársakkal, üzleti partnerekkel, illetve ügyfelekkel folytatott napi szintű üzleti tevékenység során.
  •     Az Awareness Mobility Quotient pontszáma pedig arra utal, hogy milyen mélyen térképezte fel az adott cég a szokásos üzleti folyamatok végrehajtása szempontjából kulcsfontosságú tárgyi eszközöket és emberi erőforrásokat.

   
A Cisco Mobility Quotient online felmérés itt érhető el.

Kulcsszavak: munkaerő Cisco

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Öt év alatt versenyképesebbé válhat a magyar gazdaság

A vállalatok és az ország gazdasági szempontból életképes jövője szorosan összefügg a szakképzett és motivált dolgozók megfelelő szűrésével és alkalmazásával. Viszont a legfrissebb kutatások alapján ma Magyarországon több, mint 40 százalék feletti a közepes- és nagyvállalatok fluktuációja, vagyis ötévente a teljes munkaerő bázis lecserélődik. A jelenség hátterére magyarázatot adhat, hogy a jelenleg felvett munkaerő 80 százaléka nem megfelelően kerül kiválasztásra.

2020. február 26. 13:20

F1-es csapattal írt alá támogatói szerződést a Casio

A Casio bejelentette, hogy két évvel meghosszabbította hivatalos támogatói szerződését a Forma 1-ben szereplő Scuderia Alpha Tauri csapattal, korábbi nevén a Scudeira Toro Rosso-val. A japán óragyártó és a versenycsapat közötti együttműködésnek köszönhetően tovább folytatódhat a Casio Edifice órák nemzetközi ismertségének növelése. A szponzori támogatás a „Sebesség és intelligencia” koncepció keretében valósul meg. 

2020. február 26. 11:42

A chatbot a cégvezető legjobb barátja

Employer branding, onboarding, HR-applikációk – divatos és gyakran puffogtatott kifejezések nem csak a toborzók és kommunikációs szakemberek, de a cégvezetők körében is. Mindeközben kevés vállalatot jellemez tudatosság a HR-stratégiát, a toborzásra fordított erőforrásokat és a járulékos költségeket tekintve, holott egy új kolléga kiválasztása átlagosan 50 napba és közel 1,2 millió forintba kerül a cégeknek. A kihívás és a verseny óriási, de a technológia ebben is partner: mesterséges intelligenciával a toborzásra fordított idő és a költségek is jelentősen csökkenthetők, így minden cégnek érdemes újragondolnia a hagyományos kiválasztási folyamatokat és eszközöket.

2020. február 26. 10:03

A biztosítási iparágat is elérte a digitalizáció

Az IDC és a Liferay közös biztosítási ágazatban végzett legfrissebb tanulmánya szerint az IT-kiadások globálisan 5,2 százalékos éves növekedést vetítenek előre 2022-ig, és elérik a 126 milliárd dolláros határt. 

2020. február 25. 17:55

A világ egyik legjelentősebb befektetési eseményén vett részt a magyar startup delegáció

A Startup Campus a HEPA törökországi irodája és az Isztambuli Magyar Főkonzulátus együttműködésében háromnapos törökországi üzleti túrát szervezett állami, egyetemi és vállalati partnerek, valamint három magyar startup számára. A startupok a világ egyik legjelentősebb befektetői konferenciáján, a World Business Angel Forum-on (WBAF) pitchelhettek, a Startup Campus pedig egyetértési megállapodást írt alá a török Hackquartersszel. 

2020. február 25. 16:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Nemzeti Közműszolgáltató nevében indult adathalász támadás

2020. február 25. 13:40

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33
online sportfogadás