Új generációs webtechnológiát integrál az Arcus
A Microsoft által frissen bemutatott Silverlight interaktív felhasználói felületek - website-ok, online hirdetések vagy más interaktív interface-ek – elkészítésében nyit új távlatokat. Fő jellegzetessége, hogy a videó- és 3D megjelenítéseket minden eddigi technológiánál kreatívabban képes kezelni. Vektoralapú animációk elkészítésére szolgáló, például a legtöbb bannerhirdetés alapjaként használt flash technológia erős konkurenciájaként is azonosítják a Silverlightot, azzal a különbséggel, hogy „3D-ben, videóban sokkal erősebb”. Toldi György, az Arcus Interactive Group fejlesztési igazgatója szerint ezen tulajdonságai miatt „sokkal kreatívabb, sokkal produktívabb, mint a flash és html környezet.”
A Szépművészeti Múzeum gyűjteményeit bemutató alkalmazás a weboldal sztenderd szöveg+kép alapú felsorolásával szemben három dimenzióban jeleníti meg a műtárgyakat. A térbeli, intuitív navigáció nagyobb fokú bevonódást eredményez, izgalmasabb élményt nyújt.
A Silverlight platformon elkészített megoldások nemcsak az interneten jelenhetnek meg, hanem úgyanúgy működhetnek mobilon, futnatnak CD-ről, vagy akár interaktív tv-ben egy set top boxban is betölthetőek. Élményszerű megoldásai, a kreativitás és a jó programozhatóság mellett tehát univerzális platformként is minden más eddigi technológiánál szélesebb lehetőségeket, lényegesen magasabb értéket képvisel.
Június 10-11-i közép-európai konferenciáján, a budapesti Szépművészeti Múzeumban több más új generációs technológiája mellett mutatta be a Microsoft az integrált webes platformot, a bemutató demonstráció anyagának elkészítésére pedig az Arcus Interactive Group szakembereit kérte fel.
A CEE REMIX 2007 Konferencia második napjának megnyitójában Paul Dawson, a Conchango vezető európai webdesign ügynökség képviseletében azt javasolja a leendő felhasználóknak, hogy „ne akkor csinálj meg valamit 3D-ben, amikor megvan rá a lehetőség, hanem amikor értelme van.” A Conchango tapasztalataiból az is kiderül, hogy az alapvető gondolkodásmód mellett sok ügynökségi kompetencia is megváltozik: a fejlesztői és designer munkák határai feloldódnak, és nagyobb szerepet kap a folyamatokban az „interaction designer”, vagy akár a producer.
A Microsoft számos kulcsfontosságú újgenerációs webtechnológiát kínál a felhasználóknak, egyúttal open source fejlesztéseket is integrál, illetve az utóbbi hónapokban több más egyedi fejlesztésű webes megoldást is megvásárolt portfóliójába. A Silverlight platform bemutatásán az Arcus Interactive Group dolgozott, a Microsoft felkérésére.
Kapcsolódó cikkek
- Trösztellenes vizsgálat indul a Yahoo és a Microsoft ellen
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Telefonos hangfelismerés
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- Az automatikus frissítőrendszeren keresztül terjesztik a Windows Server 2003 SP2
- A Microsoft bemutatta érintőképernyős rendszerét
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.