Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk

Milkovits Gábor, 2007. június 23. 19:45

KC Ciaffy, az internetes adatelemző cégeket tömörítő CAIDA kutatója a Supernova 2007 internetes konferencián a világhálót működtető szereplőket egy fekete lyukhoz hasonlította, amennyiben anyagi érdekből visszatartják az objektív kutatáshoz szükséges információkat.

Ciaffy szerint gyakorlatilag az összes az internetből hasznot húzó társaság manipulál a tevékenysége során megszerzett adatokkal, a távközlési és internetes szolgáltatóktól a biztonsági cégeken át a tartalomszolgáltatókig. Ha például valaki a spam mennyiségéről szeretne információt szerezni, azt éppen a spam-szűrőket forgalmazó társaságtól kapja, akinek nyilvánvaló érdeke a tényeket egy bizonyos színben feltüntetni. A hasonló példákat a végtelenségig lehetne sorolni, a vírusoktól a szélessávú internetes infrastruktúra költségeiig, miközben a független elemzők csak a már manipulált másodlagos adatokhoz férnek hozzá, a kiindulási alapinformációkhoz nem. Ciaffy Hollywood-ra is utalt, ahol a CAIDA rendelkezésére álló adatok alapján a stúdiók ellenőrizetlen, a források és a kutatási módszerek ismertetését nélkülöző tanulmányok alapján beszélnek a filmkalózkodásról és a fájlmegosztók forgalmáról. Ugyanígy, az internetszolgáltatók többsége igyekszik eltitkolni, hogy bevételeikből a telefonos ágazat veszteségeit kompenzálják, illetve lobbyznak, ahelyett, hogy a fontos problémák megoldásán dolgoznának.

A kutató szerint abban az esetben, ha a független szervezetek rendelkezésére bocsátanák az alapvető adatokat, rengeteg problémát lehetne könnyebben megoldani. Ciaffy ezek közül 16-ot emelt ki, köztük a következőket:

-    biztonság
-    hitelesítés
-    spam
-    méretezhető konfiguráció-kezelés
-    a routing-rendszer stabil méretezhetősége
-    javítófoltok kiadásának kezelése
-    forgalomnövekedés folyamatai és a felhasználói elvárások követése
-    a feladatok fontossági sorrendjének meghatározása
-    szellemi tulajdon és digitális szerzői jogok védelme, stb.

A fentiek közül több probléma már hosszú évek óta megoldatlan, és a piaci szereplők szűklátókörűségét jellemzi, hogy még egy olyan semmibe sem kerülő lépést sem képesek megtenni a helyzet javítása érdekében, mint az objektív és alapvető adatszolgáltatás.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás