Internetes reklámcéget vett az AOL is

Genda Csongor Zoltán, 2007. július 25. 19:53

Az AOL képviselői bejelentették, hogy felvásárolják a Tacoda hirdetéskiszolgáló online marketing céget.

A New York-i székhelyű cég fő szakterülete a Behaviour-targeting, melynek lényege a felhasználói profilokon, a különböző demográfiai, pszichológiai alapokon nyugvó reklámszórás. A közelmúltban a három legismertebb keresőszolgáltató (Google, Microsoft, Yahoo) is hasonló felvásárlásokat eszközölt, ezért az AOL is úgy döntött, hogy erősít online marketing téren. A 2001-ben alapított Tacoda önálló leányvállalatként fog tovább működni, annak megoldásait pedig az anyacég saját reklámhálózatába fogja integrálni, hogy hirdetéseiket még célzottabban juttassák el a fogyasztókhoz. A vételárat illetően nem szolgáltak információval a felek képviselői, szakértők viszont 250-300 millió dolláros összegről beszélnek.
Az AOL azonban már korábban is felvásárolt már hasonló profilú vállalkozásokat, így az elmúlt évek során annak tulajdonába került a Third Screen Media mobil reklámspecialista, a német AdTech kiszolgáló cég valamint az Advertising.com is.

Az eMarketer piackutató fényes jövőt jósol a Behaviour-marketingnek, szakembereik szerint a hirdetők az idei esztendőben 575 millió dollárt fognak költeni a felhasználói profil alapjain nyugvó reklámokra, 2008-ra ez az összeg majdnem duplájára, pontosabban egymilliárd dollárra fog emelkedni, 2011-re pedig már elérheti a 3.8 milliárdot is.

Kulcsszavak: +céginfo marketing AOL

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás