A gyors változásokra felkészült, korszerűbb adservert mutatott be az Adverticum

forrás Prim Online, 2007. augusztus 9. 14:49

Egész napos rendezvény keretében, a budapesti Bliber Rendezvényházban mutatta be előbb a sajtó képviselőinek, majd a "felhasználóknak", tartalomszolgáltatók, hirdetési ügynökségek képviselőinek az Adverticum Zrt. fejlesztőcsapata hirdetéskiszolgáló rendszerének utódját, az Adverticum AdServer Next Generationt. A fejlesztés révén az online tartalomszolgáltatók, a hirdetők és az ügynökségek rendkívül hatékonyan alkalmazkodhatnak a gyorsan bővülő online hirdetési piac változásaihoz, miközben az elszámolásban, a hirdetések hatékonyságának elemzésében a piac minden szereplőjét egyre pontosabb és látványosabb kimutatások segítik. Az Adverticum megújult adserverével lépést tud tartani olyan világmárkákkal is, mint a Google-tulajdonba került DuobleClick Dart, vagy a Microsoft által felvásárolt aQuantive, AdExpert vagy az AOL Adtechje.

Szabó Hédy, az Adverticum vezérigazgatója bevezetőjében röviden ismertette Magyarországon piacvezető, szinte egyetlen alkalmazásszolgáltatás formában adservert fejlesztő és üzemeltető cég helyét az adszerverpiacon. Csak néhány adat, felsorolásszerűen: tavaly az Adverticum 16 ország mezőnyében a TOP5 Rising Star között végzett; havi 12 milliárd kiszolgált adview, 5 millió látogató; referenciák: Origo, Sanoma, Ringier, iWIW és még 400 különféle site. A vezérigazgató beszélt a külföldi terjeszkedésről is: ügyfelek Nyugat-Európában, Romániában, cégalapítás Szlovákiában, Szerbiában, disztribúció Ausztriában.

 

A projekthez rendelt anyagi erőkről a vezérigazgató elmondta: 10 milliós nagyságrendű volt, de ezt nehéz pontosabban meghatározni, hiszen az Adverticumban a különféle fejlesztések - akár az új adserver moduljai - egymásra épülnek, s jelen esetben például nem egy adott feladathoz kellett megtalálni a megfelelő embereket, hanem a megfelelő emberek, a "csapat" jelölte ki azt a fejlesztési irányt, amelyre az Adverticum hosszú távú stratégiáját építheti.


Hogy egyáltalán mire való az adserver, s hogy miért volt szükség a régi szoftver megújítására, illetve mit tud az AdServer Next Generation, arról Dajka Ádám, az Adverticum AdServer NG-projektjének igazgatója és Korányi Teodor pr-munkatárs beszélt. Dajka Ádám fontosnak tartotta kiemelni azt is: az év végéig párhuzamosan működik a régi és az új rendszer, s minden ügyféltől személyesen is várják a visszajelzéseket az új adserverről. A régi szerződések tarifáin nem változtat a cég.

A sajtótájékoztatót követően került sor a Bang Dayre, vagyis a megújult adserver gyakorlati bemutatására, melyen Vértes János elnök ekképp fogalmazta meg a cég fejlesztési "alapelvét": Ha egy szoftverről azt állítjuk, hogy kész, az biztos, hogy nem korszerű...

Mire való az adserver?


Az online reklám abban különbözik a sajtóban, tévében vagy akár az óriásplakátokon megjelenő hirdetésektől, hogy az oldal letöltése közben minden egyes internetező számítógépén egyedileg épül be a weboldalba. Így az internetes kampány megtervezésénél azt is figyelembe lehet venni, hogy éppen ki nézi az oldalt. A későbbiekben elemezhető, hogy az adott látogatóra gyakorolt-e bármilyen hatást a hirdetés, a banner megjelenését követte-e kattintás, regisztráció a céloldalon vagy éppen vásárlás. Ezt az online hirdetéskiszolgálást végzi a magyar website-ok túlnyomó többségén (közel 90%-án) több mint fél évtizede az Adverticum AdServer, amely mostanáig úgy fejlődött, hogy az újabb szolgáltatások hozzáépültek a meglévő szoftverhez, miközben a kezdeti technológiai alapok nagyjából változatlanok maradtak. A régi rendszer fejlesztése közel 10 éve kezdődött, s mivel közben a piaci és technológiai igények is megváltoztak, egyre sürgetőbbé vált a hirdetéskiszolgáló szoftver újratervezése és alapjaitól való újraírása.

AdServer Next Generation

Az Adverticum AdServer NG egy teljesen új szoftver, amely mindazt tudja, ami az elmúlt évtizedben beépült a korábbi hirdetéskiszolgáló szoftverbe, s emellett új architektúrája révén megnyitja a továbbfejlődés lehetőségét a következő évtizedre: a jövőben az újabb szolgáltatások a rendszermag rugalmas bővíthetősége révén lényegesen egyszerűbben építhetők be a hirdetéskiszolgálás folyamatába.

Publikus API

A szabványos alkalmazás-interfész (Application Programming Interface, API) előnyeit az Adverticum programozói és az AdServer felhasználói mellett külső fejlesztők is jól ki tudják használni. Míg korábban a kiszolgáló rész összeépült az adminisztrációs felülettel, most az admin felület és a jelentést készítő report modul is önálló alkalmazássá vált, vagyis ezek folyamatos, a piaci igényekre válaszoló fejlesztése független az alapoktól, a rendszer magjától. Az API révén megvalósítható az AdServer integrálása a különféle elszámoló és tartalommenedzsment- (CMS) rendszerekbe, de kiváló alapot nyújt a célzott hirdetéseket megjelenítő, az egyes kampányokat egyedi szempontok szerint vagy egyedi eszközök segítségével monitorozó rendszerek kialakításához, de akár komplett, teljesen egyedi elven működő online hirdetési hálózatot megvalósító rendszerek építéséhez is. Az API-ban elérhető átfogó modellezési lehetőségek, a kiszolgáló és a statisztikai rendszer kész alapokat biztosít a fejlesztőknek, így azok zavartalanul koncentrálhatnak egyedi feladataik megoldására.

„Az Adverticum AdServer NG fejlesztésével célunk egy minden egyedi internetes hirdetési technikát megvalósító kiszolgáló alaprendszer felállítása volt, amely valamennyi piaci kölcsönhatást képes modellezni” – mondta Szutor Ferenc kereskedelmi igazgató. „A hirdetési kampányok adminisztrációját az új Adverticum AdServer különféle szerepkörökhöz – pl. ügynökségi vagy tartalomszolgáltató – rendelve oldja meg, úgy, hogy ezek a szerepkörök a későbbiekben tetszőleges módon bővíthetők lesznek.”

„Az új Adverticum AdServer csak látszólag jelenti egy munkafolyamat befejezését, sokkal inkább egy sor újnak a kezdete” – jegyezte meg a szoftvert bemutató rendezvényen Dajka Ádám, az Adverticum AdServer NG-projektjének igazgatója. „A legnagyobb tartalomszolgáltatóktól máris kaptunk megbízásokat a hirdetéskiszolgálóhoz kapcsolható új alkalmazások fejlesztésére, s emellett elkezdődtek az első, ügynökségi igényeket kielégítő fejlesztések is. A mai bemutatót követően – előreláthatólag az októberi tihanyi Internet Hungaryn – arról is szeretnénk beszámolni, hogy az Adverticum AdServer újraírásának előnyeit néhány konkrét alkalmazás is mutatja, vagyis az előnyök mérhetővé válnak.”

Pónya Péter, az Adverticum Zrt. AdServer-fejlesztési stratégiai igazgatója prezentációjában a fenti gondolatot kiegészítette azzal is, hogy az Adverticum NG igyekszik lépést tartani azokkal a folyamatokkal, amelyek a világ vezető adserver-szolgáltatóinál manapság megfigyelhetők. Az online marketing piaca robbanás előtt áll, amit az is bizonyít, hogy az internet főszereplői – a Google, az AOL, a Microsoft és a Yahoo! – is beléptek erre a területre. Az Adverticum fejlesztői idejekorán ráérezve a napjainkban zajlódó folyamatokra, úgy tervezték meg újgenerációs adserverüket, hogy a magyar online reklámkiszolgáló piac legfőbb szolgáltatójának számító Adverticum lépést tudjon tartani az olyan világmárkákkal, mint az immár Google-tulajdonba került DuobleClick Dart, Falk, AdSolution, a Microsoft által felvásárolt aQuantive, AdExpert vagy az AOL Adtechje.

 

  • Az Adverticum Zrt. az idén az első félévben 116,6 millió forint árbevételt és 11,5 millió forint adózás előtti profitot ért el, a tavalyi egész éves 250,1 milliós bevétel és 29,255 millió forintos nyereség után. A társaság adózott eredménye 2006-ban 24,36 millió forint volt. A cég tavalyelőtt 180,9 milliós árbevétel mellett 1,04 milliós adó előtti eredményt könyvelhetett el.

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyorsabb lesz a net néhány baranyai iskolában

Közel féltucat baranyai iskolában lesz nagysebességű internetkapcsolat ősztől a Vannet technológiájával. Az állami fejlesztési program célja a digitális tananyagok elterjesztése és az oktatási célú WIFI-hálózatok elérése.

2019. július 15. 10:33

A Balatonra is megérkezett az 5G

A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos a balatoni régió, így a szolgáltató az utóbbi években folyamatosan fejleszti hálózatát a térségben. 

2019. június 2. 13:38

NMHH: 11 százalékkal csökkentek az internetárak tavaly

2018-ban 11 százalékkal mérséklődtek az internetszolgáltatások és ennél kisebb mértékben a mobilhang-előfizetések árai, elsősorban az internetáfa-csökkentés hatására – ezek a legfontosabb megállapításai a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb elemzésének, amely a távközlési szolgáltatások árait és piaci kínálatát vizsgálta. A dokumentumból kiderül az is: a kínált szolgáltatások köre folyamatosan változik, a konstrukciók több mint fele csak kevesebb mint egy év óta igényelhető. 

2019. május 7. 16:35

A Magyar Telekom az egész országban gigabites hálózati képességet biztosítana

Az elmúlt évek intenzív hálózatfejlesztésének eredményeképpen mára több mint 3,5 millió olyan vezetékes elérést biztosít a Telekom hálózata, ahol legalább 30 Mbps sebességgel internetezhetnek az ügyfelek. Ebből egymillió elérés esetén már gigabites sebességet biztosító optikai hálózat áll az ügyfelek rendelkezésére, akik itt akár a - lakossági piacon ma elérhető legnagyobb - 2 Gbps sebességű*  otthoni internetcsomagot is igénybe vehetik.

2019. április 9. 14:11

Telekom Wifi Extra: az intelligens wifi rendszer

Extragyors és megbízható net az otthon minden pontján – ezt ígéri a Telekom azoknak, akik a magyar piacon egyedülálló, korszerű otthoni hálózatmenedzselő rendszert, a Telekom WiFi Extrát választják otthoni internetszolgáltatásuk mellé. A vadonatúj megoldás újabb lépés a vezetéknélküli otthon felé, hiszen nem csak a wifi-lefedettséget terjeszti ki a lakáson belül, hanem segítségével az IPTV vevőegységet is fúrás és kábelezés nélkül lehet elhelyezni az otthonokban. Ráadásul a Telekom által kínált konstrukció minimálisra csökkenti a vásárlók kockázatát.

2019. március 11. 18:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás