A Google nem ad el több videót

Genda Csongor Zoltán, 2007. augusztus 12. 19:16

A Google képviselői bejelentették, hogy beszüntetik online videó értékesítési üzletágukat, és a jövőben a hirdetésekből finanszírozott ajánlatokra öszpontosítanak.

A keresőóriás még 2006 elején kezdett bele a videók árusításába és kölcsönzésébe, ám az elmúlt valamivel több mint másfél év nem hozta meg azt a sikert, amit reméltek, ezért most a cég felhagy ezzel a szolgáltatással. Elemzők szerint a Google azért szánta el magát erre a lépésre, mert nemrég felvásárolták az egyik legismertebb videómegosztó portált, a YouTube-ot, és a két hasonló profilú ajánlat közül inkább a népszerűbbikre koncentrálnak ezentúl. A vállalat most annak a lehetőségeit vizsgálja, hogy miként tudnák integrálni a szponzorált hirdetéseket a YouTube-klipekbe. A keresőóriás bevételének a 98%-a reklámokból származik, ezért a jövőben is ezt az irányvonalat akarják követni.

Ha viszont a dolgok mélyére nézünk, s megvizsgáljuk, miért is nem volt jövedelmező a Google Video, akkor láthatjuk, hogy a magas értékesítési árak riasztották el az internetezőket, mivel volt, hogy egy-egy videóért 20 dollárt kellett fizetniük a vásárlóknak.

Kulcsszavak: Google YouTube

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szolgáltatófüggetlen 5G-s tesztprojekt indul

A tesztek célja annak vizsgálata, hogyan lehet különböző környezetben – például sűrűn lakott belvárosban, vagy agrárterületen – gazdaságosan 5G hálózatot kiépíteni és működtetni, majd ezt a jövőben, amikor az 5G-alapú alkalmazások elterjedése és az adatforgalom növekedése szükségessé teszi, nagy volumenben is környezettudatos módon széles körben megvalósítani. A tapasztalatok alapján a hálózaton később különféle okos szolgáltatások is elérhetővé válnak.

2022. május 24. 09:55

Az új Internet Pro díjcsomagban a vezetékes internet mobilinternettel egészül ki

A Vodafone frissen bevezetett Internet Pro csomagjával az alap vezetékes internetszolgáltatás mellé egy kiegészítő mobiladatot tartalmazó SIM kártyát és opcionálisan Wi-Fi hotspot eszközt is vásárolhatnak az előfizetők. A korlátlan mobil adatot az ügyfelek havonta egyszer tetszőleges időpontban aktiválhatják 72 órára a My Vodafone applikáción keresztül, így, ha esetleg valami megzavarja a vezetékes szolgáltatást, az internetelérés így akkor is folyamatos marad, ha például az utcában zajló építkezés, csatornázás, áramszünet vagy a rossz időjárás miatt elmegy az otthoni internet.

2022. május 5. 12:43

5G-s otthoni internetszolgáltatást indít a Yettel

A Yettel a vezetékes internetet kiváltani képes új technológia, az 5G eddigi egyik legígéretesebb üzleti modelljét és érdemi felhasználási lehetőségét hozta el a hazai lakossági piacra.

2022. május 3. 19:55

A Huawei a föld alá is elvitte az 5G-t az iparágak digitális igényei miatt

A Huawei több mint tízszeresére növelné a jelenlegi sávszélességet a hálózatok evolúciójának következő állomását jelentő 5.5G technológiával, ami másodpercenként 10 gigabit sebességű, bárhol elérhető hálózati kapcsolatot tesz majd lehetővé – mondta a vállalat elnöke a 19. Huawei Global Analyst Summit csúcstalálkozón. 

2022. április 29. 09:59

Kisvállalkozóknak segít a Telekom szolgáltatása

A kisvállalkozók többsége ritkán szakít időt a munkán kívül másra, mert úgy vélekedik, hogy személyes jelenléte nélkül megáll az üzlet – derül ki a Telekom kutatásából. A vállalat digitális megoldásokkal kívánja csökkenteni a vállalkozókra nehezedő terhelést, hogy jusson idejük más fontos dolgokra is, így például feltöltődésre, miközben az üzlet zavartalanul és hatékonyan megy tovább. 

2022. március 22. 09:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24