A Google reklámoz a YouTube-on

A Google - attól való félelmében, hogy elveszítheti a látogatók jelentős részét - eddig tartózkodott attól, hogy hirdetésekkel szórja tele az oldalt és a letölthető videókat. Ez a politika megerősítette a YouTube piacvezető helyzetét; a portál több érdeklődőt vonz, mint három riválisa, a MySpace, az AOL és a Yahoo együttvéve, júniusban 51 millióan klikkeltek az oldalra.
A Google mostantól viszont profitálni kíván a beruházásból: több havi tesztelés után szerdától új fajta reklámok jelennek meg a videóklipeken, amely a készítők szerint nem tolakodók, nem teszik próbára a felhasználók türelmét.
A reklámok a képernyő alsó ötödében előugró átlátszó sávban jelennek meg 15 másodperccel a klipek lejátszásának megkezdése után. Az internetező bármikor bezárhatja a reklámsávot, ha azonban rákattint, akkor a nézett film leáll és a reklám lesz megtekinthető. A reklám után folytatódik a klip lejátszása.
A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on. Ezáltal igyekeznek elkerülni a jogvédett anyagok "bereklámozása" miatti esetleges pereket.
A Google a bevételeket megosztja a felületek készítőivel. Azt is tudni, mennyi lesz a reklámok díja, minden ezer megtekintés után 20 dollárt számolnak fel a hirdetőknek. A Google reméli, hogy a projekt sikeres lesz, és egyre több médiacég kíván majd reklámozható sávval megjelenő anyagokat elhelyezni a portálon.
Az internetes videoreklámok forgalma tavaly megkétszereződött és elérte a 775 millió dollárt. Az eMarketer cég becslése szerint ez a piac 2011-re 4,3 milliárd dollárosra fog bővülni.
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szolgáltatófüggetlen 5G-s tesztprojekt indul
A tesztek célja annak vizsgálata, hogyan lehet különböző környezetben – például sűrűn lakott belvárosban, vagy agrárterületen – gazdaságosan 5G hálózatot kiépíteni és működtetni, majd ezt a jövőben, amikor az 5G-alapú alkalmazások elterjedése és az adatforgalom növekedése szükségessé teszi, nagy volumenben is környezettudatos módon széles körben megvalósítani. A tapasztalatok alapján a hálózaton később különféle okos szolgáltatások is elérhetővé válnak.
Az új Internet Pro díjcsomagban a vezetékes internet mobilinternettel egészül ki
A Vodafone frissen bevezetett Internet Pro csomagjával az alap vezetékes internetszolgáltatás mellé egy kiegészítő mobiladatot tartalmazó SIM kártyát és opcionálisan Wi-Fi hotspot eszközt is vásárolhatnak az előfizetők. A korlátlan mobil adatot az ügyfelek havonta egyszer tetszőleges időpontban aktiválhatják 72 órára a My Vodafone applikáción keresztül, így, ha esetleg valami megzavarja a vezetékes szolgáltatást, az internetelérés így akkor is folyamatos marad, ha például az utcában zajló építkezés, csatornázás, áramszünet vagy a rossz időjárás miatt elmegy az otthoni internet.
5G-s otthoni internetszolgáltatást indít a Yettel
A Yettel a vezetékes internetet kiváltani képes új technológia, az 5G eddigi egyik legígéretesebb üzleti modelljét és érdemi felhasználási lehetőségét hozta el a hazai lakossági piacra.
A Huawei a föld alá is elvitte az 5G-t az iparágak digitális igényei miatt
A Huawei több mint tízszeresére növelné a jelenlegi sávszélességet a hálózatok evolúciójának következő állomását jelentő 5.5G technológiával, ami másodpercenként 10 gigabit sebességű, bárhol elérhető hálózati kapcsolatot tesz majd lehetővé – mondta a vállalat elnöke a 19. Huawei Global Analyst Summit csúcstalálkozón.
Kisvállalkozóknak segít a Telekom szolgáltatása
A kisvállalkozók többsége ritkán szakít időt a munkán kívül másra, mert úgy vélekedik, hogy személyes jelenléte nélkül megáll az üzlet – derül ki a Telekom kutatásából. A vállalat digitális megoldásokkal kívánja csökkenteni a vállalkozókra nehezedő terhelést, hogy jusson idejük más fontos dolgokra is, így például feltöltődésre, miközben az üzlet zavartalanul és hatékonyan megy tovább.