Beszélő robot az ügyintéző a budaörsi városházán

MTI Sajtóadatbank, 2007. szeptember 12. 10:04

Beszélő robotot állítottak üzembe ügyintézőként a budaörsi városházán, a berendezés felgyorsítja, leegyszerűsíti az okmányirodához forduló lakosok ügyes-bajos dolgainak intézését - közölte Wittinghoff Tamás keddi sajtótájékoztatóján.

A 26 ezer lakosú Pest megyei város polgármestere elmondta, hogy a Kati névre keresztelt közigazgatási terminál célja a hivatalba érkező állampolgár előzetes tájékoztatása elintézendő ügyei különféle paramétereiről. Így mire az okmányirodában sorszámot húz, az ügyfél már tisztában lehet azzal, hogy a konkrét probléma elintézéséhez milyen mellékleteket kell benyújtani, kitölteni.

A beszélő terminál érintésre reagáló képernyőjén keresztül meg lehet tudni az összes információt, amelyeket akár ki is lehet nyomtatni. Az ügyfél beszerezheti ezeken felül egyebek mellett az az adóügyekkel, az üdülési csekkel, az EU-pályázatokkal kapcsolatos tudnivalókat, valamint időpontot is kérhet, amivel a sorban állást lehet megtakarítani - tette hozzá a polgármester.

A Magyarországon elsőként Budaörsön üzembe helyezett berendezés 2,5 millió forintba került, és hatéves előkészítő munkával a hazai AITIA International Zrt. szakembergárdája fejlesztette ki - hívta fel rá a figyelmet Wittinghoff Tamás.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

5 Sophos tipp a Biztonsági Mentés Világnapjára

A mai napon ünnepeljük a Biztonsági Mentés Világnapját. Mostanában olyan sokan dolgozunk otthonról, hogy nem támaszkodhatunk az IT részlegre, hogy mindannyiunknak elkészítsék a biztonsági mentését. A jó hír viszont az, hogy mivel mostanában olyan sokan dolgozunk otthonról, a másolatok rendes elkészítése nem annyira nehéz - a legnehezebb része az, hogy eljussunk a biztonsági mentés pontos elkészítéséig… vagy egyáltalán az elkészítéséig.

2020. március 31. 19:51

Nyolc meglepő tény az elektromos autókról

Tavaly már közel 2,3 millió, tisztán elektromos meghajtású autót adtak el világszerte és csak Európában 160 ezernél is több töltőállomás szolgálja ezeket a járműveket illetve tulajdonosaikat. A Schneider Electric összegyűjtötte az e-autózás történetének és jelenének 8 legizgalmasabb sztoriját.

2020. március 31. 19:35

Már Kecskeméten is vásárolhatunk mobiljegyet

Korábbi teljes országos lefedési terveinek megfelelően vezeti be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a közlekedési mobiljegyet, amelynek keretében 2020. március 31-vel a kecskeméti helyi közlekedésben is elérhetővé vált a virológiai kitettséget csökkentő készpénzmentes megoldás.

2020. március 31. 18:22

Elérhető a WHO és a Rakuten Viber interaktív, többnyelvű chatbotja

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Rakuten Viber a mai napon bejelentette legújabb partnerségét - a COVID-19-ről szóló téves információk leküzdésére egy interaktív, többnyelvű chatbotot hoztak létre, amely világszerte elérhető. A bot célja a vírusról gyorsan terjedő hamis hírek és valótlan információk leküzdése.

2020. március 31. 15:38

Ingyenesen biztosítja háziorvosoknak videókonzultációs rendszerét egy hazai egészségügyi startup

Egyre jobban leterheli az alapellátó háziorvosokat is a kialakult járványügyi helyzet. A jelenleg hatályban lévő kijárási korlátozás figyelembevételével pedig tanácsos, hogy csak a legszükségesebb esetekben vegyünk igénybe személyesen egészségügyi ellátást.  Egy hazai egészségügyi startup ezért saját fejlesztésű rendszerén keresztül teszi elérhetővé a telefonos- és videókonzultációt, ráadásul a járványra való tekintettel a hazai háziorvosok és pácienseik számára most ingyenesen biztosítja a szolgáltatást. 

2020. március 31. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás