A Berkeley egyetem kurzusai a YouTube-on
Szerda óta elérhetőek a YouTube-on a kanadai Berkeley egyetem előadásainak és szemináriumainak videói - jelentette be a rektori hivatal egy sajtóközleményben. Az intézmény munkatársai mintegy 300 órai mozgóképanyagot töltöttek fel a közösségi portálra, melyek között vannak olyan kisfilmek is, amelyek az egyetem mindennapjait, kulturális rendezvényeit, sporteseményeit mutatják be. Minden érdeklődő ingyenesen megtekintheti a kurzusgyűjteményt, sőt az olyan diákok számára is nagy segítség ez, akik a Berkeleyre járnak, ám lemaradtak egy-két előadásról. Az egyetem kilenc tantárgy teljes videóanyagát tette elérhetővé többek között természettudományi és szociológiai témákban.
A Berkeley ezáltal az első olyan felsőoktatási intézmény az egész világon, amelynek kurzusai videó formában is megtalálhatóak az interneten.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ahol jelen és jövő találkozik
Októberben második alkalommal szervezi meg a hazai járműipar egyik kiemelkedő eseményét, a TECHTOGETHER+-t az autopro.hu csapata, ahol jelen és jövő találkozik. A rendezvény keretében megtartott járműipari konferencián hazánk meghatározó iparvállalatainak top menedzserei adnak elő, az innovatív ipari trendekre fókuszáló szakmai találkozón pedig az itthon tevékenykedő kulcsszereplőkkel találkozhatnak az érdeklődők. A rendezvény harmadik pillérjeként hazánk legtehetségesebb egyetemistái mérik össze tudásukat a mérnökhallgatói verseny keretében.
A Széchenyi István Egyetem debütált a Times Higher Education világranglistáján is
Története során először került fel az egyik legnagyobb presztízsű világranglistára a győri Széchenyi István Egyetem, ami azt jelenti, hogy a világ egyetemeinek legjobb öt százalékába tartozik. Az eredmény óriási siker, a Times Higher Education rangsorának készítői ugyanis a felsőoktatási intézmények tudományos teljesítményét a legszigorúbb sztenderdek alapján mérik.
E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.
Tiltólistás időrabló vagy egyre inkább hasznos edukációs eszköz a platform?
A TikTok népszerűsége az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiktokozó diákok több, mint 60%-a szerint a rövid videók segítenek a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát edukációs céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.
Új típusú uniós digitális jelentés
Bár Magyarország nagyot lépett előre az 5G lefedettséget és a digitális közszolgáltatások elérhetőségét tekintve, és uniós átlag felett teljesít a gigabites otthoni internetkapcsolatok lefedettsége vagy éppen az egészségügyi adatok online hozzáférhetősége terén, továbbra is jelentős lemaradással küzd számos olyan területen – a társadalom digitális készségei, vállalkozások és főként a kisvállalkozások digitális felkészültsége kérdésében –, amelyek elengedhetetlenek egy versenyképes gazdaság működéséhez.